Wegens grote aantallen roestgaatjes en de daaruitvolgende lekkage heb ik onlangs de voorruit uit mijn GTT gehaald, zodat er het 1 en ander aan gelast kan worden.
Nu ging dit niet helemaal zoals ik had gehoopt, dus vandaar dit topic...
Ik heb eerst alle rubbers van de ruit af getrokken, zowel binnen als buiten. Daarna heb ik geprobeerd de ruit van binnenuit met een mesje los te snijden. Dat was niet zo'n succes, omdat die kit echt vreselijk taai spul is, en je er heel slecht bij kan (vooral bovenaan de ruit). Uiteindelijk is de ruit er in stukken uit gekomen omdat ik geen zin had om urenlang met mijn mesje in de weer te zijn.
Nu was ik echter gisteren op de sloop bezig om een roestvrije raamlijst uit een vijfje te zagen, maar nou zit ik weer met het probleem dat die ruit eruit moet, en liefst in 1 stuk, want dan kan ik die ruit weer in mijn auto zetten.
Dus om een lang verhaal kort te maken:
Hoe haal je makkelijk en snel de voorruit uit een R5?
En zeg niet "met een mesje" want dan ga ik schieten

Ik ben overigens bekend met de truuk met de pianosnaar o.i.d., maar dit lijkt mij niet te werken omdat de ruit verzonken ligt, en de draad dus om een hoekje moet, als je begrijpt wat ik bedoel.