
Verlagen: pictures!
Hello, even een vraagje... Ik ben van plan om nieuwe banden te kopen 195/40 R15 ipv 195/50 R15 Nu denk ik dat er dan weer meer ruimte in m'n wielkas komt dus is het misschien verstandig om m voor nog wat te laten zakken. Hij is al (volgens ant1
) 2.5cm verlaagd... Als ik m wil laten zakken, wat heb ik dan allemaal nodig en wat gaat dit denken jullie kosten?

Laatst gewijzigd door Bennie op ma 22 mar 2004 12:08, 3 keer totaal gewijzigd.
Als het om een 5 gaat niet zo heel veel. Zoek even op verlagen en je kom zat topics tegen. Voor de achterkant hoef je eigenlijk alleen de torsie te verdraaien. Er is een topic met uitleg hierover. Was iets met iedereen kan verlagen met Raevensberger ofzo 

je rolomtrek wordt kleiner als je voor 40ers kiest, en ik meen dat 195/45/15 gewoon precies de juiste maat is voor Clio! die 40 en 45 zijn aanduidingen in procenten van de breedte van de band, welke de hoogte van de wang aangeven. Op deze manier ken je de wielomtrek bereken 

Mrtn = Maarten
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Waarom wil je naar een andere, niet juiste, banden maat. als je van (195)50 naar 45 gaat scheelt dat al 9% en dat is al erg veel. dus niet doen zou ik zeggen.
daarbij komt dat voor het verlagen je geen andere banden nodig hebt. en de banden die je zou willen hebben nog eens tig x duurder zijn. gewoon op die 195/50/15 houden, niets mee aan de hand.
Kijk naar rob16v die had zn auto zo verlaagd(+- -11) met de originele banden maat dat de bodem aanliep op het asfalt. dus dat is het probleem niet.
Voor een verlaging groter als -4 zou je voor een complete set van andere dempers en veren moeten gaan, je originele dempers kunnen het dan niet meer aan. gewoon ff rond kijken prijzen varieren tussen de 199 2ehands (hier op rtc marktplaats) en 700 euro voor een nieuwe KW schroefveren set. tis hoever je wil gaan.
GR.Frits
daarbij komt dat voor het verlagen je geen andere banden nodig hebt. en de banden die je zou willen hebben nog eens tig x duurder zijn. gewoon op die 195/50/15 houden, niets mee aan de hand.
Kijk naar rob16v die had zn auto zo verlaagd(+- -11) met de originele banden maat dat de bodem aanliep op het asfalt. dus dat is het probleem niet.
Voor een verlaging groter als -4 zou je voor een complete set van andere dempers en veren moeten gaan, je originele dempers kunnen het dan niet meer aan. gewoon ff rond kijken prijzen varieren tussen de 199 2ehands (hier op rtc marktplaats) en 700 euro voor een nieuwe KW schroefveren set. tis hoever je wil gaan.
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
Nou 195/45 rijdt toch heel wat strakker nog als 195/45. originele maat ok maar om daar zo aan te blijven hangen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
JaJaRiël schreef:Nou 195/45 rijdt toch heel wat strakker nog als 195/45

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ja, leg is even uitRiël schreef:Nou 195/45 rijdt toch heel wat strakker nog als 195/45. originele maat ok maar om daar zo aan te blijven hangen?

Ik vind plattere banden echt veel mooier dan de gewone Van 50 naar 45 scheelt toch bijna niks wel?
Als ik nou een vering van -40mm voor doe met 40 bandjes, is ie totaal al 50mm verlaagd en dan komt ie maar 5mm dieper in de wielkas dan normaal? Problem solved??
ff rekenen (correct me if i'm wrong)
15 inch = 38.1 cm
4 cm band = 38.1 + 4 = 42.1 cm
5 cm band = 38.1 + 5 = 43.1 cm
42.1 * 2 * pi = 264.5 omtrek
43.1 * 2 * pi = 270.8 omtrek
Dus bij elke omwenteling... rij je 6.3 cm minder!
--------------
Omrekenen van dit naar km/h:
100 kmh = 10000 meter per uur
( (264.5 * 10000)/270.8 ) = 9760,7 meter per uur
duss.... 97,7 km/h

15 inch = 38.1 cm
4 cm band = 38.1 + 4 = 42.1 cm
5 cm band = 38.1 + 5 = 43.1 cm
42.1 * 2 * pi = 264.5 omtrek
43.1 * 2 * pi = 270.8 omtrek
Dus bij elke omwenteling... rij je 6.3 cm minder!
--------------
Omrekenen van dit naar km/h:
100 kmh = 10000 meter per uur
( (264.5 * 10000)/270.8 ) = 9760,7 meter per uur
duss.... 97,7 km/h

Laatst gewijzigd door evo op ma 15 mar 2004 10:06, 3 keer totaal gewijzigd.
Ik wil nie veel zeggen hoor, maar ik dacht dat 1km 1000m is en niet 100km = 1000m
Zal wel een schrijffoutje zijn
Zal wel een schrijffoutje zijn

hahah lol... idd... maar antwoord blijft zelfde... toch?
shit.. ik zie door de bomen het bos niet meer

shit.. ik zie door de bomen het bos niet meer

furious_tuning schreef:Maja, als ik gewoon ff opschrijf welke snelheden ik aan moet houden om netjes aan de snelheid te houden is er verder toch niks aan de hand als ik het zo doe toch?
ps mooie berekening![]()
Of je tellerplaat scheef leggen!

Klopt ook! Hoeveel het scheelt... tja is ook wel te berekenen!furious_tuning schreef:Ik vraag gewoon verder, ik heb gehoord als je een kleinere wiel omtrek hebt dat ie dan iets sneller is op de kortere stukken maar een lagere topsnelheid heeft... Klopt dit of is dit nagenoeg te verwaarlozen?
Je zult het niet 1,2,3 merken, waarschijnlijk wel als je met legale races meedoet! En dan moet je aan de hand van de afstand/baankwaliteit/weersomstandigheden/... een goeie band uitzoeken!

- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Jongens, even een hulpmiddel.
http://www.secret-secret.com/turbo/DIY/ ... otire.html
De afwijking in procenten is hier dus te berekenen.
Groeten,
Rik
http://www.secret-secret.com/turbo/DIY/ ... otire.html
De afwijking in procenten is hier dus te berekenen.
Groeten,
Rik
Ik twijfel nu aan mijn rekenkunsten!Rik Hamberg schreef:De afwijking in procenten is hier dus te berekenen.


Nou, ik ben net naar Profile geweest, ze hebben de maat 40/195 r15 niet eens? De verlagingsveren gaan ook maar tot 30mm??
Welke banden kan ik het best kiezen mocht ik de 45-ers nemen (of 40, maakt nie uit
)
Michelen
Bridgestone
Dunlop
Toyo
Pirrely
Welke banden kan ik het best kiezen mocht ik de 45-ers nemen (of 40, maakt nie uit

Michelen
Bridgestone
Dunlop
Toyo
Pirrely
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Naja , Alles past! Mocht de carrosserie niet met de banden eens zijn, dat wordt het flexxen en lassen.
Maar 50mm is wel erg laag hoor, zeker niet te doen met de originele dempers, dan is 35mm de max.
Maar 50mm is wel erg laag hoor, zeker niet te doen met de originele dempers, dan is 35mm de max.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ant1 dacht 25mm maar dat zal dan wel 30mm zijn, en voor 5 mm ga ik geen 100den euro's uitrekken... Dan wordt het waarschijnlijk alleen de achterkant omlaag zodat de auto recht komt te staan. Nu nog ff kijken waar ze die banden hebben en hoeveel ze kosten? Iemand een adresje in de buurt van Valkenswaard/ Eindhoven??
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
ik heb die maat gehad van uniroyal (rainsport 1) en daar was ik best tevreden overfurious_tuning schreef:Nou, ik ben net naar Profile geweest, ze hebben de maat 40/195 r15 niet eens? De verlagingsveren gaan ook maar tot 30mm??
Welke banden kan ik het best kiezen mocht ik de 45-ers nemen (of 40, maakt nie uit)
Michelen
Bridgestone
Dunlop
Toyo
Pirrely
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
De 45-er? Heb je daar toevallig nog een fotootje van??Tom schreef:ik heb die maat gehad van uniroyal (rainsport 1) en daar was ik best tevreden overfurious_tuning schreef:Nou, ik ben net naar Profile geweest, ze hebben de maat 40/195 r15 niet eens? De verlagingsveren gaan ook maar tot 30mm??
Welke banden kan ik het best kiezen mocht ik de 45-ers nemen (of 40, maakt nie uit)
Michelen
Bridgestone
Dunlop
Toyo
Pirrely
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
een foto van die band alleen? Dit waren ze iig onder mijn oude auto:
[img]http://members.home.nl/t.hofkens/GTT%20 ... -6%202.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/t.hofkens/GTT%20 ... -6%202.jpg[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
profiel (zijn wel nette bandjes om te zien)
[img]http://img.delticom.de/Uniroyal/rainsport1.jpg[/img]
[img]http://img.delticom.de/Uniroyal/rainsport1.jpg[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
same hereTom schreef:ik heb die maat gehad van uniroyal (rainsport 1) en daar was ik best tevreden overfurious_tuning schreef:Nou, ik ben net naar Profile geweest, ze hebben de maat 40/195 r15 niet eens? De verlagingsveren gaan ook maar tot 30mm??
Welke banden kan ik het best kiezen mocht ik de 45-ers nemen (of 40, maakt nie uit)
Michelen
Bridgestone
Dunlop
Toyo
Pirrely

[img]http://home.wxs.nl/~emmel049/website/9.jpg[/img]
Immer wieder die verdammte Holländer
Iedereen kan torsie verstellen van Ravensburger < klikiwi schreef:Voor de achterkant hoef je eigenlijk alleen de torsie te verdraaien. Er is een topic met uitleg hierover. Was iets met iedereen kan verlagen met Raevensberger ofzo
