Vorig jaar heb(na dat me vorige motor in de soep was gelopen)een nieuwe motor aangeschaft bij een revisiebedrijf ,een nieuwe ruilmotor afkomstig bij \*** motoren+een spiksplinternieuwe turbo.
Eindelijk kon ik na lange tijd weer in me gtt rijden,uiterraard zeer goed ingereden weinig tot niet de turbodruk oplaten komen en voor de rest zeer goed mee omgegaan.
Maarja dan wil je wel eens je gtt goed uitproberen, dus in duitsland uitproberen.
maar bij +/- 160km kwam de auto niet verder ging inhouden schokken,hoorde eve later in tik in het blok en weer eve later zakte de olie drukmeter, aan de kant gezet(nog steeds in duitsland)en kon niet verder rijden (tik in blok olie druk op 0)





Maar goed auto naar Nederland gebracht(op trailer)en terug gebracht naar revisiebedrijf, die motor terug gestuurd naar *** en hebben de motor onderzocht wat de oorzaak was en of ik(ivm 1jaar garantie)een andere motor kreeg.
Na een paar weken kreeg ik bericht van het revisiebedrijf dat mijn garantie was afgewezen!!!!!!






Uit onderzoek was gebleken dat de 2de zuiger vreetsporen vertoonde vooral aan de bovenkant er zou sprake zijn geweest van pingelen
mogelijke oorzaken:
-verkeerde bougies (waren nieuwe)
-onstekingtijdstip en vervroeging (ook goeg)
-verkeerde brandstof (kon ook niet)
-te hoge aanzuigtempratuur of compressie (was o.k)
-niet goed sluitende uilaatkleppen (was ook goed)
-olie in verbrandingskamer (kon ook niet)
Al deze"mogelijke oorzaken" waren bij mij gtt gewoon goed alles was perfect.
Nou de bovag ingeschakeld die mij door verstuurde naar een contra-expertise bureau waar ik nog steeds op bericht van wacht.

Maar zoiets kunnen ze toch niet maken een nieuw motorblok dat na 3000km al in de soep draait gewoon de garantie afwijzen,ik rij godverdomme al bijna 4 maanden zonder gtt ik wordt er gewoon moedloos van
Heb iemand al een keer zoiets meegemaakt,of info,weet iemand een oplossing laat het maar weten.
Ojaa de turbo was wel heel gebleven .