Clio Donleben -> 2.0 16v is VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

nijmegen, das lekker dichtbij !
zal hem eens gaan ophalen en dan monteren onder mn 1.2 16V HAHAHA :lol:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ziet er niet echt uit alsof het gaat passen onder een clio
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Tom schreef:ziet er niet echt uit alsof het gaat passen onder een clio
zie mijn smile, Tom :lol:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik bedoelde voor donleben eigenlijk :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Het spruitstuk zal helaas niet gaan passen, want de bouten komen niet ivereen. Aan de bovenzijde zitten er bij mij 5 gaten in plaats van 4. Anders had ik hem al gekocht :wink: !

Helaas zat het vandaag echt niet mee :( :@
Het viel wel aardig tegen om alles over te zetten. We zijn afgelopen dagen druk bezig geweest maar gaan het niet meer redden voor morgen. Ik snap echt niet wie het heeft verzonnen om zo'n motor in elkaar te zetten. Al die kabeltjes, slangen en aparte maten van boutjes welke weer moeilijk te bereiken zijn. :(

Maar dat neemt niet weg dat we het nu niet meer zien zitten. 8) Het duurt allemaal nog langer dan gepland, maar zijn het zeker goed aan het doen. Alles gelijk zoveel mogelijk vervangen en goed vastzetten.

De side-skirts zijn inmiddels in Nederland aangekomen. Moet ze nu alleen nog even op gaan halen. Ben wel benieuwd hoe het eruit zal gaan zien. Nog even wat geduld hebben.

Morgen weer sleutelen ipv Assen wat ik zo graag had gewild... :(
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Tom schreef:ziet er niet echt uit alsof het gaat passen onder een clio
zal wel megane spruitstuk zijn?
clio 1 spruitstuk is like this:

[img]http://www.stevens.cistron.nl/jasper/spruitstuk.jpg[/img]
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Vanmorgen hebben we de rest van het blok afgemaakt. Nu gaan we hem morgen erin hangen. Alle stekkertjes aansluiten en het subframe monteren. Hopelijk kunnen we dan het sleuteltje voor de 1e keer omdraaien. Ben benieuwd of hij in 1 keer zal draaien...

Is het trouwens verstandig olie nu vrij snel te verversen? Dit ivm de moglijke restjes van het blok.

Hoeveel km inrijden is meestal gewenst?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

ongeveer 1000 km inrijden, inelkgeval de eerste 1000 km niet vol gaan belasten.

Olie en filter verversen na de inrijdperiode is idd verstandig.

Ben benieuwd wat je blok eruit gaat gooien op de testbank :)
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/motorinclio.jpg[/img]

Vandaag heb ik de clio voor het eerst gestart! :worship:

Het hele blok zit er in en alles zo een beetje helemaal aangesloten. Het complete subframe hangt er onder en is gemonteerd. Na 1 keer starten deed hij het meteen. Alleen 1 kabeltje van de dynamo zat niet goed. Ik ben wel blij dat ik geen gerikketik hoorde van de kleppen. :)

Morgen nog even doen;

1. Klein lekje in het koelvloeistofsysteem, slangetje
2. Morgen nieuwe bovenste V-snaar geleider (145 euro ex :( )
3. V-Snaar aftstellen
4. Front lassen
5. Uitlaatpakkingen afdichten

Dan wat afmonteren en dan een keer op de weg testen... 8)
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Oja, de skirts zijn ook binnen en heb ze vanmiddag opgehaald. Zal van de week ff n plaatje schieten! :foto:
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Bart V schreef:ongeveer 1000 km inrijden, inelkgeval de eerste 1000 km niet vol gaan belasten.

Olie en filter verversen na de inrijdperiode is idd verstandig.

Ben benieuwd wat je blok eruit gaat gooien op de testbank :)
je moet 'm gewoon keihard inrije...das bijna het beste...

en das geen gein... :wink:
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Ik denk dat daar de meningen over verdeeld zijn. Toch zal ik in het begin rustig aan doen. Uiteraard zal ik wel even willen weten wat de clio nu allemaal kan! 8)

Eerst maar een rondje rijden en dan kijk ik weer even verder! Mogelijk loopt ie vol gas beroerd omdat het management nog afgesteld moet worden. Gewoon een kwestie van geduld... :(
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

dat spruitstuk is van een Clio RS.

Over dat inrijden: netjes warmrijden, max toerental pas langzaam maar zeker draaien, en vooral vollast rijden.
rev it like a rental
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Donleben schreef:Oja, de skirts zijn ook binnen en heb ze vanmiddag opgehaald. Zal van de week ff n plaatje schieten! :foto:
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/44_JEFSkirts%201.jpg[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/44_JEfskirts%202.jpg[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/44_JEFSKirts%203.jpg[/img]
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/44_JEfskirts%204.jpg[/img]

onze dank is groot :wink:
Jordi - Clio 16V
Berichten: 700
Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
Locatie: Alkmaar

Dat zijn ze? netjes :worship:
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Jordi - Clio 16V
Berichten: 700
Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
Locatie: Alkmaar

Dus het zijn toch die van LESTER:ITEM M9736

[img]http://www.lester.it/img_veicoli/RENAUL ... 0-3_98.jpg[/img]
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

IK HEB NET DE EERSTE KILOMETERS GEREDEN EN STAAT NU BIJ ME THUIS :worship: :worship: :)

Nadere info volgt straks....
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Remi16v
Berichten: 425
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 20:56
Locatie: Alkmaar

Gaaf!! ben benieuwd!!!Succes man! 8)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

:foto:

:)
jj
Berichten: 296
Lid geworden op: di 16 jul 2002 8:55

ja mee eens :foto: :foto: :foto:
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Ik heb gisteravond geen tijd meer gehad om nog een reactie te plaatsen. In kon het niet laten om een lekker stuk te gaan rijden in mijn eigen clio. Was echt weer een heerlijk gevoel. :) Daarna nog even lekker een biertje gedaan met de monteur om deze overwinning te vieren. Dat smaakte me aardig goed :beer: Hier nog drie plaatjes;

[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_1428.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_1429.jpg[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_1430.jpg[/img]
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

De foto's van het motorgedeelte houden jullie nog tegoed. Vanwege een koelslangetje wat niet goed zat aangesloten, is deze zachtjes aan gaan spuiten onder de kap. De boel moet nog ff worden schoongemaakt, maar de slang zit weer goed vast. :foto:

Natuurlijk zijn jullie ook heel benieuwd hoe hij nu rijdt. Zover ik kan oordelen rijdt hij perfect. De boel moet nog wel uitgelijnd worden en de APK komt er vrijdag(?) weer op. Deze was in de tussentijd verlopen. :s

De motor loopt elke keer gelijk in 1 keer en geen tikkende kleppen. Ik merk wel dat het blok een wat zwaarder geluid geeft. Qua vermogen loopt hij heel geleidelijk op tot de 4000 toeren. Daarna gaat ie echt lekker. Eerst moeten er een zoot kilometers bij, waarna hij op de testbank zal gaan en worden afgesteld. Ik merk wel dat de olie temperatuur sneller oploopt dan voorheen. Misschien nog nieuwigheid. Ik heb wel een nieuwe thermostaat, koperen radiateur en groter fan, dus daar zal het niet aan liggen. Mogelijk in de toekomst nog een oliekoeler erbij. :D

De wegligging is ook een stuk verbeterd en iets minder comfortabel geworden. Hoe hij echt maximaal door de bochten gaat weet ik nog niet. Dat zal ik pas gaan voelen als hij perfect is uitgelijnd. Elke drempeltje voel je beter, maar het hele gedeelte is gewoon super stijf. Geen trillingen, maar je voelt dat het hele gedeelte beweegt. Het sturen gaat ook perfect, maar allen het stuur moet nog gewijzigd worden. Staat nu een halve slag gedraaid en ziet er niet echt netjes uit.

Spuiten gebeurd pas als alles perfect is, dus over ongveer anderhalve maand. Daarna gelijk de clio laten taxeren! (Y)
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Ziet er goed uit Melvin :worship:

Ook die uitlaat :), staat erg netjes (Y)
Alleen nog maar VW!
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

mooi dat ie het goed doet (Y)
jj
Berichten: 296
Lid geworden op: di 16 jul 2002 8:55

toch leuk dat me oude clio weer rijd
succer ermee melvin
en probeer hem nu wat langer heel te houden (Y)
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Over die uitlaat ben ik ook zeker tevreden. hij staat er erg netjes onder. Het geluid is wel een stukje toegenomen, maar dat moet ik maar voor lief nemen. De katalysator zit er weer onder (APK) en de middendemper is weggehaald. Zal mij benieuwen hoe hij recht gaat klinken bij volle belasting...

Oja JJ, ik zal het nu wel even gaan proberen om het langer vol te houden. Misschien moet ik die Seat voor de winter erbij houden :D .
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Ziet er weer goed uit.

Mooi dat hij weer gemaakt is.
Enne, nu wel heel houden. :)
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Vandaag even de clio weer opgehaald. Hij is echter afgekeurd vanwege een paar dingetjes. Een aantal kan ik wel verhelpen maar mijn CO is meer dan 5%. Dat is echter wel een probleem.

Deze schijnt niet lager te kunnen worden afgesteld, maar hoe kom ik dan door de keuring heen???? Er zit een Williams spruitstuk op, originele katalysator, rechte middenpijp en Devil einddemper. Misschien ligt het aan het aangepaste blok en de cup-computer.

Tevens wat kleine dingen:

- LV spigel niet verstelbaar (doet t wel?!)
- CO2 boven 5%
- RV aandrijfashoes lekt (is zo te maken)
- Uitlaat slaat tegen de boden (zal wel te strak hangen)
- LA dorpel binnenkant plaatje los
- 2 banden achter advies (worden toch binnekort vervangen)

Wat kan ik aan dat CO gebeuren doen???
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Andere computer erin hangen ben ik bang
Don't walk the grass... smoke it
Rick D.
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 4 apr 2003 21:48
Locatie: Maarssenbroek

Je kan misschien ook die extra demper er weer tussen hangen.

Misschien is je labda-sensor wel verrot.
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Ik had hetzelfde als jou, maar die steekproef kerel streek zijn hand over zijn hart :) . Een standaard chip moet de oplossing zijn naar mijn weten.
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Rick D. schreef:Je kan misschien ook die extra demper er weer tussen hangen.

Misschien is je labda-sensor wel verrot.
Waar kun je aan merken of je Lambda stuk is?

Alleen een middendempertje lijkt me niet zoveel uitmaken. Ik denk dat ik ergens maar een standaard computertje moet lenen.

Hebben er meerdere mensen last van dit gehad met een cup-computer?

Hij moet ook nog helemaal afgesteld worden op de testbank. Ik dat verstandig om dat nu al te doen dat ook de CO goed wordt gezet?

Waardoor wordt een CO eigenlijk groter? (behalve kat weghalen)
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

De benzine inspuiting zal wel verhoogd zijn bij jou? Bij mij iig wel en dit zal er voor zorgen denk ik?
Rick D.
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 4 apr 2003 21:48
Locatie: Maarssenbroek

Vaak als je labda verrot is gaat de auto ook een beetje meer branstof verbruiken.
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Wat moet zo een nieuwe lambdasensor gaan kosten? Ik geloof dat de voorontsteking iets wordt vervroegd bij een cupcomputer. Het precieze wat er veranderd weet ik niet. Straks komt er toch een andere chip in. Heeft iemand nog een standaard 16v computer over?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Plaats reactie