600 rpm stationair??

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Rob 16v
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 14:49
Locatie: Sleen
Contacteer:

'k heb hier al naar gesearcht maar kon geen duidelijk antwoord vinden, dus.....
Na dat het bijna een jaar goed is gegaan begint ze weer (19 16v).
Als ik tot stilstand kom zakt het toerental eerst naar 600 rpm om dan langzaam weer omhoog te kruipen naar 950 rpm.
Vanmiddag heb ik dus de verdelerkap er af gehad, contactpunten helemaal verbrandt/zwart, dus hup naar de Brezan en nieuwe verdelerkap en rotor erop en......... nog steeds hetzelfde probleem.
Er zit ook geen vocht in de bougiegaten en bougies zitten er net 3000 km in.
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Te hoge toeren kan aan de massa liggen, maar of dit dan ook voor te lage toeren geld weet ik niet..

Is de bougieschacht droog?
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Controleer je luchtschuif eens. Even inspuiten met wat kruipolie, wd 40, witvet of wat dan ook en kijken of die dan weer normaal toeren draait.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Luchtshuif even demonteren en schoonmaken met carburateur reiniger, en anders remmenreiniger. Daarna doorspuiten met perslucht. Als het niks uitmaakt even een andere luchtschuif proberen (lenen) en als het dan NOG niet verbeterd de koelvloeistof temp sensor doormeten.

Succes
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

>-) Agree >-)
Rob 16v
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 14:49
Locatie: Sleen
Contacteer:

Nou luchtschuif vanmiddag eruit gehad en ingespoten met carb. reiniger.
Nu willen we ook een antwoord of ut geholpen heeft natuurlijk :D ?
Het antwoord is dus: hij draaide geen 600 rpm meer maar netjes 950, ik moet er wel bijzeggen dat ze toen nog niet helemaal warmgereden was. Morgen komt het de definitieve antwoord.
Rob 16v
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 14:49
Locatie: Sleen
Contacteer:

Problem solved! :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Mooi! Zal ik voor de zekerheid morgen ook eens schoonmaken dan! (Y)
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

mijn clio loopt altijd 500rpm stationair als ie warm is, no problemo ! :)

maar tof dat het opgelost is
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Ok dan Rob, ga je ook nog (mee) naar Breda?
Rob 16v
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 14:49
Locatie: Sleen
Contacteer:

Nope, ga naar Assen, Automax.
mark -19- 16v
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
Locatie: gelderland

foto van de luchtschuif zou welkom zijn ik heb ook dit probleem en wilk graag wten of ik wel het goed los haal en reinig
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Rob 16v
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 14:49
Locatie: Sleen
Contacteer:

Foto heb ik zo niet, maar misschien is het uit te leggen.
In de bocht van je luchtfilterslang takt een dunnere slang (30 mm??) af naar een cilindervormig ding rechts tegen je blok, hier zit een 3-polig stekkertje op, vanuit dat ding loopt weer een slang (ook ong. 30 mm) naar je inlaatspruitstuk, de aansluiting hiervan (op het spruitstuk) zit voorbij het gasklepgedeelte.
Dat cilindervormige ding met stekker is dus de luchtschuif. :p
Panoramix
Berichten: 601
Lid geworden op: vr 15 mar 2002 0:00
Locatie: Gallië

Merijn schreef:Mooi! Zal ik voor de zekerheid morgen ook eens schoonmaken dan! (Y)
Jajaja Merijn dat weten we nou onderhand wel :lol:
Ik moet morgen eerst maar even carb. reiniger op de kop tikken (bij Brezan?) en dan ga ik de R25's hier ook eens behandelen.
mark -19- 16v
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
Locatie: gelderland

ook ik heb heb hem er vandaag afgehaald

zat nog te denken nou als ik hem eraf heb ff foto maken. eenmaal eraf (klote slangeklemmen) dat ding echt super vet richting het inlaatspruitstuk

ik dat ding door gespoten met remmenreiniger shit klote vergeten foto te maken.

nu voelde ik in dat zwarte buisje wat in je inlaat zit geschroevd dat ding is ook super vet

hoe kreig ik dat ding los

ps hij rijd nu weer perfect stationair ook weer 950 toeren
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Panoramix
Berichten: 601
Lid geworden op: vr 15 mar 2002 0:00
Locatie: Gallië

De eerste R25 die ik behandeld hebt loopt sindsdien weer lekker, geen vage drops meer in toerental tot 300 toeren, en netjes stationair.

Op naar de volgende twee.......
mark -19- 16v
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
Locatie: gelderland

fijn 3 dagen goed gegaan nu weer een drop naar de 600 toe

wat kan het nu weer zijn weer vies?
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

mark -19- 16v schreef:fijn 3 dagen goed gegaan nu weer een drop naar de 600 toe

wat kan het nu weer zijn weer vies?
misschien een kabelbreuk? slecht contact op de aansluiting?
Rob 16v
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 14:49
Locatie: Sleen
Contacteer:

Hooliead schreef:
mark -19- 16v schreef:fijn 3 dagen goed gegaan nu weer een drop naar de 600 toe

wat kan het nu weer zijn weer vies?
misschien een kabelbreuk? slecht contact op de aansluiting?
Bij jou ook? :evil: Heb 'm vandaag weer schoongemaakt, maar hielp niet meer. Stekker ook nagekeken/schoongemaakt. 'k zal morgen is ff aan die kabbel frunniken :D
Plaats reactie