Dit is vaak de persoonlijke smaak van de verkoper. Ik zit zelf ook in de verkoop van auto audio (vanwege mijn bedrijfjedtune_stefan schreef: Oh ja, pas wel effe op voor de verkooppraatjes van de verkoper. Dit slaat soms helemaal nergens op.

Dit is vaak de persoonlijke smaak van de verkoper. Ik zit zelf ook in de verkoop van auto audio (vanwege mijn bedrijfjedtune_stefan schreef: Oh ja, pas wel effe op voor de verkooppraatjes van de verkoper. Dit slaat soms helemaal nergens op.
Er is leuker spul als je het mij vraagtdtune_stefan schreef:Precies, ik betrap me er zelf ook op als ik voorgaande tekst lees, dat ik het continue over Ground Zero heb
dtune_stefan schreef:Precies, ik betrap me er zelf ook op als ik voorgaande tekst lees, dat ik het continue over Ground Zero heb
Gaan we weer:Matthijs schreef:Er is leuker spul als je het mij vraagtdtune_stefan schreef:Precies, ik betrap me er zelf ook op als ik voorgaande tekst lees, dat ik het continue over Ground Zero heb
Dan mag jij de volgende meeting bij mij in de auto komen luisteren, want bij mij is niks agressief.olijnsma schreef: het gaat niet alleen om de zijden tweeter, de woofer maakt de set aggresief of juist niet. Een silk dome tweeter geeft een mooi helder en niet schelle hoge tonen. het aggresiieve komt juist uit de mid en de lage tonen.
Idd, alsjeblieft niet zeg, en dan ook nog een zilvergrijze zekerrobclio16V schreef: Maar gelukkig verschillen smaken, anders zouden we nu allemaal in een VW Golf rondrijden.
Nee hoor, want het merk bepaalt de filosofie bij een serie speakers, daar wordt alles op afgestemd. de filters, de conussen, de magneten. Noem het maar op.robclio16V schreef:
Je vergeet er ook bij te melden dat het ook afhankelijk is van de filters, kabels, versterker, radio, spanning, enz..
Je zal het in de komende tijd wel ziendtune_stefan schreef:Oh ja, verklaar je naderMatthijs schreef:Er is leuker spul als je het mij vraagtdtune_stefan schreef:Precies, ik betrap me er zelf ook op als ik voorgaande tekst lees, dat ik het continue over Ground Zero heb
Goede keusJuno schreef:Jeej, weet nu echt niet meer wat ik nou moet gaan nemen, ga wel naar The Ice Factory te Almere en ga daar wel een dagje genieten!![]()
![]()
![]()
Jullie zullen dan wel horen waar mijn oog, oor en smaak op is gevallen.
Bedankt voor jullie uitgebreide info.
Vertel!!!!!! je maakt me nu wel erg nieuwsgierigMatthijs schreef:Je zal het in de komende tijd wel ziendtune_stefan schreef:Oh ja, verklaar je naderMatthijs schreef:Er is leuker spul als je het mij vraagtdtune_stefan schreef:Precies, ik betrap me er zelf ook op als ik voorgaande tekst lees, dat ik het continue over Ground Zero heb
Daarom staat er ook al sinds het begin dat ze DLS fabriceren "The Natural Sound" bij.olijnsma schreef:Nou moet je dat van de merken niet al te persoonlijk opvatten, DLS is de laatste tijd wat aan het veranderen en zit wat meer in het segment van GZ, het hybride-segment, beide kanten gaan ze goed op, maar uiten niet direct in een bepaalde richting.
dtune_stefan schreef:Vertel!!!!!! je maakt me nu wel erg nieuwsgierigMatthijs schreef:Je zal het in de komende tijd wel ziendtune_stefan schreef:Oh ja, verklaar je naderMatthijs schreef:Er is leuker spul als je het mij vraagtdtune_stefan schreef:Precies, ik betrap me er zelf ook op als ik voorgaande tekst lees, dat ik het continue over Ground Zero heb
Natuurlijk komt de meeste bass uit je subwoofer(indien deze aanwezig is), maar dan spreek je puur over de bass lager dan 80Hz, maar het is ook erg belangrijk dat er een stevig kickbass uit je midwoofer van je composet komt. Je kunt alles wel high pass filteren, maar dan mis je een groot deel van het geluid, bepaalde frequentiesRenaultclioII16v (Peter) schreef:Wat ik niet goed snap in dit topic is dat jullie het hebben over bass dit en blazen zo...
Als de bass in de auto uit een 13 cm moet komen, ga dan eerst es sparen voor een redelijke (liefst gelijk een goeie) sub.
Met een sub kunnen alle speakers mbv een high pass filter of instelling op 125 Hz spelen.
Dit verhoogd de kwaliteit van elke speaker.
Probeer met een composet een ruimtelijk geluid voorin de auto te creeëren, en niet om daarmee de vooruit eruit te blazen
Bij mij staan alle boxen via m'n radio op 125 Hz.dtune_stefan schreef:Natuurlijk komt de meeste bass uit je subwoofer(indien deze aanwezig is), maar dan spreek je puur over de bass lager dan 80Hz, maar het is ook erg belangrijk dat er een stevig kickbass uit je midwoofer van je composet komt. Je kunt alles wel high pass filteren, maar dan mis je een groot deel van het geluid, bepaalde frequentiesRenaultclioII16v (Peter) schreef:Wat ik niet goed snap in dit topic is dat jullie het hebben over bass dit en blazen zo...
Als de bass in de auto uit een 13 cm moet komen, ga dan eerst es sparen voor een redelijke (liefst gelijk een goeie) sub.
Met een sub kunnen alle speakers mbv een high pass filter of instelling op 125 Hz spelen.
Dit verhoogd de kwaliteit van elke speaker.
Probeer met een composet een ruimtelijk geluid voorin de auto te creeëren, en niet om daarmee de vooruit eruit te blazen
Precies hetgeen wat ik bedoelde, goed omschrevenolijnsma schreef:Persoonlijk heb ik de sub op 50 Hertz maximaal gezet, dan doet de sub precies wat ie moet doen! Namelijk het sub-lage gedeelte weergeven, boven de 50 Hz wordt de sub te druk en dan komt het plaatje weer van een goede composet, want een echt goede set begint vanaf 50 Hz goed te spelen, zodat je geen tonen mist, maar het geheel veel natuurlijker en realistischer overkomt.
bij 80 Hz en hoger dreunt de sub veel te veel, waardoor je nauwelijks meer de muziek hoort, maar meer de bas. Dit is natuurlijk een ieders keus, maar een goede composet is moeilijker uit te zoeken en belangrijker voor een SQ installatie dan een subwoofer.
Dank dank dank, donaties mogen vrijblijvend ingediend worden.dtune_stefan schreef:Precies hetgeen wat ik bedoelde, goed omschrevenolijnsma schreef:Persoonlijk heb ik de sub op 50 Hertz maximaal gezet, dan doet de sub precies wat ie moet doen! Namelijk het sub-lage gedeelte weergeven, boven de 50 Hz wordt de sub te druk en dan komt het plaatje weer van een goede composet, want een echt goede set begint vanaf 50 Hz goed te spelen, zodat je geen tonen mist, maar het geheel veel natuurlijker en realistischer overkomt.
bij 80 Hz en hoger dreunt de sub veel te veel, waardoor je nauwelijks meer de muziek hoort, maar meer de bas. Dit is natuurlijk een ieders keus, maar een goede composet is moeilijker uit te zoeken en belangrijker voor een SQ installatie dan een subwoofer.
Ik kan dit ook via de radio regelen, maar gebruik de regelaars op de versterker, deze zijn zuiverder. Tuurlijk hoor je het verschil niet zo snel, maar het is er wel degelijk.RenaultclioII16v (Peter) schreef:Als de bas te zwaar wordt bij een nummer regel ik via de radio het bas niveau terug.
Als ik dit niet had gehad, zat ik denk ik ook met dat probleem.
Ook kunnen mijn Mac audio's niet echt kickbassen aan.
De componenten die gebruikt worden in een (let wel: goede merkversterker) zijn gewoon van een betere kwaliteit. net zoals alles wat met versterking heeft te maken in een auto radio. het is niet slecht, maar in de versterker is het gewoon beter.Ollie schreef:Hoezo zou de regelaar op je versterker zuiverder zijn?
Trust me, Zelfs jij kan dat horen!Juno schreef: Kan misschien aan mij liggen hoor, maar ik hoor wanneer iets zuiver klinkt, maar of een bass op 50,80 of 125 Hz staat te rammen, dat hoor ik niet.
Dees gaat niet passen in de deuren hoor, Juno.Juno schreef:Toch nog ff een vragie, jullie hebben het steeds over SPL en SQL.
In welke klasse liggen de Pioneer TS-A2510 3-Way A-ccelerate, hier volgen de specs:
General TS-A2510
Short description 3-Way A-ccelerate
Features TS-A2510
Frequency response 25 - 30.000 Hz
Sensitivity (1W/1m) 93 dB
Maximum Power 400 Watt
Nominal input power 100 Watt
Speaker Size 285,0 mm
Woofer size (cm) 25 cm
Woofer material Crystalline IMPP Cone woofer with Butyl rubber edge
Midrange size (mm) 66,0 mm
Midrange material cone mid-range with Ferrite magnet