'k heb hier al naar gesearcht maar kon geen duidelijk antwoord vinden, dus.....
Na dat het bijna een jaar goed is gegaan begint ze weer (19 16v).
Als ik tot stilstand kom zakt het toerental eerst naar 600 rpm om dan langzaam weer omhoog te kruipen naar 950 rpm.
Vanmiddag heb ik dus de verdelerkap er af gehad, contactpunten helemaal verbrandt/zwart, dus hup naar de Brezan en nieuwe verdelerkap en rotor erop en......... nog steeds hetzelfde probleem.
Er zit ook geen vocht in de bougiegaten en bougies zitten er net 3000 km in.
600 rpm stationair??
Controleer je luchtschuif eens. Even inspuiten met wat kruipolie, wd 40, witvet of wat dan ook en kijken of die dan weer normaal toeren draait.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Luchtshuif even demonteren en schoonmaken met carburateur reiniger, en anders remmenreiniger. Daarna doorspuiten met perslucht. Als het niks uitmaakt even een andere luchtschuif proberen (lenen) en als het dan NOG niet verbeterd de koelvloeistof temp sensor doormeten.
Succes
Succes
-
- Berichten: 246
- Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:


Nou luchtschuif vanmiddag eruit gehad en ingespoten met carb. reiniger.
Nu willen we ook een antwoord of ut geholpen heeft natuurlijk
?
Het antwoord is dus: hij draaide geen 600 rpm meer maar netjes 950, ik moet er wel bijzeggen dat ze toen nog niet helemaal warmgereden was. Morgen komt het de definitieve antwoord.
Nu willen we ook een antwoord of ut geholpen heeft natuurlijk

Het antwoord is dus: hij draaide geen 600 rpm meer maar netjes 950, ik moet er wel bijzeggen dat ze toen nog niet helemaal warmgereden was. Morgen komt het de definitieve antwoord.
Problem solved! 

Nope, ga naar Assen, Automax.
-
- Berichten: 802
- Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
- Locatie: gelderland
foto van de luchtschuif zou welkom zijn ik heb ook dit probleem en wilk graag wten of ik wel het goed los haal en reinig
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Foto heb ik zo niet, maar misschien is het uit te leggen.
In de bocht van je luchtfilterslang takt een dunnere slang (30 mm??) af naar een cilindervormig ding rechts tegen je blok, hier zit een 3-polig stekkertje op, vanuit dat ding loopt weer een slang (ook ong. 30 mm) naar je inlaatspruitstuk, de aansluiting hiervan (op het spruitstuk) zit voorbij het gasklepgedeelte.
Dat cilindervormige ding met stekker is dus de luchtschuif.
In de bocht van je luchtfilterslang takt een dunnere slang (30 mm??) af naar een cilindervormig ding rechts tegen je blok, hier zit een 3-polig stekkertje op, vanuit dat ding loopt weer een slang (ook ong. 30 mm) naar je inlaatspruitstuk, de aansluiting hiervan (op het spruitstuk) zit voorbij het gasklepgedeelte.
Dat cilindervormige ding met stekker is dus de luchtschuif.

Jajaja Merijn dat weten we nou onderhand welMerijn schreef:Mooi! Zal ik voor de zekerheid morgen ook eens schoonmaken dan!

Ik moet morgen eerst maar even carb. reiniger op de kop tikken (bij Brezan?) en dan ga ik de R25's hier ook eens behandelen.
-
- Berichten: 802
- Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
- Locatie: gelderland
ook ik heb heb hem er vandaag afgehaald
zat nog te denken nou als ik hem eraf heb ff foto maken. eenmaal eraf (klote slangeklemmen) dat ding echt super vet richting het inlaatspruitstuk
ik dat ding door gespoten met remmenreiniger shit klote vergeten foto te maken.
nu voelde ik in dat zwarte buisje wat in je inlaat zit geschroevd dat ding is ook super vet
hoe kreig ik dat ding los
ps hij rijd nu weer perfect stationair ook weer 950 toeren
zat nog te denken nou als ik hem eraf heb ff foto maken. eenmaal eraf (klote slangeklemmen) dat ding echt super vet richting het inlaatspruitstuk
ik dat ding door gespoten met remmenreiniger shit klote vergeten foto te maken.
nu voelde ik in dat zwarte buisje wat in je inlaat zit geschroevd dat ding is ook super vet
hoe kreig ik dat ding los
ps hij rijd nu weer perfect stationair ook weer 950 toeren
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
-
- Berichten: 802
- Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
- Locatie: gelderland
fijn 3 dagen goed gegaan nu weer een drop naar de 600 toe
wat kan het nu weer zijn weer vies?
wat kan het nu weer zijn weer vies?
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
misschien een kabelbreuk? slecht contact op de aansluiting?mark -19- 16v schreef:fijn 3 dagen goed gegaan nu weer een drop naar de 600 toe
wat kan het nu weer zijn weer vies?
Bij jou ook?Hooliead schreef:misschien een kabelbreuk? slecht contact op de aansluiting?mark -19- 16v schreef:fijn 3 dagen goed gegaan nu weer een drop naar de 600 toe
wat kan het nu weer zijn weer vies?

