De foto's van het motorgedeelte houden jullie nog tegoed. Vanwege een koelslangetje wat niet goed zat aangesloten, is deze zachtjes aan gaan spuiten onder de kap. De boel moet nog ff worden schoongemaakt, maar de slang zit weer goed vast.
Natuurlijk zijn jullie ook heel benieuwd hoe hij nu rijdt. Zover ik kan oordelen rijdt hij perfect. De boel moet nog wel uitgelijnd worden en de APK komt er vrijdag(?) weer op. Deze was in de tussentijd verlopen.
De motor loopt elke keer gelijk in 1 keer en geen tikkende kleppen. Ik merk wel dat het blok een wat zwaarder geluid geeft. Qua vermogen loopt hij heel geleidelijk op tot de 4000 toeren. Daarna gaat ie echt lekker. Eerst moeten er een zoot kilometers bij, waarna hij op de testbank zal gaan en worden afgesteld. Ik merk wel dat de olie temperatuur sneller oploopt dan voorheen. Misschien nog nieuwigheid. Ik heb wel een nieuwe thermostaat, koperen radiateur en groter fan, dus daar zal het niet aan liggen. Mogelijk in de toekomst nog een oliekoeler erbij.
De wegligging is ook een stuk verbeterd en iets minder comfortabel geworden. Hoe hij echt maximaal door de bochten gaat weet ik nog niet. Dat zal ik pas gaan voelen als hij perfect is uitgelijnd. Elke drempeltje voel je beter, maar het hele gedeelte is gewoon super stijf. Geen trillingen, maar je voelt dat het hele gedeelte beweegt. Het sturen gaat ook perfect, maar allen het stuur moet nog gewijzigd worden. Staat nu een halve slag gedraaid en ziet er niet echt netjes uit.
Spuiten gebeurd pas als alles perfect is, dus over ongveer anderhalve maand. Daarna gelijk de clio laten taxeren!