
Benzinekwaliteit ?!
Het doet inderdaad niets als je de mapping van de eprom niet aanpast. Dus die reklame van je motor zal meer power opleveren leukbedoelde onzin. Al zal onder zeer warme omstandigheden de motor minder snel pingelen. Maar meer vermogen als af fabriek is niet mogelijk.marcel16v schreef:Ik heb andere berichten gelezen. Is als ik me het goed herinner een 100 Oktan brandstof en doet niks extra ten opzichte van Super 98.Riël schreef:De duitse v/power staat hoog aangeschreven...
Maar als je een mapping maakt voor 100 octaan!

Kheb nog een kennis met een Dodge pick up die 345pk draait op 93 octaan. 'K vraag mij af wat ie draait met 100octaan...

Hier een voorproefje van de standaard machine...

http://www.moparmadness.net/HemiAd_1_.mpeg
-
- Berichten: 935
- Lid geworden op: do 22 mei 2003 10:23
- Locatie: Beneden - Leeuwen
- Contacteer:
haha, die Dodge Magnum is echt vet.speedline schreef:
Hier een voorproefje van de standaard machine...![]()
http://www.moparmadness.net/HemiAd_1_.mpeg
Die staat hier nog eentje te koop.
De mensen hadden hem ingruild omdat ze
hem nergens konden parkeren

Echt bruut.
Euh, de volledige type aanduiding is nogal een struikelbenaming...bartuitlauwe schreef:haha, die Dodge Magnum is echt vet.speedline schreef:
Hier een voorproefje van de standaard machine...![]()
http://www.moparmadness.net/HemiAd_1_.mpeg
Die staat hier nog eentje te koop.
De mensen hadden hem ingruild omdat ze
hem nergens konden parkeren![]()
Echt bruut.
Dodge Ram 1500 quad hemi Laramie 4x4 LWB long bed 5.7Hemi Magnum 4x4 5-speed automatic...

Die gasten zijn niet goed wijs...

Het gaat me ook niet om het extra vermogen, maar om die 100 octaan. Beter bekeken zijn er ook additieven gebruikt die beter zijn dan andere benzines.marcel16v schreef:Ik heb andere berichten gelezen. Is als ik me het goed herinner een 100 Oktan brandstof en doet niks extra ten opzichte van Super 98.Riël schreef:De duitse v/power staat hoog aangeschreven...
Bij de tests die ik heb uitgevoerd was er niets aan de mapping gewijzigd. De verbrandingswaarde van vmax is hoger als die van 98. Dit zou de vermogensstijgimng kunnnen verklaren. Elf racing fuel ( octaan 104) geeft een vermogenswinst zonder map aanpassing van zo'n 1 kW, deze brandstof heeft een hogere verbrandingswaarde dan 98 van de pomp.speedline schreef:Het doet inderdaad niets als je de mapping van de eprom niet aanpast. Dus die reklame van je motor zal meer power opleveren leukbedoelde onzin. Al zal onder zeer warme omstandigheden de motor minder snel pingelen. Maar meer vermogen als af fabriek is niet mogelijk.marcel16v schreef:Ik heb andere berichten gelezen. Is als ik me het goed herinner een 100 Oktan brandstof en doet niks extra ten opzichte van Super 98.Riël schreef:De duitse v/power staat hoog aangeschreven...
Maar als je een mapping maakt voor 100 octaan!![]()
Kheb nog een kennis met een Dodge pick up die 345pk draait op 93 octaan. 'K vraag mij af wat ie draait met 100octaan...
Hier een voorproefje van de standaard machine...![]()
http://www.moparmadness.net/HemiAd_1_.mpeg
speedline schreef: Hier een voorproefje van de standaard machine...![]()
http://www.moparmadness.net/HemiAd_1_.mpeg



-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Volgens mij zuipt ie meer met de brandstof van de Tango. Toen ik mn auto kreeg reed ik op de 1e tank 1:14...de 2e tank reed ie 1:11 met geen veranderde rijstijl. Maarja...1:11 met een 1 liter
Ik ben benieuwd of het invloed heeft bij jou. Anders ligt het gewoon aan mijn auto

Ik ben benieuwd of het invloed heeft bij jou. Anders ligt het gewoon aan mijn auto
