[5 alpine] IT'S ALIVE!!!!!!!!!!,foto update 20-11!!
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
kopje onder handen nemen
dus oa poortjes polijsten enzo
compressie omhoog
verder krukas moet geslepen worden dus die gaan we ook lichter maken
nokkenas weet ik nog niet
zuigers en bussen afhankelijk van de staat vernieuwen of niet
dus oa poortjes polijsten enzo
compressie omhoog
verder krukas moet geslepen worden dus die gaan we ook lichter maken
nokkenas weet ik nog niet
zuigers en bussen afhankelijk van de staat vernieuwen of niet
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Aan die Alpine kop hoef je niet meer aan te sleutelen. daar is geen vermogens winst meer te halenSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:kopje onder handen nemen
dus oa poortjes polijsten enzo
compressie omhoog
verder krukas moet geslepen worden dus die gaan we ook lichter maken
nokkenas weet ik nog niet
zuigers en bussen afhankelijk van de staat vernieuwen of niet
die heeft Mark5t al eens naar een tuner gebracht om hem te laten checken of er nog vermogens winst uit viel te halen.
wat is eigelijk de standaard compressie van zo'n alpine??
slechte tuner dus,breng maar naar Raepers,die kan er wel wat mee.Abel schreef:Aan die Alpine kop hoef je niet meer aan te sleutelen. daar is geen vermogens winst meer te halenSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:kopje onder handen nemen
dus oa poortjes polijsten enzo
compressie omhoog
verder krukas moet geslepen worden dus die gaan we ook lichter maken
nokkenas weet ik nog niet
zuigers en bussen afhankelijk van de staat vernieuwen of niet
die heeft Mark5t al eens naar een tuner gebracht om hem te laten checken of er nog vermogens winst uit viel te halen.
wat is eigelijk de standaard compressie van zo'n alpine??
suc6 met de opbouw ,maar dat hoorde je al via msn he

standaard compressie van een r5a is 1:10.
Door em even flink te vlakken kan je em zo op 1:11 brengen. Wordt heel vaak gedaan. (is ook goed voor het suishvlak
)
Met een hogere compressie kan je makkelijker weer een iets wildere nokkenas gebruiken.
Ik heb er nog wel eentje die iets wilder is als r5a

Door em even flink te vlakken kan je em zo op 1:11 brengen. Wordt heel vaak gedaan. (is ook goed voor het suishvlak

Met een hogere compressie kan je makkelijker weer een iets wildere nokkenas gebruiken.
Ik heb er nog wel eentje die iets wilder is als r5a



-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
het zit je nie mee he, suc6 met je plannen
was geen slechte tuner maar er is gewoonweg niet zo heel erg veel extra uit te halen.
verder heeft hij die kop erg goed bekeken omdat ik een oude kop doormidden heb gezaagd dwars door de in en uitlaatpoort zodat je ook goed kon bekijken waar nog iets aan winst weg te halen was.
natuurlijk is het wel mogelijk om hier en daar nog het een en ander weg te halen en evt een klep met bijvoorbeeld een 1mm grotere doorsnede te monteren, maar de te behalen vermogenswinsten kunnen wat mij en de tuner betreft niet op tegen de enorm hoge kosten. (het is natuurlijk wel zo dat een ieder voor zichzelf maar moet uitmaken wat hij wil uitgeven)
voor verdere info pm maar
verder heeft hij die kop erg goed bekeken omdat ik een oude kop doormidden heb gezaagd dwars door de in en uitlaatpoort zodat je ook goed kon bekijken waar nog iets aan winst weg te halen was.
natuurlijk is het wel mogelijk om hier en daar nog het een en ander weg te halen en evt een klep met bijvoorbeeld een 1mm grotere doorsnede te monteren, maar de te behalen vermogenswinsten kunnen wat mij en de tuner betreft niet op tegen de enorm hoge kosten. (het is natuurlijk wel zo dat een ieder voor zichzelf maar moet uitmaken wat hij wil uitgeven)
voor verdere info pm maar
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ik wil graag een wildere nokkenas
verder ben ik te hore gekomen dat door de klep geleiders te verkorten ook een betere flow ontstaat
de bobbel weg halen werdt er gezegt
verder een setje webers 40 of 45 met leuke sproeier bezetting
krukas iets slanker maken
verder denken aan een en ander polijsten qua poorten
maar mijn vraag is als je de compressie naar 1:11 zet kan je dan nog met normale zuigers en bussen werken?
verder ben ik te hore gekomen dat door de klep geleiders te verkorten ook een betere flow ontstaat
de bobbel weg halen werdt er gezegt
verder een setje webers 40 of 45 met leuke sproeier bezetting
krukas iets slanker maken
verder denken aan een en ander polijsten qua poorten
maar mijn vraag is als je de compressie naar 1:11 zet kan je dan nog met normale zuigers en bussen werken?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Heb ik nooit geen problemen mee gehad ...Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:maar mijn vraag is als je de compressie naar 1:11 zet kan je dan nog met normale zuigers en bussen werken?
B
Dit kun je beter niet doen, om de simpele reden dat je motor te weinig spatsmering heeft dan.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:krukas iets slanker maken
dit gaat op den duur je cylinders kosten.
Die "knife edge" krukas die je bij K-tek of BB tuning kan kopen heeft dit al veel vuldig bewezen
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ik zat net al even hier naar te kijken maar is wel een duur grapje:
[img]http://www.mecaparts.com/Moteurs/mp0927.JPG[/img]
[img]http://www.mecaparts.com/Moteurs/mp0927.JPG[/img]
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
is daar niet weer wat aan te doen door een profiel ik de wangen te maken zodat er toch olie omhoog wordt geslingerd?Abel schreef:Dit kun je beter niet doen, om de simpele reden dat je motor te weinig spatsmering heeft dan.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:krukas iets slanker maken
dit gaat op den duur je cylinders kosten.
Die "knife edge" krukas die je bij K-tek of BB tuning kan kopen heeft dit al veel vuldig bewezen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
het is de bedoeling dat de olie die uit je bigends en krukaslagers komt rondspat en de cilinder smeert. Dus da maakt niet uit met 'knive edge' krukas.
Sterker nog in een beeetje auto wordt juist een spatscherm in het carter geplaatst dat voorkomt dat de kruk in de olie gaat roeren. Dat zie je ook in dat grote meca-carter hierboven.
Het is dus helemaal niet de bedoeling dat de krukwangen de olie uit het carter 'opscheppen'.
Een knive edge krukas doet presies hetzelfde als het afdraaien van het vliegwiel, alleen is een stuk duurder en minder effectief per kg afgedraaid staal. Dat komt omdat het vliegwiel een grotere diameter heeft, en 2x zo grote diameter dan 4x zo veel effect.
Maar als je vliegwiel al 'op' is, en je wil nog meer, dan pak je de krukas.
Sterker nog in een beeetje auto wordt juist een spatscherm in het carter geplaatst dat voorkomt dat de kruk in de olie gaat roeren. Dat zie je ook in dat grote meca-carter hierboven.
Het is dus helemaal niet de bedoeling dat de krukwangen de olie uit het carter 'opscheppen'.
Een knive edge krukas doet presies hetzelfde als het afdraaien van het vliegwiel, alleen is een stuk duurder en minder effectief per kg afgedraaid staal. Dat komt omdat het vliegwiel een grotere diameter heeft, en 2x zo grote diameter dan 4x zo veel effect.
Maar als je vliegwiel al 'op' is, en je wil nog meer, dan pak je de krukas.
Daarom maken ze ook de "wangen" van de krukas glad, toch?robert schreef:Sterker nog in een beeetje auto wordt juist een spatscherm in het carter geplaatst dat voorkomt dat de kruk in de olie gaat roeren. Dat zie je ook in dat grote meca-carter hierboven.
Het is dus helemaal niet de bedoeling dat de krukwangen de olie uit het carter 'opscheppen'.
gr sander
Nou dat doen ze voor het sneller opspinnen van de moter en dat is dus iedere keer als je optrekt.iwi schreef:Het vliegwiel lichter maken heeft toch alleen zin als je op vlakke wegen blijf? Dus als je een berg op ga doet dat toch niets meer als een normaal vliegwiel?
gr sander
ze worden wat meer airodynamisch gemaakt, zodat ze met minder weerstand door de oliemist draaien.Sander schreef: Daarom maken ze ook de "wangen" van de krukas glad, toch?
gr sander
Scheelt weer 0,weinig pk. en wat gewicht natuurlijk.
Ja dat snap ik; minder gewicht-is makkelijker rond te krijgen - is sneller.Sander schreef:
Nou dat doen ze voor het sneller opspinnen van de moter en dat is dus iedere keer als je optrekt.
gr sander
Maar volgens mij heb ik ooit gelezen dat dit teniet wordt gedaan op het moment dat je de bergen in rijd. Ik weet alleen niet of dit zo is/veel uitmaakt.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
kijk in de bergen rem je ook op de motor
als je het vliegwiel afdraai zal je dat dus weer minder kunnen benutten
als je het vliegwiel afdraai zal je dat dus weer minder kunnen benutten
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
In Egmond rem ik ook wel eens op de moter
Ik zou toch zweren dat ik ooit eens gelezen heb dat wanner je omhoog gaat, het voordeel van een lichter vliegwiel teniet word gedaan. Ik ga wel even snuffelen of ik dat nog kan vinden

Ik zou toch zweren dat ik ooit eens gelezen heb dat wanner je omhoog gaat, het voordeel van een lichter vliegwiel teniet word gedaan. Ik ga wel even snuffelen of ik dat nog kan vinden

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ik kan helaas niet meer inloggen op e bay omdat me wachtwoord verlopen is ofzo
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
mathijs succes
ik hoop dat het lukt
ik hoop dat het lukt

Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
een pierre ferry cilinderkop
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
let op de grotere kleppen en de ruimte die aan de zijkant van de squish is weggehaald.
[img]http://picserver.org/view_image.php/E5W ... erver.jpeg[/img]
[img]http://picserver.org/view_image.php/E5W ... erver.jpeg[/img]
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
helaas de kop wordt niet de mijne
gaat mij te veel geld kosten
men bied belachelijk veel
gaat mij te veel geld kosten
men bied belachelijk veel
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
toppie gozah
ik heb wel de info en de foto's gelijk ff opgeslagen
ff proberen met ut eigen koppie he
ik heb wel de info en de foto's gelijk ff opgeslagen
ff proberen met ut eigen koppie he
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Volgens mij ben je ook aardig wat centen kwijt als je zo een kop laat bouwen. Heb je al het blok er uit gehaald of iets dergleijks?
Ik hoop wel dat je goed van mag genieten als alles weer heel is. Trouwens nog wat geld gevangen van de verzekering?
Ik hoop wel dat je goed van mag genieten als alles weer heel is. Trouwens nog wat geld gevangen van de verzekering?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ja blok is er uit
licht al een week samen met de bak achter in me 25
ik moet maar ffies kijken wat ik kwijt ben aan die zooi
mischien ga ik wel voor een 1550 set
en verkoop ik me alpine turbo
want ik ga volgende week ook nog voor een huis kijken
licht al een week samen met de bak achter in me 25
ik moet maar ffies kijken wat ik kwijt ben aan die zooi
mischien ga ik wel voor een 1550 set
en verkoop ik me alpine turbo
want ik ga volgende week ook nog voor een huis kijken
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break

spaar spaar spaar...
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ik zorg dus ook voor een carter met anti slinger schotten
dit gebeurt me niet nog een keer
dit gebeurt me niet nog een keer
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
dit was na ruim 40 km dus denk dat ie dan wel warm is
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break