lekke kop 16v

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
danman
Berichten: 54
Lid geworden op: do 8 jan 2004 18:26
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

HI,waarschijnlijk heb ik een lekke kop van me 16V :@ .
Wie weet wat voor materialen ik allemaal nodig ben ,om dat probleem te verhelpen met serie nummers.
Wat ook wel belangrijk is,is dat de 1.8 is opgeboord naar 2.0. dat ik daarvoor misschien andere dingen voor nodig ben....thx
danman
Berichten: 54
Lid geworden op: do 8 jan 2004 18:26
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

hallow???
anyone?????? :(
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

De koppakkingset van een F7P en F7R zijn hetzelfde, dus dat zou gewoon geen probleem moeten zijn.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

maar deze is opgeboord??

grotere zuigers!? die van de williams zijn platter en grotere slag om 2.0 te halen.

Hoe het dan zit met een koppakking weet ik niet
danman
Berichten: 54
Lid geworden op: do 8 jan 2004 18:26
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

Ja oke maar wat ben ik daar allemaal voor nodig,???
ik weet dat een setje met krimp bouten en pakking en de rest ongeveer 230 euro kost..
moet ff de nummers hebben!!! :worship:
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

ff je huidige koppakking demonteren en dan een kopset met rekbbouten halen bij de Brezan o.i.d Kan je daar je eigen koppakking vergelijken met die van de standaard 1.8 16V.

Succes
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hij is vast uitgeboord. Moeilijk de boel even uit elkaar te nemen en te kijken wat er NU inzit :S En de nummers kunnen ze je overal geven, liever geen :(

meten=weten

;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Riël schreef:Hij is vast uitgeboord. Moeilijk de boel even uit elkaar te nemen en te kijken wat er NU inzit :S En de nummers kunnen ze je overal geven, liever geen :(

meten=weten

;)
boring van 2.0 is echt gewoon gelijk aan een 1.8

"uitboren" is gewoon de algemene term voor inhoud vergroten, al is het niet altijd correct.
there is no spoon.
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Boring is wel degelijk anders.

1.8 heeft een boring van 82 mm en de 2.0 dacht ik 82.7. Okeen het is maar een 0.7mm, maar zou het niet proberen erin te krijgen. Denk dat het heel snel gedaan is met de pret.

Slag respectievelijk 83,5 en 93. Dit is de grootste factor voor de 200cc extra te krijgen.

Dus is toch een verschil in.
Koppakkingen zijn ook verschillend officieel volgens de boeken dan, maar heb sets gezien wat zowel voor de 1.8 als de 2.0 geschikt zijn. Dacht dat wat ik hier heb liggen uit engeland dat dat ook geschikt was voor de williams 2.0.

Maar waar zijn tegen een leuk bedrag de zuigers te krijgen?
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
danman
Berichten: 54
Lid geworden op: do 8 jan 2004 18:26
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

Tja,is het dus niet zo,nu ik een uitgeboord blok heb naar 2.0 liter,dat ik een pakking van een willie kan hebben???
klopt het wel ,dat een setje bouten en pakking ong 200 euro kost?
of komt er meer bij?
woon in leeuwarden,weet alleen niet of dat bedrijf in gorredijk mij daarmee kan helpen :@!!
dus het verstandigst is,eerst te weten wat voor pakking ik er nu in heb zitten??
lekker is dat....
weet wel dat het geeen 1.8 meer is!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Kijk en vergelijk als je het zeker wil weten :s
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
danman
Berichten: 54
Lid geworden op: do 8 jan 2004 18:26
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

huh,een reply van me hier weggehaald??
maare kijk en vergelijk,ja makkelijk praten,ff de kop er af,zien wat er in zit ,en dan er weer op!
Kijk,voor sommige is het makkelijk,maar dan moet je er niet vanuit gaan,dat dat bij iedereen zo is ?
wuo dat et zo was..... :( :@
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

danman schreef:huh,een reply van me hier weggehaald??
maare kijk en vergelijk,ja makkelijk praten,ff de kop er af,zien wat er in zit ,en dan er weer op!
Kijk,voor sommige is het makkelijk,maar dan moet je er niet vanuit gaan,dat dat bij iedereen zo is ?
wuo dat et zo was..... :( :@
Danny ga even naar garage de basis, die zijn altijd met blokken enzo in de weer ombouw voor de racerij enzo, hebben er wel veel kijk op dat gebied, of vakgarage dijkstra.
Garage de basis zit op de nylansdyk.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

de basis die weten er erg veel van omdat ze ook racen op zolder met hun omgebouwde gt`s met 16v blok er in.
heb er zelf een rolkooi gekocht erg aardige gast
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Edwin16v
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

mark 5t schreef:de basis die weten er erg veel van omdat ze ook racen op zolder met hun omgebouwde gt`s met 16v blok er in.
heb er zelf een rolkooi gekocht erg aardige gast
Mag ik vragen van welk merk de kooi is en wat je ervoor hebt betaald??? :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

omp en de prijs weet ik echt niet meer is al weer 2 jaar terug.
weet wel dat ik hem nergens anders goedkoper kon kopen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

danman schreef:huh,een reply van me hier weggehaald??
maare kijk en vergelijk,ja makkelijk praten,ff de kop er af,zien wat er in zit ,en dan er weer op!
Kijk,voor sommige is het makkelijk,maar dan moet je er niet vanuit gaan,dat dat bij iedereen zo is ?
wuo dat et zo was..... :( :@
Weet niets van weghalen.
Maar om het te vervangen moet het toch UITELKAAR.

Dan kijk :foto: je wat erin zit.

Dan haal je hetzelfde spul.

En zet je het weer INELKAAR.

En of jij dat nu doet of garagesjap.

;) Geen :( voor nodig.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Verder weet hier natuurlijk ook niemand wat over jou door iemand die we niet kennen aangepast blok.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
danman
Berichten: 54
Lid geworden op: do 8 jan 2004 18:26
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

dank je wel :D :D :D
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

Ik denk wel dat het hier thuis hoort. Ik heb een clio gekocht met een kapotte cilinderkoppakking. Tenminste dat vermoed ik toch. Er zit water boven de zuiger van de 4de cilinder. Ten eerste vraag ik mij af welk risico ik loop ivm het krom zijn van deze drijfstang. En ten tweede, mag een kop van een 16V gevlakt worden???
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Geert Claes schreef:Ik denk wel dat het hier thuis hoort. Ik heb een clio gekocht met een kapotte cilinderkoppakking. Tenminste dat vermoed ik toch. Er zit water boven de zuiger van de 4de cilinder. Ten eerste vraag ik mij af welk risico ik loop ivm het krom zijn van deze drijfstang. En ten tweede, mag een kop van een 16V gevlakt worden???
Kromme drijfstang??? Hoezo zou je een kromme drijfstang hebben??

De kop mag eigenlijk niet gevlakt worden, maar je zal wel moeten alsie krom is, dus vlakken die handel :)

Wat je dan echter wel MOET doen met nadruk op MOET is het vervangen van je drijfstanglagers. Deze zullen door (minimale) compressietoename een hogere belasting krijgen waardoor ze stuk kunnen lopen.

Succes
Plaats reactie