hulp gezocht...ten einde raad 16v clio schade
-
- Berichten: 302
- Lid geworden op: wo 7 jan 2004 0:04
- Locatie: Soest
150 euro of nie? Een collega van Amersfoort kwam ermee naar me toe, die is ook plaatwerker en kent die Hans vanuit Amersfoort. Dat hij ze verkoopt, helemaal strak gemaakt, maar dan moest hij inderdaad nog wel gespoten worden.
Clio 1.4 S strak in de lak!
-
- Berichten: 302
- Lid geworden op: wo 7 jan 2004 0:04
- Locatie: Soest
Ik weet niet of die gozer dat doet. Volgens mij wel. Want niet elke kap zal gaaf zijn, dus hij moet het wel opknappen, en als je een motorkap kan opknappen dan zal hij vast wel wat meer kunnen.
Clio 1.4 S strak in de lak!
-
- Berichten: 302
- Lid geworden op: wo 7 jan 2004 0:04
- Locatie: Soest
Veel gehoorde klacht bij Renault in het algemeen. De service wagen van mijn werk (Kangoo) heeft het ook. Sommige monteurs in de Renault garage zeggen alle olie eruit en eerst een tube teflon erin spuiten, dan pas nieuwe olie, anderen zeggen automatische transmissie olie erin.
Van dat laatste weet ik dat dat werkt.
Van dat laatste weet ik dat dat werkt.
Clio 1.4 S strak in de lak!
-
- Berichten: 302
- Lid geworden op: wo 7 jan 2004 0:04
- Locatie: Soest
Transmissie olie zit er al in, want je versnellingsbak is je transmissie. Automatische transmissie olie, bij de dealer is dat van Elf. Type D3 volgens mij. Rode olie die ook gebruikt wordt voor je stuurbekrachtiging.
Clio 1.4 S strak in de lak!
k, maar waarom werkt dat dan wel en hoe komt het sowieso dat ie moeilijk gaat?sorry voor al die vragen heb er nog trouwens 1, die meters in het midden, de middelste welke is dat gaat toch 160 is dat de temp van de motor?
-
- Berichten: 302
- Lid geworden op: wo 7 jan 2004 0:04
- Locatie: Soest
versnellingsbakolie voor een automatische transmissie heeft een veel lagere viscositeit dan versnellingsbakolie voor handgeschakelde transmissie's. Dat betekent dat automatische versnellingsbakolie veel dunner is, waardoor het beter vloeit door je versnellingsbak en alles dus soepeler loopt. In de zomer heb je minder last ervan dat hij moeilijk in z'n één en twee gaat dan in de winter als je normale olie gebruikt. Dit omdat de olie dan dunner is doordat het warmer is. En dat heeft weer te maken met de viscositeitsindex.
Die index geeft de temperatuurgevoeligheid voor je versnellingsbakolie (en alle andere oliën) aan. Automatische transmissie olie blijft rond dezelfde dikte hangen en dus altijd dun blijft in verhouding tot normale olie. Normale olie daarentegen is temperatuur afhankelijk, en is dus met koud weer dikker, wat dus merkbaar is in zwaar schakelen.
Ik hoop dat je het een beetje begrijpt, is wel een beetje moeilijk opgeschreven door mij. Tis al laat.
Die index geeft de temperatuurgevoeligheid voor je versnellingsbakolie (en alle andere oliën) aan. Automatische transmissie olie blijft rond dezelfde dikte hangen en dus altijd dun blijft in verhouding tot normale olie. Normale olie daarentegen is temperatuur afhankelijk, en is dus met koud weer dikker, wat dus merkbaar is in zwaar schakelen.
Ik hoop dat je het een beetje begrijpt, is wel een beetje moeilijk opgeschreven door mij. Tis al laat.
Clio 1.4 S strak in de lak!
-
- Berichten: 302
- Lid geworden op: wo 7 jan 2004 0:04
- Locatie: Soest
Je oude olie tap je af onderaan je versnellingsbak. Wanneer deze olie eruit is zit er op de zijkant van je bak een vleugelmoer van plastic, die draai je eruit. Daar doe je de nieuwe olie in, wanneer het begint over te lopen stop je, draai je je stop erin en klaar is Kees.
Ik heb dan het geluk dat ik bij een Renault bedrijf werk en alles dus voorhanden heb. Ik heb een speciale pomp gebruikt, maar als je dat niet hebt dan denk ik dat je met een trechter en een slang moet gaan klooien.
Ik heb dan het geluk dat ik bij een Renault bedrijf werk en alles dus voorhanden heb. Ik heb een speciale pomp gebruikt, maar als je dat niet hebt dan denk ik dat je met een trechter en een slang moet gaan klooien.
Clio 1.4 S strak in de lak!


Nee is 449
Williams Blue
Williams Blue
Ik zou als ik jou was niet zomaar 449 gaan kopen! Er zijn in de loop der jaren een aantal verschillende types van 449 uitgekomen namelijk. Het beste kun je je kleur laten meten bij een goed schadeherstelbedrijf, door middel van laser. Als je dat doet heb je het minste kleurverschil.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Kai, je kleurcode heb je wel nodig maar laat je kleur bepalen door een spuiter, er zijn meerdere kleuren 449, en zoek degene die er het beste bij past.clio4life schreef:k, dus ik moet 449 hebben? ey jij hebt ook problemen met je ontluchting gehad he, wat heb je er toen aangedaan en wat voor pijp zit er nou onder, vergeet ik steeds.
Die ontluchting heb ik hier nog liggen van een "gewone" clio en zie nog steeds niet waar het verschil in kan zitten.
En ben je toevallig zondag nog in Breda of niet?? Dan kan ik evt. het spul voor je mee nemen.
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
Ik heb dat probleem met tanken ook een keer gehad.clio4life schreef:k, dus ik moet 449 hebben? ey jij hebt ook problemen met je ontluchting gehad he, wat heb je er toen aangedaan en wat voor pijp zit er nou onder, vergeet ik steeds.
Als je de tankdop eraf haalt en in dat vulgat kijkt zie je aan de linkerzijde een stukje geel plastic zitten, die moet je gewoon opzij drukken met iets langs.
Zo had ik het ook gedaan en heb daarna nergens last meer van gehad.
Er zit trouwens een Devil einddemper onder.
Probleem met de eerste versnelling heb ik nooit gehad.
Maar de 1 is ook alleen om weg te rijden he?
Ik heb hem rollend nooit in de 1e versnelling gezet.
Zo heb ik het tenminste geleerd bij de rijschool.
Maar wel klote dat je 7maart niet kan komen man

En trouwens ook dat je zo snel al schade hebt
