[5 alpine] IT'S ALIVE!!!!!!!!!!,foto update 20-11!!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

kopje onder handen nemen
dus oa poortjes polijsten enzo
compressie omhoog
verder krukas moet geslepen worden dus die gaan we ook lichter maken
nokkenas weet ik nog niet
zuigers en bussen afhankelijk van de staat vernieuwen of niet
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:kopje onder handen nemen
dus oa poortjes polijsten enzo
compressie omhoog
verder krukas moet geslepen worden dus die gaan we ook lichter maken
nokkenas weet ik nog niet
zuigers en bussen afhankelijk van de staat vernieuwen of niet
Aan die Alpine kop hoef je niet meer aan te sleutelen. daar is geen vermogens winst meer te halen

die heeft Mark5t al eens naar een tuner gebracht om hem te laten checken of er nog vermogens winst uit viel te halen.

wat is eigelijk de standaard compressie van zo'n alpine??
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Abel schreef:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:kopje onder handen nemen
dus oa poortjes polijsten enzo
compressie omhoog
verder krukas moet geslepen worden dus die gaan we ook lichter maken
nokkenas weet ik nog niet
zuigers en bussen afhankelijk van de staat vernieuwen of niet
Aan die Alpine kop hoef je niet meer aan te sleutelen. daar is geen vermogens winst meer te halen

die heeft Mark5t al eens naar een tuner gebracht om hem te laten checken of er nog vermogens winst uit viel te halen.

wat is eigelijk de standaard compressie van zo'n alpine??
slechte tuner dus,breng maar naar Raepers,die kan er wel wat mee.
suc6 met de opbouw ,maar dat hoorde je al via msn he :)
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

standaard compressie van een r5a is 1:10.
Door em even flink te vlakken kan je em zo op 1:11 brengen. Wordt heel vaak gedaan. (is ook goed voor het suishvlak ;))
Met een hogere compressie kan je makkelijker weer een iets wildere nokkenas gebruiken.
Ik heb er nog wel eentje die iets wilder is als r5a :( :( ;)
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

het zit je nie mee he, suc6 met je plannen
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

was geen slechte tuner maar er is gewoonweg niet zo heel erg veel extra uit te halen.
verder heeft hij die kop erg goed bekeken omdat ik een oude kop doormidden heb gezaagd dwars door de in en uitlaatpoort zodat je ook goed kon bekijken waar nog iets aan winst weg te halen was.
natuurlijk is het wel mogelijk om hier en daar nog het een en ander weg te halen en evt een klep met bijvoorbeeld een 1mm grotere doorsnede te monteren, maar de te behalen vermogenswinsten kunnen wat mij en de tuner betreft niet op tegen de enorm hoge kosten. (het is natuurlijk wel zo dat een ieder voor zichzelf maar moet uitmaken wat hij wil uitgeven)
voor verdere info pm maar
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

ik wil graag een wildere nokkenas
verder ben ik te hore gekomen dat door de klep geleiders te verkorten ook een betere flow ontstaat
de bobbel weg halen werdt er gezegt
verder een setje webers 40 of 45 met leuke sproeier bezetting
krukas iets slanker maken
verder denken aan een en ander polijsten qua poorten

maar mijn vraag is als je de compressie naar 1:11 zet kan je dan nog met normale zuigers en bussen werken?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
bruno @af
Berichten: 1179
Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
Locatie: Belgium
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:maar mijn vraag is als je de compressie naar 1:11 zet kan je dan nog met normale zuigers en bussen werken?
Heb ik nooit geen problemen mee gehad ...

B
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:krukas iets slanker maken
Dit kun je beter niet doen, om de simpele reden dat je motor te weinig spatsmering heeft dan.

dit gaat op den duur je cylinders kosten.

Die "knife edge" krukas die je bij K-tek of BB tuning kan kopen heeft dit al veel vuldig bewezen
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

ik zat net al even hier naar te kijken maar is wel een duur grapje:
[img]http://www.mecaparts.com/Moteurs/mp0927.JPG[/img]
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Abel schreef:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:krukas iets slanker maken
Dit kun je beter niet doen, om de simpele reden dat je motor te weinig spatsmering heeft dan.

dit gaat op den duur je cylinders kosten.

Die "knife edge" krukas die je bij K-tek of BB tuning kan kopen heeft dit al veel vuldig bewezen
is daar niet weer wat aan te doen door een profiel ik de wangen te maken zodat er toch olie omhoog wordt geslingerd?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

het is de bedoeling dat de olie die uit je bigends en krukaslagers komt rondspat en de cilinder smeert. Dus da maakt niet uit met 'knive edge' krukas.
Sterker nog in een beeetje auto wordt juist een spatscherm in het carter geplaatst dat voorkomt dat de kruk in de olie gaat roeren. Dat zie je ook in dat grote meca-carter hierboven.
Het is dus helemaal niet de bedoeling dat de krukwangen de olie uit het carter 'opscheppen'.

Een knive edge krukas doet presies hetzelfde als het afdraaien van het vliegwiel, alleen is een stuk duurder en minder effectief per kg afgedraaid staal. Dat komt omdat het vliegwiel een grotere diameter heeft, en 2x zo grote diameter dan 4x zo veel effect.
Maar als je vliegwiel al 'op' is, en je wil nog meer, dan pak je de krukas.
iwi
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 16 feb 2003 12:43
Locatie: Noord Holland

Het vliegwiel lichter maken heeft toch alleen zin als je op vlakke wegen blijf? Dus als je een berg op ga doet dat toch niets meer als een normaal vliegwiel?
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

robert schreef:Sterker nog in een beeetje auto wordt juist een spatscherm in het carter geplaatst dat voorkomt dat de kruk in de olie gaat roeren. Dat zie je ook in dat grote meca-carter hierboven.
Het is dus helemaal niet de bedoeling dat de krukwangen de olie uit het carter 'opscheppen'.
Daarom maken ze ook de "wangen" van de krukas glad, toch?

gr sander
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

iwi schreef:Het vliegwiel lichter maken heeft toch alleen zin als je op vlakke wegen blijf? Dus als je een berg op ga doet dat toch niets meer als een normaal vliegwiel?
Nou dat doen ze voor het sneller opspinnen van de moter en dat is dus iedere keer als je optrekt.

gr sander
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

Sander schreef: Daarom maken ze ook de "wangen" van de krukas glad, toch?

gr sander
ze worden wat meer airodynamisch gemaakt, zodat ze met minder weerstand door de oliemist draaien.
Scheelt weer 0,weinig pk. en wat gewicht natuurlijk.
iwi
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 16 feb 2003 12:43
Locatie: Noord Holland

Sander schreef:
Nou dat doen ze voor het sneller opspinnen van de moter en dat is dus iedere keer als je optrekt.

gr sander
Ja dat snap ik; minder gewicht-is makkelijker rond te krijgen - is sneller.

Maar volgens mij heb ik ooit gelezen dat dit teniet wordt gedaan op het moment dat je de bergen in rijd. Ik weet alleen niet of dit zo is/veel uitmaakt.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

kijk in de bergen rem je ook op de motor
als je het vliegwiel afdraai zal je dat dus weer minder kunnen benutten
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
iwi
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 16 feb 2003 12:43
Locatie: Noord Holland

In Egmond rem ik ook wel eens op de moter :D

Ik zou toch zweren dat ik ooit eens gelezen heb dat wanner je omhoog gaat, het voordeel van een lichter vliegwiel teniet word gedaan. Ik ga wel even snuffelen of ik dat nog kan vinden (I)
mathijs
Berichten: 709
Lid geworden op: di 19 jun 2001 0:00
Locatie: den haag

sven, heb je en pm-tje gestuurd :)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

ik kan helaas niet meer inloggen op e bay omdat me wachtwoord verlopen is ofzo
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

mathijs succes
ik hoop dat het lukt :worship:
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Waar gaat dit nou weer over, ouwehoer dan gewoon via PM als he tprive is :p
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

een pierre ferry cilinderkop
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

let op de grotere kleppen en de ruimte die aan de zijkant van de squish is weggehaald.

[img]http://picserver.org/view_image.php/E5W ... erver.jpeg[/img]
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

helaas de kop wordt niet de mijne
gaat mij te veel geld kosten
men bied belachelijk veel
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
mathijs
Berichten: 709
Lid geworden op: di 19 jun 2001 0:00
Locatie: den haag

grrrr :( €456 euries dus overboden, echt bout voor je sven maar ik blijf verder kijken. (Y)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

toppie gozah
ik heb wel de info en de foto's gelijk ff opgeslagen
ff proberen met ut eigen koppie he
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Volgens mij ben je ook aardig wat centen kwijt als je zo een kop laat bouwen. Heb je al het blok er uit gehaald of iets dergleijks?

Ik hoop wel dat je goed van mag genieten als alles weer heel is. Trouwens nog wat geld gevangen van de verzekering?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

ja blok is er uit
licht al een week samen met de bak achter in me 25
ik moet maar ffies kijken wat ik kwijt ben aan die zooi
mischien ga ik wel voor een 1550 set
en verkoop ik me alpine turbo
want ik ga volgende week ook nog voor een huis kijken
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

:kwijl: < droom >

spaar spaar spaar...
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

ik zorg dus ook voor een carter met anti slinger schotten
dit gebeurt me niet nog een keer
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Als je ook nog leert warm rijden :wink:
There will be plenty of time to rest when your dead
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

dit was na ruim 40 km dus denk dat ie dan wel warm is
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Plaats reactie