Luitjes ik heb een probleem, de subwoofer zit nu netjes ingebouwd en de versterker aangesloten. Echter ik ben absoluut niet te spreken over de geluidskwaliteit.
Zelfs als ik de basboost en de volume (op de versterker) maar op de helft zet gaat die vervormen zodra ik m'n radio van 30 richting de 40 doe.
Ik heb zitten afstellen maar hoe ik de basboost en volume ook instel de bas is of veelste zacht of hij vervormt
Als ik dit vergelijk met de sony die ik had is dit echt helemaal nix

met de sony had ik mooie warme bas die de stoelen liet fibreren

terwijl het geluid uit deze sub mij "kartonachtig" aan doet en zoal gezegd veelste zacht
Qua kwaliteit is deze dacht ik toch net zo goed als de sony of niet?
Kan het aan het feit liggen dat ik geen baspoort heb?
Ik zat zo te denken vandaag een baspoort maken helpt dit niet kan het nog aan de volume van de kist liggen waar die in zit dus dan zou ik kunnen kijken of ik een standaard caliber kist kan lenen en kijken wat de geluids kwaliteit dan is. (inhoud van de kist waar de sub nu in zit is ongeveer 19 liter)
Iemand suggestie's tips??
PS. daarnaast had ik gister opeens weer dat m'n versterker uit ging als ik het volume harder deed
Alles zit nu volgens de handleiding aangesloten. Dikke pluskabel minkabel is iets dikker dan de plus en zit zo kort mogelijk op de carroserie. Iemand enige suggestie's? Moet ik de min toch misschien van de accu halen? (na een paar keer aan en uit deed die het weer)
Nieuwe setup:
Versterker:
Merk + type : Caliber Rally CA 2260
Max.power: 2x 120W (1x 360W mono)
RMS power at 14.4V: 2x 40W (1x 110W mono)
Filter: Full-range / Low-pass 80Hz
Input sensitivity: HL 10V-2V / RCA 0,2-3V
Dimensions: 240 x 145 x 63mm
2 Ohm stable in stereo mode. Switch-on delay, input level control, short-circuit and overheating protection, tri-mode switching, and 0-6dB BassBoost.
Subwoofer:
CWR 12 30cm Rally subwoofer
Max.power: 300W
RMS power: 150W
Impedance: 4 Ohm
Mounting diameter: 280mm
Mounting depth: 122mm
Oude setup Sony XS-AW200X:
Woofer Size 20 cm
Type Active Subwoofer Enclosure
Max. Input Power / Rated Input Power 350 / 100 W
Impedance 4 ohm
Frequency Response 25 - 200 Hz
Sensitivity -
Diaphragm Material Polypropylene
Magnet Material Strontium Ferrite
Enclosure Volume 13 litres
Active Subwoofer Box
In-built Amplifier: Max. Power / Rated Power 200 / 100W (Specification: 14V / 100Hz / THD: 0.1%)
In-built Crossover (variable Low Pass Filter) 50 - 200 Hz
Speaker Level Input *
Wired Remote Control *
Thiele & Small Parameter
Impedance 4 ohm