[Grotere Remmen]

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Steven
Car: M536

Ik werk er niet meer, ik studeer momenteel fulltime af :p

Ik heb wel iets anders leuks geregeld voor RTC-leden, maar dat ligt al een maandje of wat bij Rudo in de pijplijn.
Zal die es aan ze baardje trekken ;)
Foeke

Heb op de site van brembo een lijst gevonden met sport schijven en bestelnummers enzo, maar wat staat daar voor shit helemaal geen renault in die hele lijst :(

Ferwerda of lausaulec zal dat spul ook wel hebben, is net zoiets als brezan volgens mij.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Steven

Idd, Lausaulec levert het standaard geloof ik.

Brezan levert standaard Lockheed, maar kan op verzoek ook aan andere merken komen. (met bijna alle producten trouwens).

Maargoed ze zijn er wel, Ray rijd ermee rond :)
Foeke

Ja klopt heb het er al met hemm over gehad, zijn niet meer te krijgen volgens hem.
Hij had toen het laatste setje van JL.

Of welke auto heeft dezelde maten als een clio 16V????
Menno

Foeke schreef: Ferwerda of lausaulec zal dat spul ook wel hebben, is net zoiets als brezan volgens mij.
Lausalec levert idd std brembo. Bij mij hadden ze de clio schijven zelfs op voorraad.
rev it like a rental
Foeke

@Menno De geboorde clio cup schijven????

Of iemand ervaring met de brembo max schijf???

Kan namelijk niet groter gaan dan de standaard maat, met 285 past m'n velg niet meer.
Steven

Velg uitdraaien :)

Denk dat er weinig verschil tussen de cup-schijf en de ongeboorde brembo zit.

Die gaatjes waren puur marketingtechnisch is mij verteld.
-Ray-
Contacteer:

correct, ik geloof zelfs dat die van mij er ook zelf zijn ingeboord, grote kans dat ik ook een gewone set heb maar dan met gaatjes. boeiend, het remt wel hard, zeker op toertocht :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven

"Sh*t, we hadden hier rechts gemoeten"

*zJiieeeeee(achteruit)*
*vroohooomPSSsjsjj*

"Zooo..."
antoine
Car: Renault Clio III RS

Wie weet onder welke auto deze remklauwen normaal horen?
[img]http://www.superkitcar.nl/mabo/remklauw2.jpg[/img]

Het zijn renault sport klauwen.Dus misschien clio rs??

Wat is de orginele dikte van een clio 16v remklauw is dit 20,7 mm ?
Ik heb nl net met iemand gesproken en die zei dat mijn probleem
Na het monteren van een grotere hoofdrem remcilinder wordt dan ook je pedaal slag kleiner.Ik heb nu het 'probleem dat ik mijn rempedaal ver moet in duwen voordat hij echt gaat remmen.Maar als hij op dat punt zit dan remt hij goed.
Ik heb renault sport remkauwen,dot5 remolie,rvs remleidingen en ferodo ds 2000 remblokken.
wel eens kon zijn dat de afstand van remblok tot remschrijf teveel is.Als het klopt dat deze remklauwen van een rs zijn ,betekend dit dat mijn remschrijven 4 mm te dun zijn.Of mijn remblokken zijn niet goed.
Heeft iemand antwoorden op deze vragen??
Tom
Moderator
Car: MB

die klauwen heb ik ook. icm met de 285 k-tec schijven past het NET (maar dan ook echt net) in een 15" speedline velg
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
antoine

Weet jij hoe dik die schrijven zijn??
Je hebt denk ik net als mij gewone clio 16 remblokken .Heb jij geen probleem met het remmen dat je je pedaal verder moet induwen dan 'vroeger'?
Tom
Moderator

ik weet niet precies wat voor blokken het zijn. Maar geen standaard reno iig. Die mm die je schijf of blok dikker of dunner zou zijn moet echt niet uitmaken. Als het spul slijt dan veranderen die waardes ook. De mijne remt gewoon normaal
antoine

marcel, je hebt weer eens gelijk (Y)
oldskool

weet toch wel iets van auto s af maar ja als je niet naar me wilt luisteren ?
reacties van anderen zyn altyd welkom maar het antwoord is altyd gelyk wat je hoort ,als het goed is :lol:
marcel
Merijn.V
Contacteer:

Tom schreef:die klauwen heb ik ook. icm met de 285 k-tec schijven past het NET (maar dan ook echt net) in een 15" speedline velg
Heb je ze gewoon op standaard Williams fusee's gebout? Ik zat me namelijk af te vragen wat voor remschijf ik erbij moet zoeken.

Heb zelf 2 van die klauwen en als het goed is een setje gereviseerde Wiliams fusee's. Als ik de remschijf van een R5 Coupe op leg, dan heb ik nog een cm over tussen de remtang en de schijf.
Tom
Moderator

Merijn.V schreef:
Tom schreef:die klauwen heb ik ook. icm met de 285 k-tec schijven past het NET (maar dan ook echt net) in een 15" speedline velg
Heb je ze gewoon op standaard Williams fusee's gebout? Ik zat me namelijk af te vragen wat voor remschijf ik erbij moet zoeken.

Heb zelf 2 van die klauwen en als het goed is een setje gereviseerde Wiliams fusee's. Als ik de remschijf van een R5 Coupe op leg, dan heb ik nog een cm over tussen de remtang en de schijf.
wat heb je nodig voor een clio icm met grotere schijven:

- renault sport klauwen met grotere zuigers (die heb je dus al)
- grotere schijven als je wilt. ik heb die van K-tec. 285mm
- remtangen van een GTT
- allu "spacers" zodat je klauwen verder naar buiten komen om de grotere diameter van de schijf aan te kunnen.

het kan dus overigens ook zonder die andere klauwen natuurlijk, maar die remmen wel wat lekkerder
Menno

Merijn.V schreef: Als ik de remschijf van een R5 Coupe op leg, dan heb ik nog een cm over tussen de remtang en de schijf.
Lijkt me een mooi plekkie voor een remblok.
rev it like a rental
Merijn.V
Contacteer:

Menno schreef:
Merijn.V schreef: Als ik de remschijf van een R5 Coupe op leg, dan heb ik nog een cm over tussen de remtang en de schijf.
Uh.....ik heb het over een cm op de straal van de denkbeeldige cirkel die de remtang wel raakt.
Tom schreef:
Merijn.V schreef:

- remtangen van een GTT
- allu "spacers" zodat je klauwen verder naar buiten komen om de grotere diameter van de schijf aan te kunnen.

het kan dus overigens ook zonder die andere klauwen natuurlijk, maar die remmen wel wat lekkerder
Waarom remtangen van een GTT? En niet de remtangen die op deze klauwen zitten.

Domme vraag: Wat zijn remtangen, dat is toch het deel wat je op de fusee bout? Of zie ik dat verkeerd?
Sander
Contacteer:

ant1 schreef:Wat is de orginele dikte van een clio 16v remklauw is dit 20,7 mm ?
Ja die zijn 20,6mm dik volgens Brembo!
ant1 schreef:Ik heb nl net met iemand gesproken en die zei dat mijn probleem wel eens kon zijn dat de afstand van remblok tot remschrijf teveel is.Als het klopt dat deze remklauwen van een rs zijn ,betekend dit dat mijn remschrijven 4 mm te dun zijn.Of mijn remblokken zijn niet goed.
Heeft iemand antwoorden op deze vragen??
Schijven van een RS en vele andere Renault zijn 24mm dik. Deze schijven pas niet tussen een GTT-klauw. En of je 4mm tekort komt moet je gewoon meten, remblokken in je klauw zetten en op meten wat je over hebt. Passen doet het wel die 4mm trap je de eerste keer wel weg alleen je zult je blokken niet geheel op kunnen gebruiken. En let wel op dat je je zuiger er niet uit trapt als die blokken te ver op zijn!!

gr s :D nder
Tom
Moderator

Merijn.V schreef:
Menno schreef:
Uh.....ik heb het over een cm op de straal van de denkbeeldige cirkel die de remtang wel raakt.
Tom schreef:
Merijn.V schreef:

- remtangen van een GTT

Waarom remtangen van een GTT? En niet de remtangen die op deze klauwen zitten.

Domme vraag: Wat zijn remtangen, dat is toch het deel wat je op de fusee bout? Of zie ik dat verkeerd?

remtangen is het stuk wat je op je fusee bout idd (in dit geval alleen niet op je fusee maar op die "spacers". Die zitten namelijk weer op je fusee). Dat stuk maakt het dus mogelijk dat je klauw kan bewegen. En waarom? Tja, anders zitten de blokken maar half op de schijf zeg maar, zit de klauw dus op een grotere diameter dan de schijf is en gaat het dus nooit lukken (en zou je wiel ook nooit meer passen, een 15" iig niet)
antoine

@sander,
volgens mij hebben meerdere mensen de zelfde remklauwen als mij .Ik ben dus benieuwt of die het zelfde probleem hebben als ik.Mijn remblokken zijn ferrodo's ds 2000 en dat kan 't probleem ook niet zijn.
Merijn.V
Contacteer:

Okay spacers, duidelijk. Waar, welk, maat, kosten?

En staat nog de vraag, waarom GT Turbo remtangen en niet de remtangen die erbij zitten?
Tom
Moderator

zoals ik al zei, omdat de klauwen anders te ver naar buiten komen. En die spacers zijn geen spacers zoals we ze normaal bedoelen maar ander, ik zal eens een plaatje proberen te zoeken
Tom
Moderator

[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... ce_kit.jpg[/img]

met spacers bedoel ik dus in dit geval die paarse dingen
Sander
Contacteer:

[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... ce_kit.jpg[/img]

Dit setje kost 230 euro bij Reichhard.

s :D nder
Merijn.V
Contacteer:

Da's voor nix zeg..... :(
Tom
Moderator

en volgens mij zijn die dingen niet los te bestellen. bel anders JL eens, die verkoopt dat spul ook. En duur is het best ja. als je alles bij elkaar op telt (klauwen, schijven, blokken, andere remtangen, spacers, RVS remleidingen, remvloeistof) dan ben je een mooi bedragje lichter :(
Merijn.V
Contacteer:

En dat voor een auto die voorlopig niet rijdt :lol: :lol:

Teering wat een geld zeg.
Donleben
Contacteer:

Sander schreef:http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... ce_kit.jpg

Dit setje kost 230 euro bij Reichhard.

s :D nder
Waar vind je ze dan? Ik kan ze niet vinden op de site. 230 euro is wel ff wat minder dan 380 euro!
Het moet wel voor een clio 16v/williams zijn.

Als je een linkje heb, lees ik het graag. Dit is de site van Reichhard; http://www.reichhard-motorsport.com/
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Donleben
Contacteer:

Ok, hij staat bij R5, maar wel voor wat meer geld (359 euro). Hier is de link;
http://reichhard-motorsport.com/catalog ... 7b979ae6d6
-Ray-
Contacteer:

ik wou net zeggen, dat kan echt niet, 230 bij reichhard...
Immer wieder die verdammte Holländer
Sander
Contacteer:

-Ray- schreef:ik wou net zeggen, dat kan echt niet, 230 bij reichhard...
Dit is lijp, er heeft echt 230 euro gestaan hoor. Dan kun je ze beter bij JL kopen want dan zijn ze daar wel goedkoper. Dacht iets van 335 euro.

gr s :D nder
Donleben
Contacteer:

Misschien kan JL even wat meer info geven?
Steven

Misschien kun je JL ook ff bellen? Zo vaak zittie niet op het forum.
Plaats reactie