Hallo,
Sinds dat ik in Breda ben geweest afgelopen zondag, heb ik de volgende problemen:
1) Ik hoor bij het starten een klotsend vloeistofachtig geluid. Ook als je stationair gas geeft. Het geluid komt van voor onder de kap vandaan.
Dit lijkt me lucht, maar ik heb hem al 2 keer ontlucht, zou het iets anders kunnen zijn?
En gisteren viel mijn temperatuurwijzer op het dashboard de hele tijd uit/aan. Misschien dan toch ergens een luchtbel ofzo? Ik had de verwarming al helemaal opengezet om enigszins stroming in het systeem te krijgen, maar dit had geen effect (<- tijdelijke noodoplossing natuurlijk, want ik moest nog van schiphol af naar huis)
2) Zodra ik rij en ik rem ineens krachtig, dan slaat de auto af. Dit is zeer vervelend als je van een afrit van de snelweg komt....dit gebeurd dus met de motor warm, en zelfs na een half uur rijden nog.
Moet ik het zoeken in de dynamo, accu misschien?
Alvast bedankt,
Dennis
[5GTT] Klotsend geluid bij starten + afslaan bij remmen
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dat is de oliedrukmeter, die je bedoelt.Abel schreef:je temperatuur meter is ook je olie pijl meter..
als die gaat branden tijdens het rijden dat heb je weinig olie over!!
dus controleer die eens!

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Neeeeee, kom op zeg. Het is het linkerwijzertje dat steeds omhoog komt en weer naar beneden kukelt. Die geeft toch de temperatuur van je blok weer. Hier op de foto zie je hem links. Wat jij bedoeld is toch de rechter??Abel schreef:je temperatuur meter is ook je olie pijl meter..
[img]http://home.planet.nl/~wess0151/binnen2.jpg[/img]
Maar wat zou het kunnen zijn? En dat vloeistofachtige geluid kan ik ook maar niet traceren.
Dennis
-
massaprobleem ?
don't be a fool, wrap your tool
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dat klotsen: staat er niet ergens een laag water, wat je hoort klotsen door de beweging van de auto (die er heel minimaal ook is bij stationair gasgeven)? 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
-
Dan zou je het in je deur moeten zoeken, misschien dat er een afwateringsgaat verstopt zit??
don't be a fool, wrap your tool
ja ik zal nog eens kijken straks, maar het is serieus bij het starten, en bij gas geven (in stilstand!)...trouwens ook als je de verwarming aanzet, dan hoor je het even kort. Het is ook alleen in het begin.
misschien hebben jullie gelijk en trilt er ergens water(in de koker ofzo) mee omdat de carrosserie zelf trilt bij het starten...misschien geeft dat ook de gedachte dat het net lijkt of ik water hoor stromen.
Dennis
misschien hebben jullie gelijk en trilt er ergens water(in de koker ofzo) mee omdat de carrosserie zelf trilt bij het starten...misschien geeft dat ook de gedachte dat het net lijkt of ik water hoor stromen.
Dennis
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Of tussen schutbord en voorruit? Het is echt vooraan, en niet je benzinetank?
Dennis WBJ schreef:ja ik zal nog eens kijken straks, maar het is serieus bij het starten, en bij gas geven (in stilstand!)...trouwens ook als je de verwarming aanzet, dan hoor je het even kort. Het is ook alleen in het begin.
Euhm mijn broer had dat ook in zun peugeot

Ook effe de slangen na kijken, misschien dat er ergens een gaatje in zit...
Mja zou ik ook doen. En eens starten met het filterhuis open en iemand laten horen of het daar harder uit klinkt.MJ schreef:Dennis WBJ schreef:ja ik zal nog eens kijken straks, maar het is serieus bij het starten, en bij gas geven (in stilstand!)...trouwens ook als je de verwarming aanzet, dan hoor je het even kort. Het is ook alleen in het begin.
Euhm mijn broer had dat ook in zun peugeotder zat lucht in zijn koelsysteem...kzou daar maar effe naar kijken aangezien hem dat een weekje later zun koppakking koste
![]()
Ja het is ook zo dat 2 weken geleden er een koelslang scheurde (van de carb. naar het spruitstuk)...sindsdien heb ik dat geluid. Het was weg na ontluchten, maar vanaf Breda is het er weer. Dus wie weet idd een slang waar ie lucht naar binnen zuigt.MJ schreef:Euhm mijn broer had dat ook in zun peugeotder zat lucht in zijn koelsysteem...kzou daar maar effe naar kijken aangezien hem dat een weekje later zun koppakking koste
![]()
En jep martijn, het geluid is echt voor, dus ik zal ook eens voorin kijken vanavond.
Heb je nooit koelvloeistof onder de auto liggen?! Het gaatje hoeft echt nix te zijn, bij mijn broer een speldenprikDennis WBJ schreef:Ja het is ook zo dat 2 weken geleden er een koelslang scheurde (van de carb. naar het spruitstuk)...sindsdien heb ik dat geluid. Het was weg na ontluchten, maar vanaf Breda is het er weer. Dus wie weet idd een slang waar ie lucht naar binnen zuigt.
En jep martijn, het geluid is echt voor, dus ik zal ook eens voorin kijken vanavond.

Dennis WBJ schreef:2) Zodra ik rij en ik rem ineens krachtig, dan slaat de auto af. Dit is zeer vervelend als je van een afrit van de snelweg komt....dit gebeurd dus met de motor warm, en zelfs na een half uur rijden nog.
Vacuum van de remmen werkt niet goed (kan

Ik heb gisteren nog gekeken:
Er is nergens een lekkage, geen proreuze slang (ik heb dit ook gechecked bij een draaiende en dus warme motor, omdat de slangen dan iets zetten).
Geen spatje onder de auto, koelvloeistofniveau is ook net zo hoog als altijd. Ik heb de boel enkele keren ontlucht.
Ook heb ik zijkokers even gechecked en die zijn schoon en droog, daar staat dus ook geen water in. Ook niet in de ruimte achter het schutbord.
Dus mijn eerste gedachte blijft nog steeds bij lucht, maar ik zal vandeweek nog wat gaan rijden om te kijken wat ie nou doet. De temperatuurwijzer deed het gisteravond namelijk ineens prima na het ontluchten.
Er is nergens een lekkage, geen proreuze slang (ik heb dit ook gechecked bij een draaiende en dus warme motor, omdat de slangen dan iets zetten).
Geen spatje onder de auto, koelvloeistofniveau is ook net zo hoog als altijd. Ik heb de boel enkele keren ontlucht.
Ook heb ik zijkokers even gechecked en die zijn schoon en droog, daar staat dus ook geen water in. Ook niet in de ruimte achter het schutbord.
Dus mijn eerste gedachte blijft nog steeds bij lucht, maar ik zal vandeweek nog wat gaan rijden om te kijken wat ie nou doet. De temperatuurwijzer deed het gisteravond namelijk ineens prima na het ontluchten.
Ik heb dit probleem dus nog steeds. Het is nu zo, dat ie iedere keer afslaat bij gelijktijdig indrukken van de rem en koppeling....zwaar fucked dus bij ieder stoplicht...vooral omdat ie warm ook erg slecht start.Dennis WBJ schreef: 2) Zodra ik rij en ik rem ineens krachtig, dan slaat de auto af. Dit is zeer vervelend als je van een afrit van de snelweg komt....dit gebeurd dus met de motor warm, en zelfs na een half uur rijden nog.
Iemand nog hints?