Ik heb wel iets anders leuks geregeld voor RTC-leden, maar dat ligt al een maandje of wat bij Rudo in de pijplijn.
Zal die es aan ze baardje trekken

wel eens kon zijn dat de afstand van remblok tot remschrijf teveel is.Als het klopt dat deze remklauwen van een rs zijn ,betekend dit dat mijn remschrijven 4 mm te dun zijn.Of mijn remblokken zijn niet goed.Na het monteren van een grotere hoofdrem remcilinder wordt dan ook je pedaal slag kleiner.Ik heb nu het 'probleem dat ik mijn rempedaal ver moet in duwen voordat hij echt gaat remmen.Maar als hij op dat punt zit dan remt hij goed.
Ik heb renault sport remkauwen,dot5 remolie,rvs remleidingen en ferodo ds 2000 remblokken.
Heb je ze gewoon op standaard Williams fusee's gebout? Ik zat me namelijk af te vragen wat voor remschijf ik erbij moet zoeken.Tom schreef:die klauwen heb ik ook. icm met de 285 k-tec schijven past het NET (maar dan ook echt net) in een 15" speedline velg
wat heb je nodig voor een clio icm met grotere schijven:Merijn.V schreef:Heb je ze gewoon op standaard Williams fusee's gebout? Ik zat me namelijk af te vragen wat voor remschijf ik erbij moet zoeken.Tom schreef:die klauwen heb ik ook. icm met de 285 k-tec schijven past het NET (maar dan ook echt net) in een 15" speedline velg
Heb zelf 2 van die klauwen en als het goed is een setje gereviseerde Wiliams fusee's. Als ik de remschijf van een R5 Coupe op leg, dan heb ik nog een cm over tussen de remtang en de schijf.
Uh.....ik heb het over een cm op de straal van de denkbeeldige cirkel die de remtang wel raakt.Menno schreef:Lijkt me een mooi plekkie voor een remblok.Merijn.V schreef: Als ik de remschijf van een R5 Coupe op leg, dan heb ik nog een cm over tussen de remtang en de schijf.
Waarom remtangen van een GTT? En niet de remtangen die op deze klauwen zitten.Tom schreef:wat heb je nodig voor een clio icm met grotere schijven:Merijn.V schreef:Heb je ze gewoon op standaard Williams fusee's gebout? Ik zat me namelijk af te vragen wat voor remschijf ik erbij moet zoeken.Tom schreef:die klauwen heb ik ook. icm met de 285 k-tec schijven past het NET (maar dan ook echt net) in een 15" speedline velg
Heb zelf 2 van die klauwen en als het goed is een setje gereviseerde Wiliams fusee's. Als ik de remschijf van een R5 Coupe op leg, dan heb ik nog een cm over tussen de remtang en de schijf.
- renault sport klauwen met grotere zuigers (die heb je dus al)
- grotere schijven als je wilt. ik heb die van K-tec. 285mm
- remtangen van een GTT
- allu "spacers" zodat je klauwen verder naar buiten komen om de grotere diameter van de schijf aan te kunnen.
het kan dus overigens ook zonder die andere klauwen natuurlijk, maar die remmen wel wat lekkerder
Ja die zijn 20,6mm dik volgens Brembo!ant1 schreef:Wat is de orginele dikte van een clio 16v remklauw is dit 20,7 mm ?
Schijven van een RS en vele andere Renault zijn 24mm dik. Deze schijven pas niet tussen een GTT-klauw. En of je 4mm tekort komt moet je gewoon meten, remblokken in je klauw zetten en op meten wat je over hebt. Passen doet het wel die 4mm trap je de eerste keer wel weg alleen je zult je blokken niet geheel op kunnen gebruiken. En let wel op dat je je zuiger er niet uit trapt als die blokken te ver op zijn!!ant1 schreef:Ik heb nl net met iemand gesproken en die zei dat mijn probleem wel eens kon zijn dat de afstand van remblok tot remschrijf teveel is.Als het klopt dat deze remklauwen van een rs zijn ,betekend dit dat mijn remschrijven 4 mm te dun zijn.Of mijn remblokken zijn niet goed.
Heeft iemand antwoorden op deze vragen??
Merijn.V schreef:Uh.....ik heb het over een cm op de straal van de denkbeeldige cirkel die de remtang wel raakt.Menno schreef:Lijkt me een mooi plekkie voor een remblok.Merijn.V schreef: Als ik de remschijf van een R5 Coupe op leg, dan heb ik nog een cm over tussen de remtang en de schijf.
Waarom remtangen van een GTT? En niet de remtangen die op deze klauwen zitten.Tom schreef:wat heb je nodig voor een clio icm met grotere schijven:Merijn.V schreef:Heb je ze gewoon op standaard Williams fusee's gebout? Ik zat me namelijk af te vragen wat voor remschijf ik erbij moet zoeken.Tom schreef:die klauwen heb ik ook. icm met de 285 k-tec schijven past het NET (maar dan ook echt net) in een 15" speedline velg
- renault sport klauwen met grotere zuigers (die heb je dus al)
- grotere schijven als je wilt. ik heb die van K-tec. 285mm
- remtangen van een GTT
- allu "spacers" zodat je klauwen verder naar buiten komen om de grotere diameter van de schijf aan te kunnen.
het kan dus overigens ook zonder die andere klauwen natuurlijk, maar die remmen wel wat lekkerder
Domme vraag: Wat zijn remtangen, dat is toch het deel wat je op de fusee bout? Of zie ik dat verkeerd?
Waar vind je ze dan? Ik kan ze niet vinden op de site. 230 euro is wel ff wat minder dan 380 euro!Sander schreef:http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... ce_kit.jpg
Dit setje kost 230 euro bij Reichhard.
snder
Dit is lijp, er heeft echt 230 euro gestaan hoor. Dan kun je ze beter bij JL kopen want dan zijn ze daar wel goedkoper. Dacht iets van 335 euro.-Ray- schreef:ik wou net zeggen, dat kan echt niet, 230 bij reichhard...