[Clio2] Standaard speakers in deur, wat is goed alternatief?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

dtune_stefan schreef: Oh ja, pas wel effe op voor de verkooppraatjes van de verkoper. Dit slaat soms helemaal nergens op.
Dit is vaak de persoonlijke smaak van de verkoper. Ik zit zelf ook in de verkoop van auto audio (vanwege mijn bedrijfje :p) maar je merkt wel dat je gauw neigt naar je eigen mening en smaak. Het is gewoon moeilijk om exact af te stemmen op de klant zelf. Daarom blijft het motto zelf luisteren
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Stefan S.

Precies, ik betrap me er zelf ook op als ik voorgaande tekst lees, dat ik het continue over Ground Zero heb :D
Ollie

Och, GZ heb je slechts tig keer laten vallen hier, zou zo durven beweren dat je een JBL fan bent :wink:
Anonymous

dtune_stefan schreef:Precies, ik betrap me er zelf ook op als ik voorgaande tekst lees, dat ik het continue over Ground Zero heb :D
Er is leuker spul als je het mij vraagt 8)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

dtune_stefan schreef:Precies, ik betrap me er zelf ook op als ik voorgaande tekst lees, dat ik het continue over Ground Zero heb :D
Matthijs schreef:
Gaan we weer: :lol: :lol: En dat is het leuke van de persoonlijke smaken, niemand eet hetzelfde, euh ik bedoel, heeft hetzelfde. En dat maakt die hele clubbende hetzelfde interessant :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Ollie

Zo...en wat gaat Juno nu in zijn Clio2 fase2 leggen? :D
Stefan S.

Matthijs schreef:
Oh ja, verklaar je nader :D
Robke
Car: Lexus IS250

olijnsma schreef: het gaat niet alleen om de zijden tweeter, de woofer maakt de set aggresief of juist niet. Een silk dome tweeter geeft een mooi helder en niet schelle hoge tonen. het aggresiieve komt juist uit de mid en de lage tonen.
Dan mag jij de volgende meeting bij mij in de auto komen luisteren, want bij mij is niks agressief.
Je vergeet er ook bij te melden dat het ook afhankelijk is van de filters, kabels, versterker, radio, spanning, enz.. Zo kunnen we nog uren door blijven gaan.
Wat ik ermee wil zeggen is dat DLS toch echt een merk is wat op SQ afgestemd is.

Maar gelukkig verschillen smaken, anders zouden we nu allemaal in een VW Golf rondrijden. :S
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

robclio16V schreef: Maar gelukkig verschillen smaken, anders zouden we nu allemaal in een VW Golf rondrijden. :S
Idd, alsjeblieft niet zeg, en dan ook nog een zilvergrijze zeker :S
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

robclio16V schreef:
Je vergeet er ook bij te melden dat het ook afhankelijk is van de filters, kabels, versterker, radio, spanning, enz..
Nee hoor, want het merk bepaalt de filosofie bij een serie speakers, daar wordt alles op afgestemd. de filters, de conussen, de magneten. Noem het maar op.

Nou moet je dat van de merken niet al te persoonlijk opvatten, DLS is de laatste tijd wat aan het veranderen en zit wat meer in het segment van GZ, het hybride-segment, beide kanten gaan ze goed op, maar uiten niet direct in een bepaalde richting.
Juno

Jeej, weet nu echt niet meer wat ik nou moet gaan nemen, ga wel naar The Ice Factory te Almere en ga daar wel een dagje genieten! :D (Y) :smoke:

Jullie zullen dan wel horen waar mijn oog, oor en smaak op is gevallen.

Bedankt voor jullie uitgebreide info. (Y)
Anonymous

dtune_stefan schreef:
Matthijs schreef:
Je zal het in de komende tijd wel zien :D
Stefan S.

Juno schreef:Jeej, weet nu echt niet meer wat ik nou moet gaan nemen, ga wel naar The Ice Factory te Almere en ga daar wel een dagje genieten! :D (Y) :smoke:

Jullie zullen dan wel horen waar mijn oog, oor en smaak op is gevallen.

Bedankt voor jullie uitgebreide info. (Y)
Goede keus (Y) Wel zelf effe een paar cd's meenemen, dan weet je welke speaker het beste speelt op jouw muziek :wink:
Stefan S.

Matthijs schreef:
dtune_stefan schreef:
Matthijs schreef:
Vertel!!!!!! je maakt me nu wel erg nieuwsgierig :p
Robke
Car: Lexus IS250

olijnsma schreef:Nou moet je dat van de merken niet al te persoonlijk opvatten, DLS is de laatste tijd wat aan het veranderen en zit wat meer in het segment van GZ, het hybride-segment, beide kanten gaan ze goed op, maar uiten niet direct in een bepaalde richting.
Daarom staat er ook al sinds het begin dat ze DLS fabriceren "The Natural Sound" bij.
DLS is de laatste jaren flink gegroeid in Nederland, maar ook de oude luidspreker series klinken erg goed. In m'n vorige Clio had ik de U36 set en dat klonk geweldig, dat wijzen de tests ook uit die ze toentertijd deden.
Anonymous

dtune_stefan schreef:
Matthijs schreef:
dtune_stefan schreef:
Matthijs schreef:
Vertel!!!!!! je maakt me nu wel erg nieuwsgierig :p
:D
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Wat ik niet goed snap in dit topic is dat jullie het hebben over bass dit en blazen zo...
Als de bass in de auto uit een 13 cm moet komen, ga dan eerst es sparen voor een redelijke (liefst gelijk een goeie) sub.
Met een sub kunnen alle speakers mbv een high pass filter of instelling op 125 Hz spelen.
Dit verhoogd de kwaliteit van elke speaker.
Probeer met een composet een ruimtelijk geluid voorin de auto te creeëren, en niet om daarmee de vooruit eruit te blazen :lol:
Cleaned Style
Projecttopic
Juno

Peter, You're RIGHT, ik zat al te denken aan een VETTE SUB, heb nu wel 2 x 3-weg 25cm 400WATT pioneers liggen, alleen ben ik toch echt tot de conclusie gekomen dat er een subwoofer bij moet.

Ik ga daar eens voor kijken. (Y)
Stefan S.

RenaultclioII16v (Peter) schreef:Wat ik niet goed snap in dit topic is dat jullie het hebben over bass dit en blazen zo...
Als de bass in de auto uit een 13 cm moet komen, ga dan eerst es sparen voor een redelijke (liefst gelijk een goeie) sub.
Met een sub kunnen alle speakers mbv een high pass filter of instelling op 125 Hz spelen.
Probeer met een composet een ruimtelijk geluid voorin de auto te creeëren, en niet om daarmee de vooruit eruit te blazen :lol:
Natuurlijk komt de meeste bass uit je subwoofer(indien deze aanwezig is), maar dan spreek je puur over de bass lager dan 80Hz, maar het is ook erg belangrijk dat er een stevig kickbass uit je midwoofer van je composet komt. Je kunt alles wel high pass filteren, maar dan mis je een groot deel van het geluid, bepaalde frequenties :wink:
Ollie

Als je een sub hebt die onder de 80 speelt en je filtert de rest af op 80+, dan mis je toch niks...
Maus

Wie speelt de 80 dan? :wink:
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

dtune_stefan schreef:
RenaultclioII16v (Peter) schreef:Wat ik niet goed snap in dit topic is dat jullie het hebben over bass dit en blazen zo...
Natuurlijk komt de meeste bass uit je subwoofer(indien deze aanwezig is), maar dan spreek je puur over de bass lager dan 80Hz, maar het is ook erg belangrijk dat er een stevig kickbass uit je midwoofer van je composet komt. Je kunt alles wel high pass filteren, maar dan mis je een groot deel van het geluid, bepaalde frequenties :wink:
Bij mij staan alle boxen via m'n radio op 125 Hz.
Alleen de sub die speelt tot 125 Hz.
Als de sub op 80 Hz staat vind ik het persoonlijk niet vol genoeg. En alles boven de 125 Hz is goed te doen met een middelmatige composet.

Het liefst wel een goede plaatsen natuurlijk :p
Cleaned Style
Projecttopic
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Persoonlijk heb ik de sub op 50 Hertz maximaal gezet, dan doet de sub precies wat ie moet doen! Namelijk het sub-lage gedeelte weergeven, boven de 50 Hz wordt de sub te druk en dan komt het plaatje weer van een goede composet, want een echt goede set begint vanaf 50 Hz goed te spelen, zodat je geen tonen mist, maar het geheel veel natuurlijker en realistischer overkomt.
bij 80 Hz en hoger dreunt de sub veel te veel, waardoor je nauwelijks meer de muziek hoort, maar meer de bas. Dit is natuurlijk een ieders keus, maar een goede composet is moeilijker uit te zoeken en belangrijker voor een SQ installatie dan een subwoofer.
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Als de bas te zwaar wordt bij een nummer regel ik via de radio het bas niveau terug.
Als ik dit niet had gehad, zat ik denk ik ook met dat probleem.
Ook kunnen mijn Mac audio's niet echt kickbassen aan.
Cleaned Style
Projecttopic
Stefan S.

olijnsma schreef:Persoonlijk heb ik de sub op 50 Hertz maximaal gezet, dan doet de sub precies wat ie moet doen! Namelijk het sub-lage gedeelte weergeven, boven de 50 Hz wordt de sub te druk en dan komt het plaatje weer van een goede composet, want een echt goede set begint vanaf 50 Hz goed te spelen, zodat je geen tonen mist, maar het geheel veel natuurlijker en realistischer overkomt.
bij 80 Hz en hoger dreunt de sub veel te veel, waardoor je nauwelijks meer de muziek hoort, maar meer de bas. Dit is natuurlijk een ieders keus, maar een goede composet is moeilijker uit te zoeken en belangrijker voor een SQ installatie dan een subwoofer.
Precies hetgeen wat ik bedoelde, goed omschreven (Y)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

dtune_stefan schreef:
olijnsma schreef:Persoonlijk heb ik de sub op 50 Hertz maximaal gezet, dan doet de sub precies wat ie moet doen! Namelijk het sub-lage gedeelte weergeven, boven de 50 Hz wordt de sub te druk en dan komt het plaatje weer van een goede composet, want een echt goede set begint vanaf 50 Hz goed te spelen, zodat je geen tonen mist, maar het geheel veel natuurlijker en realistischer overkomt.
Precies hetgeen wat ik bedoelde, goed omschreven (Y)
Dank dank dank, donaties mogen vrijblijvend ingediend worden. :p
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

RenaultclioII16v (Peter) schreef:Als de bas te zwaar wordt bij een nummer regel ik via de radio het bas niveau terug.
Als ik dit niet had gehad, zat ik denk ik ook met dat probleem.
Ook kunnen mijn Mac audio's niet echt kickbassen aan.
Ik kan dit ook via de radio regelen, maar gebruik de regelaars op de versterker, deze zijn zuiverder. Tuurlijk hoor je het verschil niet zo snel, maar het is er wel degelijk.
Ollie

Hoezo zou de regelaar op je versterker zuiverder zijn?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Ollie schreef:Hoezo zou de regelaar op je versterker zuiverder zijn?
De componenten die gebruikt worden in een (let wel: goede merkversterker) zijn gewoon van een betere kwaliteit. net zoals alles wat met versterking heeft te maken in een auto radio. het is niet slecht, maar in de versterker is het gewoon beter.
Juno

Hebben jullie superoren ofzo? Dat jullie al die miniscule geluidsverschillen horen?

Kan misschien aan mij liggen hoor, maar ik hoor wanneer iets zuiver klinkt, maar of een bass op 50,80 of 125 Hz staat te rammen, dat hoor ik niet.

Ik ga in ieder geval zoeken naar een leuke sub om wat meer bass te krijgen wanneer mijn geluid niet op een oorverdofende geluidsniveau staat.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Juno schreef: Kan misschien aan mij liggen hoor, maar ik hoor wanneer iets zuiver klinkt, maar of een bass op 50,80 of 125 Hz staat te rammen, dat hoor ik niet.
Trust me, Zelfs jij kan dat horen! :p Is namelijk geen mini-verschil. Maar een giga-verschil.
Juno

Toch nog ff een vragie, jullie hebben het steeds over SPL en SQL.

In welke klasse liggen de Pioneer TS-A2510 3-Way A-ccelerate, hier volgen de specs:

General TS-A2510
Short description 3-Way A-ccelerate

Features TS-A2510
Frequency response 25 - 30.000 Hz
Sensitivity (1W/1m) 93 dB
Maximum Power 400 Watt
Nominal input power 100 Watt
Speaker Size 285,0 mm
Woofer size (cm) 25 cm
Woofer material Crystalline IMPP Cone woofer with Butyl rubber edge
Midrange size (mm) 66,0 mm
Midrange material cone mid-range with Ferrite magnet
Tweeter size (mm) 18,0 mm
Stefan S.

In de klasse: "leuk om mee te beginnen" :D Effe serieus tis geen SQ speaker, dus meer een SPL speaker.
Laatst gewijzigd door Stefan S. op di 30 mar 2004 8:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Juno schreef:Toch nog ff een vragie, jullie hebben het steeds over SPL en SQL.

In welke klasse liggen de Pioneer TS-A2510 3-Way A-ccelerate, hier volgen de specs:

General TS-A2510
Short description 3-Way A-ccelerate

Features TS-A2510
Frequency response 25 - 30.000 Hz
Sensitivity (1W/1m) 93 dB
Maximum Power 400 Watt
Nominal input power 100 Watt
Speaker Size 285,0 mm
Woofer size (cm) 25 cm
Woofer material Crystalline IMPP Cone woofer with Butyl rubber edge
Midrange size (mm) 66,0 mm
Midrange material cone mid-range with Ferrite magnet
Tweeter size (mm) 18,0 mm
Dees gaat niet passen in de deuren hoor, Juno. :p

Ik sluit me bij Stefan aan, leuk om mee te beginnen. Maar nog niet echt serieus spul.
Maus

Ik heb zeer binnenkort een composetje van Pioneer, de TS-C1300R, over. Deze past makkelijk in de deuren, bovendien klinkt 't ook nog s goed.
PM me maar indien je interesse hebt.
Plaats reactie