Hoe voorruit verwijderen?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Sander schreef:
Matijs schreef:En zeg niet "met een mesje" want dan ga ik schieten :@ :wink:
Met zo'n mes wordt het gewoon gedaan:
[img]http://d2k.dezeserver.nl/rtc_img/12_ramenmes.jpg[/img]
Er tussen wurmen één man sturen en de anderen trekken!

gr s :D nder
Da's de foto bij mijn tekeningetje (Y) :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Jeroentje

Ik zal het uitleggen: je neemt 1.5m verenstaal je weet wel van belpenveren je steekt de draad door de kit met een steker (soort dolkje) je neemt 2 handvaten je doet de draad er doorheen en je snijd de ruit aan een kant los. Je tilt de ruit op doet de draad eronder en snijd de andere kant los. je steekt de kit eruit met een scherpe beitel en volia mijn beroep een ander zijn hobby

renault 5 alpine turbo
Matijs
Contacteer:

(Y)
Ik begin er al een beetje vertrouwen in te krijgen :)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Of je koopt gewoon een nieuwe ruit van +- 80 euro , heb je ook geen steenslag meer .

En als je alle rubbers los hebt getrokken zou ik die ook vernieuwen , schijnt dat die 5jes nog weleens lekken ........en dan beginnen de problemen pas echt.

En z'on komplete set bij reno is niet zo duur .
Richard Lemmen

probeer het eens bij een autoschadehersteller (leuk woord voor scrabbel :) ). Nou mag ik daar zelf ook werken en toevallig hebben wij zo'n "pianosnaar" en wij halen ook af en toe 'on the fly' voor een klant een ruit eruit. Helaas is het toch een wat sjieker draadje dan een pianosnaar , maar gelukkig niet zo heel veel sjieker (eenmalig moet lukken).
smeer die draad en die kitnaad wel in met teflonspray of iets dergelijks. Anders knanpt ie direct. Wees met z'n tweeen en rustig aan want dan breekt het lijntje niet (dus niet als een dolle aan gaan trekken)

verder suc zeven met je ruit
Matijs
Contacteer:

Nou mensen, het is allemaal gelukt hoor :) (Y)
Bedankt voor de tips en het meedenken (F) :beer:
En Calle natuurlijk weer bedankt voor de assistentie :worship:

We hebben het dus uiteindelijk gedaan met een snaar van een gitaar. Nouja, een aantal snaren... :~
Ik had nog even van een paar stukjes pijp wat handvatten gemaakt. In de pijpjes gaatjes geboord, aan een kant blijft de snaar hangen met het ringetje dat aan het uiteinde zit, in het andere handvat klemt de snaar vast door een schroefje in het gaatje te draaien.
En dan dus zo:
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/sloop/V ... nijden.jpg[/img]
Werkt perfect, maar de gitaar snaren zijn niet zo heel dik, dus er zijn er een paar gesneuveld. Wat erg goed werkt is de kit eerst een stuk insnijden met een mes, en dan het laatste stukje met de snaar los trekken.
Ik heb overigens de bovenste rand van het raam helemaal met een mes gedaan, omdat we daar met de snaar niet bijkonden door de auto die er op stond, maar deze kit was tien keer minder stug dan de kit die ik in mijn auto had zitten. Hier ging ik inderdaad vrolijk doorheen, pas de problem (nouja, het blijft een naar werkje). Deze ruit was er een keer ingezet door carglass (kon ik aan de stickers zien), misschien dat dat nog uitmaakt. Of mijn ruit zat echt vast met Cup-kit :lol:

En helemaal in 1 stuk eruit :biertjuh:
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/sloop/Voorruit.jpg[/img]
SimonBalk
Contacteer:

Hmm. Wat betaalde je nu voor dat voorruit? Ik heb namelijk er ook 1 nodig. En hoe lijm je hem er weer in?
Matijs
Contacteer:

Voorruit moest 25 euro kosten. Mijn broertje heeft in Den Haag een keer 35 betaald, dus iets rond de 30 euro.
Lijmen kan geloof ik zelf, gewoon langzaamdrogende ramenkit kopen (als je sneldrogende gebruikt moet je de ruit opspannen, dus dat is geen optie), maar officieel hoor je de raamlijst ook nog met een speciale zwarte primer in te smeren en zo... Denk dat ik een bedrijfje zoek die hem voor mij erin komt lijmen. Tenminste, als het niet te duur is. Het schijnt dat er bedrijfjes zijn die naar je toe komen om je projectje van een stukje glas te voorzien.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Gewoon een stofbril op en zonder voorruit gaan rijden, man! ;)
Matijs
Contacteer:

Tsja, het is meer dat ik van de lekkage af wilde, en dat dat zonder voorruit niet echt gaat werken denk ik.
Maar bedankt voor het meedenken :lol: (Y)
Plaats reactie