Benzinekwaliteit ?!
Ik maak iets vreemds mee en vroeg me af of het jullie ook al eens gebeurd is.
Ik heb de afgelopen maanden altijd getankt bij Tango, omdat dat toch wel een stuk scheelt in de portemonnee. Ik had het idee dat ik daarmee minder kilometers op een tank kon rijden, maar had daar verder nooit meer over nagedacht. Nu ben ik vorige week toevallig een keer gaan tanken bij de BP en wat schetst mijn verbazing...
Ik rij gewoon bijna 100 km meer op deze tank benzine!! Ik heb niet meer liters getankt, ik tank altijd de hele tank vol, dus daar kan het niet aan liggen.
Is dit toeval of hebben jullie dit ook al eens opgemerkt??
Als dit inderdaad zo is, dan is Tango helemaal niet zo goedkoop als iedereen denkt.
[edit]Kan 1 van de mods dit effe verplaatsen naar nl.renault.chat?[/edit]
Ik heb de afgelopen maanden altijd getankt bij Tango, omdat dat toch wel een stuk scheelt in de portemonnee. Ik had het idee dat ik daarmee minder kilometers op een tank kon rijden, maar had daar verder nooit meer over nagedacht. Nu ben ik vorige week toevallig een keer gaan tanken bij de BP en wat schetst mijn verbazing...
Ik rij gewoon bijna 100 km meer op deze tank benzine!! Ik heb niet meer liters getankt, ik tank altijd de hele tank vol, dus daar kan het niet aan liggen.
Is dit toeval of hebben jullie dit ook al eens opgemerkt??
Als dit inderdaad zo is, dan is Tango helemaal niet zo goedkoop als iedereen denkt.
[edit]Kan 1 van de mods dit effe verplaatsen naar nl.renault.chat?[/edit]
Verschillen in de orde van 5% zijn al buitengewoon.
jij hebt het over 20-25%, das ongeloofwaardig.
dus het moet aan de nauwkeurigheid van je meting of in verschillen van de omstandigheden liggen.
Wat is vol, de 'afslag' verschilt nogal per pomp.
jij hebt het over 20-25%, das ongeloofwaardig.
dus het moet aan de nauwkeurigheid van je meting of in verschillen van de omstandigheden liggen.
Wat is vol, de 'afslag' verschilt nogal per pomp.
Ik tank altijd bij Tango, en 1x getankt met shell pura, eigenlijk niks gemerkt 
Maar ik heb er ook niet veel verstand van, maar volgens mij heeft het ook te maken met, buiten temperatuur, rijstijl, welke wegen je rijd, hoeveel mensen je in je auto mee neemt.
Maar 100 KM is wel veel idd
Ik ga het ook gewoon een keer uittesten
Dat wil ik eigenlijk ook wel weten

Maar ik heb er ook niet veel verstand van, maar volgens mij heeft het ook te maken met, buiten temperatuur, rijstijl, welke wegen je rijd, hoeveel mensen je in je auto mee neemt.
Maar 100 KM is wel veel idd

Ik ga het ook gewoon een keer uittesten

Dat wil ik eigenlijk ook wel weten

Jhaa, uhhhmmm
Ik tank iedere keer rond de 45 liter. Dat was deze keer ook zo, dus daar kan het niet aan liggen.robert schreef:Verschillen in de orde van 5% zijn al buitengewoon.
jij hebt het over 20-25%, das ongeloofwaardig.
dus het moet aan de nauwkeurigheid van je meting of in verschillen van de omstandigheden liggen.
Wat is vol, de 'afslag' verschilt nogal per pomp.
ik vind het ook een groot verschil en ga het ook nog een paar keer proberen, maar het is wel heel erg opvallend.
Vroeger, toen ik altijd bij BP tankte, reed ik minimaal 550 km op een tank, meestal meer (record: 615). Nu, tankend bij Tango, kon ik soms amper 500 op de klok krijgen. Ik rij iedere dag dezelfde afstanden naar mijn werk en ook mijn rijstijl is de afgelopen tijd niet anders geweest dan voorheen.
Toch vreemd!
-
- Berichten: 935
- Lid geworden op: do 22 mei 2003 10:23
- Locatie: Beneden - Leeuwen
- Contacteer:
Het kan wel.
Ik tank bijna altijd bij het benzinestation waar ik werk.
Nu heb ik pas 2 x ergens anders mijn tank volgegooid.
de eerste keer kon ik een dikke 50 km minder rijden.
en de tweede keer bijna 100 (maar toen lagen wel mijn andere velgen erop 17 inch met 205 banden)
dus dat zal er ook wel mee te maken hebben gehad.
Maar ik tank in vervolg toch maar bij het oude vertrouwde tankstation.
Mijn vader heb er met zijn laguna trouwens ook last van. Die kan ook minder rijden als hij bij de kangoo gaat tanken inplaats van bij de Esso. Hoeveel precies weet ik alleen niet.
Ik tank bijna altijd bij het benzinestation waar ik werk.
Nu heb ik pas 2 x ergens anders mijn tank volgegooid.
de eerste keer kon ik een dikke 50 km minder rijden.
en de tweede keer bijna 100 (maar toen lagen wel mijn andere velgen erop 17 inch met 205 banden)
dus dat zal er ook wel mee te maken hebben gehad.
Maar ik tank in vervolg toch maar bij het oude vertrouwde tankstation.
Mijn vader heb er met zijn laguna trouwens ook last van. Die kan ook minder rijden als hij bij de kangoo gaat tanken inplaats van bij de Esso. Hoeveel precies weet ik alleen niet.
Tango is toch geen witte pomp?
wat bij die pompen et geval is, is dat ze partijen goedkopere benzine opkopen, met misschien een ander octaangehalte ofzo, of met minder toevoegingen voor andere weertypen enzo, misschien dat je daarom meer gaat gebruiken?
wat bij die pompen et geval is, is dat ze partijen goedkopere benzine opkopen, met misschien een ander octaangehalte ofzo, of met minder toevoegingen voor andere weertypen enzo, misschien dat je daarom meer gaat gebruiken?
Don't walk the grass... smoke it
Ik tank altijd bij de shell nu heb ik het idee dat ik soms ook minder ver rij op 1 tank.
Ik denk dat dit een samenloop is van verschillende omstandigheden.
Zwaarte van de voet, het weer, drukte op de weg enz.
Lijkt me sterk dat de benzines zoveel verschillen dat het verbruik er anders op wordt.
Ik denk dat dit een samenloop is van verschillende omstandigheden.
Zwaarte van de voet, het weer, drukte op de weg enz.
Lijkt me sterk dat de benzines zoveel verschillen dat het verbruik er anders op wordt.
Als ze een benzine met octaangetal van bijvoorbeel 98 aanbieden dan moeten ze dat ook leveren, neem ik aan.Marcel B. schreef:Tango is toch geen witte pomp?
wat bij die pompen et geval is, is dat ze partijen goedkopere benzine opkopen, met misschien een ander octaangehalte ofzo, of met minder toevoegingen voor andere weertypen enzo, misschien dat je daarom meer gaat gebruiken?


-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: wo 21 mei 2003 13:35
- Locatie: zierikzee/goes (zeeland)
Mijn schoonouders die tanken een lange tijd ook bij zo'n tankstation hier om de hoek. Of het in km's uit maakte weet ik niet, maar de audi ging wel 'stotteren' na verloop van tijd. Scheen door de benzine te komen.
Dus denk wel dat er verschil is
Dus denk wel dat er verschil is
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10115
- Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
tango is tanken zonder dat er personeel is. Dus pompen waar je met de bankpas kan pinnen.rasit.. schreef:tango is zeker zoiets als wat europcar voor z'n deuren heeft staan?? of wat ze in turkije ook wel eens doen.. mengen met water ofzo, kan je inderdaad wat goedkoper zijn
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ze willen een van de goedkoopste zijn in nederland, maar als ik 500 meter verder rij tank ik Esso voor nog minder. Tis maar net hoe het uitkomt. Beide pompen zijn wel automaten.Merijn schreef:Je kent Tango toch wel, Rasit?
Project: GTT Blue Sport
weet wel wat het is, maar ik doelde meer op bekendheid eigenlijk..Merijn schreef:Je kent Tango toch wel, Rasit?
tango vind ik nou niet echt betrouwbaar zoals shell bijv.
in rotterdam is er maar 1
Laatst gewijzigd door rasit.. op vr 16 jan 2004 12:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik geloof dat Tango of Tinq wel onder Shell valt, of vergis ik me?rasit.. schreef:ik doelde meer op bekendheid eigenlijk.. tango vind ik nou niet echt betrouwbaar zoals shell bijv.Merijn schreef:Je kent Tango toch wel, Rasit?
Tango is één van de jongste spelers op de brandstoffenmarkt in Nederland en wil met een unieke formule een landelijk netwerk van tankstations opzetten: "Tank & Go". In het digitale tijdperk waarin tijd steeds schaarser wordt en er ongekende technische mogelijkheden zijn, heeft Tango een formule geïntroduceerd die hierbij volledig aansluit.
volgens hun kopen ze in bij de raffinaderijen en brandstofdepots van de grote oliemaatschappijen..
kan best zo zijn dat ze dat doen, alleen wat er vervolgens mee gebeurd
ik citeer van de website van tango..
"De brandstof van Tango wordt bij de raffinaderijen en brandstofdepots van de grote oliemaatschappijen ingekocht en is dus in principe van gelijke kwaliteit"
tja principes he
volgens hun kopen ze in bij de raffinaderijen en brandstofdepots van de grote oliemaatschappijen..
kan best zo zijn dat ze dat doen, alleen wat er vervolgens mee gebeurd

ik citeer van de website van tango..
"De brandstof van Tango wordt bij de raffinaderijen en brandstofdepots van de grote oliemaatschappijen ingekocht en is dus in principe van gelijke kwaliteit"
tja principes he

Dit klopt idd, niet alleen Tango doet dit maar ook de andere merken, BP, Texaco....enz.rasit.. schreef: ik citeer van de website van tango..
"De brandstof van Tango wordt bij de raffinaderijen en brandstofdepots van de grote oliemaatschappijen ingekocht en is dus in principe van gelijke kwaliteit"
tja principes he
Het verschil wordt gemaakt door toevoegingen (troep), voorbeeld Shell Pura, goed voor het milieu, slecht voor de motor, alleen zou je dat nooit horen.
De actieradius van de auto heeft weinig te maken met de kwaliteit van de bezine maar meer met het presteren van de motor, in mijn ogen.
Vraag voor de gein eens aan een tankhouder (niet Shell) wat ie van Shell bezine vindt, je zal verbaasd zijn van zijn opmerking.
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
- Locatie: Z-H
[quote="Merijn
Als ze een benzine met octaangetal van bijvoorbeel 98 aanbieden dan moeten ze dat ook leveren, neem ik aan.
Hoe het zit met toevoegingen weet ik niet. Ik ga in ieder geval niet meer bij Tango tanken de komende tijd. Over een paar weken ga ik het weer eens proberen. Ik ben benieuwd wat er uit komt.
[/quote]
ik heb ook eens 2x achter elkaar bij Tango getankt.
Ik kreeg problemen met het starten van de auto. Ik wil er wel bij zeggen dit gebeurde nadat ik 2 a 3x max. 2km heb gereden. Maar nadat ik weer een aantal x bij BP ging tanken heb ik de proef op de som genomen en wederom korte stukjes gereden uitslag geen probleem.
Als ze een benzine met octaangetal van bijvoorbeel 98 aanbieden dan moeten ze dat ook leveren, neem ik aan.


ik heb ook eens 2x achter elkaar bij Tango getankt.
Ik kreeg problemen met het starten van de auto. Ik wil er wel bij zeggen dit gebeurde nadat ik 2 a 3x max. 2km heb gereden. Maar nadat ik weer een aantal x bij BP ging tanken heb ik de proef op de som genomen en wederom korte stukjes gereden uitslag geen probleem.
Ik tank altijd in Belgie, daar is het sowieso altijd een beetje goedkoper 

Ik moet zeggen dat ik ook van dit soort vreemde uitslagen heb.Merijn schreef:Ik tank iedere keer rond de 45 liter. Dat was deze keer ook zo, dus daar kan het niet aan liggen.robert schreef:Verschillen in de orde van 5% zijn al buitengewoon.
jij hebt het over 20-25%, das ongeloofwaardig.
dus het moet aan de nauwkeurigheid van je meting of in verschillen van de omstandigheden liggen.
Wat is vol, de 'afslag' verschilt nogal per pomp.
ik vind het ook een groot verschil en ga het ook nog een paar keer proberen, maar het is wel heel erg opvallend.
Vroeger, toen ik altijd bij BP tankte, reed ik minimaal 550 km op een tank, meestal meer (record: 615). Nu, tankend bij Tango, kon ik soms amper 500 op de klok krijgen. Ik rij iedere dag dezelfde afstanden naar mijn werk en ook mijn rijstijl is de afgelopen tijd niet anders geweest dan voorheen.
Toch vreemd!
Ik tank al jaren (5) bij BP. Soms omdat ik niet goed heb opgelet moet ik weleens ergens anders tanken. Ik heb 1 x bij Tango getankt, maar dat doe ik nooit meer.
Ik rij gem. 320km op een tank (min.260-max.400). Met de tank van tango haalde ik net 230km en toen ging ie stotteren. Ook had ik als ik flink doortrok het gevoel dat ie niet wilde.
Verschil tussen shell en BP is bij mij ook al ruim 50km per tank....
Nu vraag ik me af of het ook te maken kan hebben dat de BP waar ik normaal gesproken tank erg druk bezocht is en de shell zeg maar erg rustig is. De benzine bij shell zal dus al langer in de vaten aanwezig zijn, misschien gaat er dan iets van de kwaliteit verloren.....?
600km op 1 tank, damn dat wil ik ook....., maarja power kost blijkbaar veel geld

'K had precies hetzelfde,tankte al een half jaar bij tango,toen een keertje bij shell en vond dat ie daarop merkbaar beter reed,'k heb m'n twijfels of de 98 van tango wel echt 98 is.Ik rij in ieder geval meer km's op een tank shell,dan op een tank tango.
Dus met andere woorden maakt die prijs dan ook geen reet uit,eigenlijk is het dus bij alle 2 de pompen even duur.
Mijn mening;lekker shell d'r in,krijg ie nog zegels ook
Dus met andere woorden maakt die prijs dan ook geen reet uit,eigenlijk is het dus bij alle 2 de pompen even duur.
Mijn mening;lekker shell d'r in,krijg ie nog zegels ook

Kan je ook een wat langer stuk rijden, waardoor je weer zuiniger rijdt (over het algemeen...Florus schreef:Kan je ook ff naar luxemburg doorrijden,is nog stukken goedkoperSToRM666 schreef:Ik tank altijd in Belgie, daar is het sowieso altijd een beetje goedkoper

En je hebt plezier van de rit in je willyMerijn schreef:Kan je ook een wat langer stuk rijden, waardoor je weer zuiniger rijdt (over het algemeen...Florus schreef:Kan je ook ff naar luxemburg doorrijden,is nog stukken goedkoperSToRM666 schreef:Ik tank altijd in Belgie, daar is het sowieso altijd een beetje goedkoper)
Tango is/was toch een onderdeel van een Belgische rafinaderij, misschien hebben deze andere manier om de kwaliteit aan te duiden.
Ik tank altijd bij de Gulf, deze haalt het bij de altijd bij de grote maatschappijen vandaan. En met m'n United Consumerspas bespaar ik nog meer
Ik tank altijd bij de Gulf, deze haalt het bij de altijd bij de grote maatschappijen vandaan. En met m'n United Consumerspas bespaar ik nog meer

Larshil = Lars Hilberink