[5GTT] Klotsend geluid bij starten + afslaan bij remmen

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Hallo,

Sinds dat ik in Breda ben geweest afgelopen zondag, heb ik de volgende problemen:

1) Ik hoor bij het starten een klotsend vloeistofachtig geluid. Ook als je stationair gas geeft. Het geluid komt van voor onder de kap vandaan.

Dit lijkt me lucht, maar ik heb hem al 2 keer ontlucht, zou het iets anders kunnen zijn?

En gisteren viel mijn temperatuurwijzer op het dashboard de hele tijd uit/aan. Misschien dan toch ergens een luchtbel ofzo? Ik had de verwarming al helemaal opengezet om enigszins stroming in het systeem te krijgen, maar dit had geen effect (<- tijdelijke noodoplossing natuurlijk, want ik moest nog van schiphol af naar huis)

2) Zodra ik rij en ik rem ineens krachtig, dan slaat de auto af. Dit is zeer vervelend als je van een afrit van de snelweg komt....dit gebeurd dus met de motor warm, en zelfs na een half uur rijden nog.

Moet ik het zoeken in de dynamo, accu misschien?

Alvast bedankt,
Dennis
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

je temperatuur meter is ook je olie pijl meter..

als die gaat branden tijdens het rijden dat heb je weinig olie over!!

dus controleer die eens!
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Abel schreef:je temperatuur meter is ook je olie pijl meter..

als die gaat branden tijdens het rijden dat heb je weinig olie over!!

dus controleer die eens!
Dat is de oliedrukmeter, die je bedoelt.
:)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Abel schreef:je temperatuur meter is ook je olie pijl meter..
Neeeeee, kom op zeg. Het is het linkerwijzertje dat steeds omhoog komt en weer naar beneden kukelt. Die geeft toch de temperatuur van je blok weer. Hier op de foto zie je hem links. Wat jij bedoeld is toch de rechter??

[img]http://home.planet.nl/~wess0151/binnen2.jpg[/img]

Maar wat zou het kunnen zijn? En dat vloeistofachtige geluid kan ik ook maar niet traceren.

Dennis
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

massaprobleem ?
don't be a fool, wrap your tool
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Dat klotsen: staat er niet ergens een laag water, wat je hoort klotsen door de beweging van de auto (die er heel minimaal ook is bij stationair gasgeven)? :s
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Dan zou je het in je deur moeten zoeken, misschien dat er een afwateringsgaat verstopt zit??
don't be a fool, wrap your tool
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

ja ik zal nog eens kijken straks, maar het is serieus bij het starten, en bij gas geven (in stilstand!)...trouwens ook als je de verwarming aanzet, dan hoor je het even kort. Het is ook alleen in het begin.

misschien hebben jullie gelijk en trilt er ergens water(in de koker ofzo) mee omdat de carrosserie zelf trilt bij het starten...misschien geeft dat ook de gedachte dat het net lijkt of ik water hoor stromen.

Dennis
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

het heeft onderweg ook flink geregend en gehageld trouwens, dus toen we onderweg waren naar de meeting...
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Of tussen schutbord en voorruit? Het is echt vooraan, en niet je benzinetank?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Marcel J.
Berichten: 1547
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 8:30

Dennis WBJ schreef:ja ik zal nog eens kijken straks, maar het is serieus bij het starten, en bij gas geven (in stilstand!)...trouwens ook als je de verwarming aanzet, dan hoor je het even kort. Het is ook alleen in het begin.

Euhm mijn broer had dat ook in zun peugeot :D der zat lucht in zijn koelsysteem...kzou daar maar effe naar kijken aangezien hem dat een weekje later zun koppakking koste :@

Ook effe de slangen na kijken, misschien dat er ergens een gaatje in zit...
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

MJ schreef:
Dennis WBJ schreef:ja ik zal nog eens kijken straks, maar het is serieus bij het starten, en bij gas geven (in stilstand!)...trouwens ook als je de verwarming aanzet, dan hoor je het even kort. Het is ook alleen in het begin.

Euhm mijn broer had dat ook in zun peugeot :D der zat lucht in zijn koelsysteem...kzou daar maar effe naar kijken aangezien hem dat een weekje later zun koppakking koste :@

Ook effe de slangen na kijken, misschien dat er ergens een gaatje in zit...
Mja zou ik ook doen. En eens starten met het filterhuis open en iemand laten horen of het daar harder uit klinkt.
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

MJ schreef:Euhm mijn broer had dat ook in zun peugeot :D der zat lucht in zijn koelsysteem...kzou daar maar effe naar kijken aangezien hem dat een weekje later zun koppakking koste :@

Ook effe de slangen na kijken, misschien dat er ergens een gaatje in zit...
Ja het is ook zo dat 2 weken geleden er een koelslang scheurde (van de carb. naar het spruitstuk)...sindsdien heb ik dat geluid. Het was weg na ontluchten, maar vanaf Breda is het er weer. Dus wie weet idd een slang waar ie lucht naar binnen zuigt.

En jep martijn, het geluid is echt voor, dus ik zal ook eens voorin kijken vanavond.
Marcel J.
Berichten: 1547
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 8:30

Dennis WBJ schreef:Ja het is ook zo dat 2 weken geleden er een koelslang scheurde (van de carb. naar het spruitstuk)...sindsdien heb ik dat geluid. Het was weg na ontluchten, maar vanaf Breda is het er weer. Dus wie weet idd een slang waar ie lucht naar binnen zuigt.

En jep martijn, het geluid is echt voor, dus ik zal ook eens voorin kijken vanavond.
Heb je nooit koelvloeistof onder de auto liggen?! Het gaatje hoeft echt nix te zijn, bij mijn broer een speldenprik :(
Marcel J.
Berichten: 1547
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 8:30

Dennis WBJ schreef:2) Zodra ik rij en ik rem ineens krachtig, dan slaat de auto af. Dit is zeer vervelend als je van een afrit van de snelweg komt....dit gebeurd dus met de motor warm, en zelfs na een half uur rijden nog.

Vacuum van de remmen werkt niet goed (kan :D ). Ook eens de slang controleren die van remcilinder naar spruitstuk loopt...
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Ik heb gisteren nog gekeken:

Er is nergens een lekkage, geen proreuze slang (ik heb dit ook gechecked bij een draaiende en dus warme motor, omdat de slangen dan iets zetten).

Geen spatje onder de auto, koelvloeistofniveau is ook net zo hoog als altijd. Ik heb de boel enkele keren ontlucht.

Ook heb ik zijkokers even gechecked en die zijn schoon en droog, daar staat dus ook geen water in. Ook niet in de ruimte achter het schutbord.

Dus mijn eerste gedachte blijft nog steeds bij lucht, maar ik zal vandeweek nog wat gaan rijden om te kijken wat ie nou doet. De temperatuurwijzer deed het gisteravond namelijk ineens prima na het ontluchten.
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Dennis WBJ schreef: 2) Zodra ik rij en ik rem ineens krachtig, dan slaat de auto af. Dit is zeer vervelend als je van een afrit van de snelweg komt....dit gebeurd dus met de motor warm, en zelfs na een half uur rijden nog.
Ik heb dit probleem dus nog steeds. Het is nu zo, dat ie iedere keer afslaat bij gelijktijdig indrukken van de rem en koppeling....zwaar fucked dus bij ieder stoplicht...vooral omdat ie warm ook erg slecht start.

Iemand nog hints?
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Dat klotsen hoort zo. Dat is de koelvloeistof wat in de kachelradiateur stroomt.

Afslaan van de motor kan ook een co schroef zijn die weg is
There will be plenty of time to rest when your dead
Plaats reactie