Gtt project Tim: auto houd nog steeds in ofzoiets....(zucht)

Vertel hier alles over je project.
TimV

Hallo eindelijk kan ik weer eens normaal van de site gebruik maken en gelijk weer een groot probleem.

Vorig jaar heb(na dat me vorige motor in de soep was gelopen)een nieuwe motor aangeschaft bij een revisiebedrijf ,een nieuwe ruilmotor afkomstig bij \*** motoren+een spiksplinternieuwe turbo.
Eindelijk kon ik na lange tijd weer in me gtt rijden,uiterraard zeer goed ingereden weinig tot niet de turbodruk oplaten komen en voor de rest zeer goed mee omgegaan.
Maarja dan wil je wel eens je gtt goed uitproberen, dus in duitsland uitproberen.
maar bij +/- 160km kwam de auto niet verder ging inhouden schokken,hoorde eve later in tik in het blok en weer eve later zakte de olie drukmeter, aan de kant gezet(nog steeds in duitsland)en kon niet verder rijden (tik in blok olie druk op 0) :( :( :( :( :(

Maar goed auto naar Nederland gebracht(op trailer)en terug gebracht naar revisiebedrijf, die motor terug gestuurd naar *** en hebben de motor onderzocht wat de oorzaak was en of ik(ivm 1jaar garantie)een andere motor kreeg.
Na een paar weken kreeg ik bericht van het revisiebedrijf dat mijn garantie was afgewezen!!!!!! :( :( :( :( :( :(
Uit onderzoek was gebleken dat de 2de zuiger vreetsporen vertoonde vooral aan de bovenkant er zou sprake zijn geweest van pingelen
mogelijke oorzaken:
-verkeerde bougies (waren nieuwe)
-onstekingtijdstip en vervroeging (ook goeg)
-verkeerde brandstof (kon ook niet)
-te hoge aanzuigtempratuur of compressie (was o.k)
-niet goed sluitende uilaatkleppen (was ook goed)
-olie in verbrandingskamer (kon ook niet)

Al deze"mogelijke oorzaken" waren bij mij gtt gewoon goed alles was perfect.
Nou de bovag ingeschakeld die mij door verstuurde naar een contra-expertise bureau waar ik nog steeds op bericht van wacht. :@
Maar zoiets kunnen ze toch niet maken een nieuw motorblok dat na 3000km al in de soep draait gewoon de garantie afwijzen,ik rij godverdomme al bijna 4 maanden zonder gtt ik wordt er gewoon moedloos van

Heb iemand al een keer zoiets meegemaakt,of info,weet iemand een oplossing laat het maar weten.

Ojaa de turbo was wel heel gebleven .
Laatst gewijzigd door TimV op di 11 okt 2005 18:12, 6 keer totaal gewijzigd.
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Chrisv

Wat een drama zeg. echt klote voor je. Suc6 verder, ik hoop dat je het vergoed krijgt.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Menno

timmy schreef: -onstekingtijdstip en vervroeging (ook goeg)
hoe zeker ben je hier van? Verlating aan de hand van turbodruk wel OK?
rev it like a rental
Riël
Über-Spammer

Hoe is 't met je oliepomp?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
speedline

Das klootte. Maar ik denk dat ik voor een paar man spreek dat de term VEGE motor hier bij sommigen kippenvel veroorzaakt.

En niet van positieve opwinding... En als het aan puin draait is de perfectie ver te zoeken... Klinkt lullig maar een paar euro besparen hier en daar kan catastrofale klappers met grote financiele gevolgen veroorzaken.

Hypothetisch:

Een paar graden verlopen ontstekingstijdstip en dan flink belast met 160km/h de grenzen gaan lopen verkennen. Da's vragen om problemen...

:@ Maar blijft zuur...
speedline

Enneh vreetsporen van pingelen?

Zuiger zal wel te warm geweest zijn waardoor ie is gaan vreten en misschien in combinatie met een andere oorzaak (hot spot, scherpe punt op zuiger, afzetting op de zuiger) is gaan pingelen. 1001 mogelijkheden.

Teruglopen van oliedruk is ook vreemd. Tenzij de oliepomp kapot is gedraaid.

Klinkt als een gecompliceerde motorschade waar meerdere dingen tegelijk of vlak na elkaar zijn fout gegaan.
Riël
Über-Spammer

Over dat inrijden heb ik nog een vraagje, hoezo bij superlage druk? Dus 3000 km geen druk erop en dan vol op de tetter? Zal zeker niet slecht zijn maar volgens mij kun je best wat minder voorzichtig zijn. Die druk moet ie na enkele km op temperatuur zeker kunnen hebben.
Menno

speedline schreef: Teruglopen van oliedruk is ook vreemd. Tenzij de oliepomp kapot is gedraaid.

Klinkt als een gecompliceerde motorschade waar meerdere dingen tegelijk of vlak na elkaar zijn fout gegaan.

langdurig heftig pingelen wil nog wel eens lijden tot lagerschade, met als gevolg wegvallen van oliedruk.

ach, eigenlijk leidt een fors deel van de motorschades tot "totaalschade".
rev it like a rental
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Zwaar balen man, suc6 met de afhandeling
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
TimV

Met de Turbo(druk) was alles goed de druk was gewoon orgineel.
De oliepomp was nieuwe en de onsteking was door de garage (die de motor in hebben gebouwd)afgesteld, en wat die oliedruk betreft in combinatie met pingelen
allemaal heel vaag klopt van geen kant en bij de way er was dus niet bezuinigd ofzohet heeft genoeg gekost.
Riël
Über-Spammer

Voor jou ja...
TimV

Riël schreef:Over dat inrijden heb ik nog een vraagje, hoezo bij superlage druk? Dus 3000 km geen druk erop en dan vol op de tetter? Zal zeker niet slecht zijn maar volgens mij kun je best wat minder voorzichtig zijn. Die druk moet ie na enkele km op temperatuur zeker kunnen hebben.
Ik bedoelde dat ik gewoon eerst rustig warm rij en dan geleidelijk wat meer druk opbouwen,en in de inrij periode niet de turbo max belast pas toen ie ingereden was toen eigenlijk pas max druk gebruikt
Riël
Über-Spammer

Ja ok. Het heeft ook niet aan je inrijden gelegen neem ik aan. Heb je geen foto's van de 'schade'?
Bart V

garantiegevallen zijn altijd lastig, zeker in het geval van motorschade, want is de revisie nou de oorzaak geweest, of andere factoren....altijd moeilijk te zeggen. Inelkgeval succes ermee.
TimV

Riël schreef:Ja ok. Het heeft ook niet aan je inrijden gelegen neem ik aan. Heb je geen foto's van de 'schade'?
Het revisiebedrijf heeft het rapport gehad van vegee en mij een kopie gestuurd met hele onduidelijke foto's ook op het orgineel waren hele onduidelijke foto's te zien er zou nog gevraagd worden naar duidelijkere foto's maarja het duurt zoooooo (S) lang.
Michel S.
Contacteer:

Mijn blok is ook na 1500 km kapot gelopen. Bij toeval kreeg ik het in mijn kop de motor open te draaien om het slijtage patroon te bekijken.

Wat bleek, pistonpen was op stap gegaan. Hele mooie sleuf in de bus. Naar het revisiebedrijf geweest en die had er ook geen verklaring voor. Is geen pen wat met een veertje vast zit.
Nieuwe zuiger en bus erop, even helemaal schoonmaken, en weer in elkaar draaien. Meteen maar de nokken-as monteren. Ligt nu toch uit elkaar.

Moraal van het verhaal. Shit happens.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
TimV

Michel S. schreef:Mijn blok is ook na 1500 km kapot gelopen. Bij toeval kreeg ik het in mijn kop de motor open te draaien om het slijtage patroon te bekijken.

Wat bleek, pistonpen was op stap gegaan. Hele mooie sleuf in de bus. Naar het revisiebedrijf geweest en die had er ook geen verklaring voor. Is geen pen wat met een veertje vast zit.
Nieuwe zuiger en bus erop, even helemaal schoonmaken, en weer in elkaar draaien. Meteen maar de nokken-as monteren. Ligt nu toch uit elkaar.

Moraal van het verhaal. Shit happens.
Kortom bij jou was het een fout van het revisiebedrijf/leverancier van de motor????
en kreeg je iets of wat vergoed of heb je dat zelf nog moeten betalen??
Michel S.
Contacteer:

timmy schreef:
Kortom bij jou was het een fout van het revisiebedrijf/leverancier van de motor????
Waar het aan heeft gelegen is helaas niet duidelijk. Waarschijnlijk gewoon pech. Ieder onderdeel is gemaakt met een tolerantie. Als de drijfstang de maximale tolerantie heeft, en de pen de minimale, dan is het al een probleempje.

Dus we hebben niet moeilijk gedaan en hebben een andere zuiger en bus besteld en een andere drijfstang gepakt.
Kosten 100 euro. Maar het blok is 1,5 jaar geleden gebouwd, dus garantie was niet echt te halen zo. Maar ja, boeien. Hij heeft me heel erg gematst met andere dingen en ik mag een kopje eens langsbrengen voor revisie tegen een hele lage prijs. Dus dat regelen we wel. Ken de goede man nu al wat jaren, en dit kan wel eens gebeuren na zoveel dingen maken.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
TimV

Michel S. schreef:
timmy schreef:
Waar het aan heeft gelegen is helaas niet duidelijk. Waarschijnlijk gewoon pech. Ieder onderdeel is gemaakt met een tolerantie. Als de drijfstang de maximale tolerantie heeft, en de pen de minimale, dan is het al een probleempje.

Dus we hebben niet moeilijk gedaan en hebben een andere zuiger en bus besteld en een andere drijfstang gepakt.
Kosten 100 euro. Maar het blok is 1,5 jaar geleden gebouwd, dus garantie was niet echt te halen zo. Maar ja, boeien. Hij heeft me heel erg gematst met andere dingen en ik mag een kopje eens langsbrengen voor revisie tegen een hele lage prijs. Dus dat regelen we wel. Ken de goede man nu al wat jaren, en dit kan wel eens gebeuren na zoveel dingen maken.
Das uiteindelijk nog goed afgelopen,ik moet nog maar zien hoe het afloopt.
mark 5t
Contacteer:

ik heb bij zulke dingen maar 1 advies en dat is als het revisie bedrijf niks wil doen dan gaan zeggen dat je andere stappen gaat ondernemen.
zoiets als bovag of rechtsbijstand.
verder natuurlijk erg veel druk op de ketel houden door bijvoorbeeld een paar keer per week te bellen
en gewoon een bevredigend antwoord te eisen op korte termijn.
de dag erna nog geen antwoord gewoon stug weer bellen.
helpt dit allemaal niks dan ga je er gewoon heen en niet eerder weer de deur uit voordat je een antwoord hebt.
ik weet het klinkt makkelijk gezegd van mij maar ik heb er al goeie resultaten mee behaald.
succes in elk geval.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
mark 5t
Contacteer:

ik zie dat je de bovag al had ingeschakeld.
dus gewoon dreigen met andere stappen en misschien even zijdelings melden dat je veel op internet doet
en zodoende ook erg veel slechte reclame kunt maken.
worden ze ook vaak wel bang van :D
GTI1-G60

Laat een oliemonster analyseren, daar kun je heel veel info uithalen.
Vreeten/pingelen is wel snel te herkennen.
Maar oorzaak is vaak lastiger.

Hoe was het blok geboord??
Als een zuiger vast komt te zitten en gaat vreten, heb je kans dat ze te krap geboord hebben.
Hoon patron?

En VeGe...tja....ze laten nu alles in Polen e.d. maken.
Lekker elcheepoo....
Daar komt bij dat het niet het eerste blok is dat gebarsten is van hun, maar ze doen natuurlijk wel heel veel motoren op jaar basis.
GTI1-G60

"Das klootte. Maar ik denk dat ik voor een paar man spreek dat de term VEGE motor hier bij sommigen kippenvel veroorzaakt."

Euhh....ja..
Nog een nieuwe VeGe Opel 2.0 16V motor kopen, beetje oliesmeerprobleempje gehad....
iwi

mark 5t schreef:ik zie dat je de bovag al had ingeschakeld.
dus gewoon dreigen met andere stappen en misschien even zijdelings melden dat je veel op internet doet
en zodoende ook erg veel slechte reclame kunt maken.
worden ze ook vaak wel bang van :D
Dreigen met negatieve reclame lijkt mij nit echt de juiste manier van handelen. Steek dan je energie in het opzoeken van uitspreken van bijvoorbeeld de Geschillencommissie in soortgelijke gevallen.

Als je hun nu negatief benader, dan krijg je misschien nu een beetje terug van wat je uiteindelijk wil en is de relatie die je heb met het bedrijf verder helemaal verstoord. Als je redelijk blijf en met een goed onderbouwt verhaal kom, dan krijg je waarschijnlijk wel meer voor elkaar. Anders kan je daarna altijd nog een slaapzakken actie voor de deur houden >-)
Tijn
Contacteer:

timmy schreef:
Michel S. schreef:
timmy schreef:

Das uiteindelijk nog goed afgelopen,ik moet nog maar zien hoe het afloopt.
toch moet je het waarscijnlijk wel met me eens zijn dat pingelen doorgaans niet door het onderblok veroorzaakt word maar door onderdelen er om heen, dus heeft het revisiebedrijf wel gewoon gelijk als ze je claim afwijzen....
there is no spoon.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

sux zegs
Tijn
Contacteer:

mogelijke oorzaken:
let op , het zijn mogelijke oorzaken, de lijst met mogelijke oorzaken is nog wel ff langer dan dit, brandstofdruk onvoldoende ()ook weer legio oorzaken voor) is er bijvoorbeeld ook een.

in mijn ervaring boeit het niet waar het door komt, zeker niet als je het blok er zelf hebt ingebouwd, maar pingelschade = geen garantie hoe zuur ook.
there is no spoon.
StevenK
Contacteer:

Tijn schreef:
mogelijke oorzaken:
let op , het zijn mogelijke oorzaken, de lijst met mogelijke oorzaken is nog wel ff langer dan dit, brandstofdruk onvoldoende ()ook weer legio oorzaken voor) is er bijvoorbeeld ook een.

in mijn ervaring boeit het niet waar het door komt, zeker niet als je het blok er zelf hebt ingebouwd, maar pingelschade = geen garantie hoe zuur ook.
Precies: pingelschade wordt meestal door 'randapparatuur' veroorzaakt. (Bij mij liep in de ELE '02 een gloednieuwe fabrieksmotor op een hoop, dankzij een niet goed functionerende lambdasonde.)

De kans dat het revisiebedrijf iets verkeerd heeft gedaan is dan heel erg klein. De kans dat er bij het afstellen iets verkeerd is gedaan is al wat groter.

Maar ik vraag me eigenlijk ook wel een beetje af of het niet aan andere dingen had kunnen merken ?

Kijk, dat ik bij een competitiemotor die pas boven de 8000 toeren ging pingelen het niet snel genoeg door had is ook slordig, maar een straatauto, dan is er meestal nog wel wat te horen dat 'ie pingelt, lang voor 'ie stuk gaat..
mark 5t
Contacteer:

hallo IWI wat jij zegt zit natuurlijk wel een kern van waarheid in maar als de motor bekeken is dan hoeft een normaal en gepast antwoord toch geen 4 maanden te duren :@ (N)
dus gewoon een keer echt goed boos worden en een antwoord eisen!!!!!
TimV

Whoo wat een reacties allemaal (Y)

Maare eve voor de duidelijkheid de bovag had ik in eerste instantie ingeschakeld omdat ze niet een nieuwe motor willen vergoeden(wel de helft van het bedrag ook raar), maar om daar antwoord van te krijgen duurt ook zolang,die hebben gezegt vanne" we kunnen niks doen schakel maar een contra expetice bedrijf in (die de motor nog een keer gaan onderzoeken)van hen wacht ik nu ook nog steeds op een reactie.

Verder vindt ik het een hele raare zaak omdat het revisie bedrijf en de garage beide hadden gezegt (toen de motor eve werd gestart) dat het hoogst waarschijnlijk lagers waren die je hoort aanlopen,
het klopt op de een of andere manier gewoon niet.
mark 5t
Contacteer:

dus gewoon een keer boos worden op het contra expertise bedrijf en nu een antwoord eisen.
het is toch niet normaal dat je hier 4 maanden op moet wachten.
antwoord over hoe en wat nu!!!!!!!!!!!
ik vind het wel zonde voor je (N)
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

He timmy, bekend probleem dit :@

Ik heb exact hetzelfde gehad bij een blok van Vege. Ze hebben me daarna wel geholpen, maar pas nadat ik een brief naar de directie gestuurd had. Ze kwamen met een oplossing, ze hebben tegen een heel vet gereduceerd bedrag een nieuw (lees gereviseerd) blok ingebouwd. Ook hebben ze toen der tijd voor de bougies gezorgd zodat ze zeker wisten dat het daar niet meer aan kan liggen.

Mocht je nog vragen hebben of intresse hebben in de brief die ik toen der tijd naar vege gestuurd heb dan moet je het me maar effe laten weten dan mail ik hem wel even door.

Ik hoor het wel en suc6.
.:: TurboPowerr ::.
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

mark 5t schreef:dus gewoon een keer boos worden op het contra expertise bedrijf en nu een antwoord eisen.
het is toch niet normaal dat je hier 4 maanden op moet wachten.
antwoord over hoe en wat nu!!!!!!!!!!!
ik vind het wel zonde voor je (N)
bij vege is dat harstikke normaal ik moest 2 maanden op mijn eerste blok wachten :(

Daarna toen die verrot gegaan was heb ik wegens al het brief verkeer en de samenwerking tussen mij en vege nog een maand zonder GTT gezeten.
.:: TurboPowerr ::.
iwi

mark 5t schreef:hallo IWI wat jij zegt zit natuurlijk wel een kern van waarheid in maar als de motor bekeken is dan hoeft een normaal en gepast antwoord toch geen 4 maanden te duren :@ (N)
dus gewoon een keer echt goed boos worden en een antwoord eisen!!!!!
Als ji jdenk dat dat helpt, moet je het vooral zo doen. In mijn werk kom ik dit ook wel vaker tegen en ik kan met een stellige zekerheid zeggen dat mensen die redelijk reageren een stuk coulanter worden geholpen, dan mensen die kwaad en schreeuwerig worden. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden zullen we maar zeggen.
TimV

Tja als je heel boos wordt en gaat dreigen met dit en dat kunnen ze natuurlijk zegge nou die bekijkt het maar met zulke mensen doen we geen zaken.
Of ze zeggen van nou we kunnen toch beter eve onderhandelen want anders doet ie dit of dat.

Iedereen reageert natuurlijk anders
Plaats reactie