hulp gezocht...ten einde raad 16v clio schade

Vertel hier alles over je project.
Robert Clio S.

150 euro of nie? Een collega van Amersfoort kwam ermee naar me toe, die is ook plaatwerker en kent die Hans vanuit Amersfoort. Dat hij ze verkoopt, helemaal strak gemaakt, maar dan moest hij inderdaad nog wel gespoten worden.
Clio 1.4 S strak in de lak!
clio4life

doen ze daar ook repareren dat je weet?
Robert Clio S.

Ik weet niet of die gozer dat doet. Volgens mij wel. Want niet elke kap zal gaaf zijn, dus hij moet het wel opknappen, en als je een motorkap kan opknappen dan zal hij vast wel wat meer kunnen.
clio4life

i guess so, weet je ook nog adresje voor ontluchting by any chance :D
clio4life

hmmm ik merk trouwens dat ik af en toe extra kracht moet zetten om de versnelling in ze 1 te krijgen,iemand een idee waar het AAn kan liggen?
Robert Clio S.

Veel gehoorde klacht bij Renault in het algemeen. De service wagen van mijn werk (Kangoo) heeft het ook. Sommige monteurs in de Renault garage zeggen alle olie eruit en eerst een tube teflon erin spuiten, dan pas nieuwe olie, anderen zeggen automatische transmissie olie erin.

Van dat laatste weet ik dat dat werkt.
clio4life

ja me andere versnellingen heb ik geen probleem mee, alleen de 1 en heel af en toe 2 voor de rest (Y) dus alle olie eruit en dan transmissie olie erin
Robert Clio S.

Transmissie olie zit er al in, want je versnellingsbak is je transmissie. Automatische transmissie olie, bij de dealer is dat van Elf. Type D3 volgens mij. Rode olie die ook gebruikt wordt voor je stuurbekrachtiging.
clio4life

k, maar waarom werkt dat dan wel en hoe komt het sowieso dat ie moeilijk gaat?sorry voor al die vragen heb er nog trouwens 1, die meters in het midden, de middelste welke is dat gaat toch 160 is dat de temp van de motor?
Ollie

Middelste metertje is je (motor)olietemperatuur, die gaat idd max tot 160, maar dat haalt je olie niet!

Bij 120 op de snelweg en een motor op bedrijfstemp. zou deze temperatuur rond de 80/90 zitten schat ik.
Robert Clio S.

versnellingsbakolie voor een automatische transmissie heeft een veel lagere viscositeit dan versnellingsbakolie voor handgeschakelde transmissie's. Dat betekent dat automatische versnellingsbakolie veel dunner is, waardoor het beter vloeit door je versnellingsbak en alles dus soepeler loopt. In de zomer heb je minder last ervan dat hij moeilijk in z'n één en twee gaat dan in de winter als je normale olie gebruikt. Dit omdat de olie dan dunner is doordat het warmer is. En dat heeft weer te maken met de viscositeitsindex.

Die index geeft de temperatuurgevoeligheid voor je versnellingsbakolie (en alle andere oliën) aan. Automatische transmissie olie blijft rond dezelfde dikte hangen en dus altijd dun blijft in verhouding tot normale olie. Normale olie daarentegen is temperatuur afhankelijk, en is dus met koud weer dikker, wat dus merkbaar is in zwaar schakelen.

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt, is wel een beetje moeilijk opgeschreven door mij. Tis al laat.
clio4life

ik begrijp het,mijne staat altijd zo rond de 60/80 graden, die olie, waar moet die, niet waar je de normale olie in stopt neem ik aan :lol: shame on me
Robert Clio S.

Je oude olie tap je af onderaan je versnellingsbak. Wanneer deze olie eruit is zit er op de zijkant van je bak een vleugelmoer van plastic, die draai je eruit. Daar doe je de nieuwe olie in, wanneer het begint over te lopen stop je, draai je je stop erin en klaar is Kees.

Ik heb dan het geluk dat ik bij een Renault bedrijf werk en alles dus voorhanden heb. Ik heb een speciale pomp gebruikt, maar als je dat niet hebt dan denk ik dat je met een trechter en een slang moet gaan klooien.
Jasper16v

versnellingsbak olie? dat moet in de versnellingsbak... :D

trechter en slang wil prima
clio4life

:D ja, ken er ook niks aan dat ik zo weinig weet van auto's,ik werk bij een computerbedrijf, heb verstand van computers :smoke: denk dat ik nu wel op zeer korte termijn ook me auto laat maken, wanneer is de volgende meeting want 7 maart ga ik niet meer redden helaas.
clio4life

ey de kleur van mij wagen is toch kleurcode 446?

grt
Kai
Edwin16v
Contacteer:

Nee is 449
Williams Blue
clio4life

k, dus ik moet 449 hebben? ey jij hebt ook problemen met je ontluchting gehad he, wat heb je er toen aangedaan en wat voor pijp zit er nou onder, vergeet ik steeds.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik zou als ik jou was niet zomaar 449 gaan kopen! Er zijn in de loop der jaren een aantal verschillende types van 449 uitgekomen namelijk. Het beste kun je je kleur laten meten bij een goed schadeherstelbedrijf, door middel van laser. Als je dat doet heb je het minste kleurverschil.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

clio4life schreef:k, dus ik moet 449 hebben? ey jij hebt ook problemen met je ontluchting gehad he, wat heb je er toen aangedaan en wat voor pijp zit er nou onder, vergeet ik steeds.
Kai, je kleurcode heb je wel nodig maar laat je kleur bepalen door een spuiter, er zijn meerdere kleuren 449, en zoek degene die er het beste bij past.

Die ontluchting heb ik hier nog liggen van een "gewone" clio en zie nog steeds niet waar het verschil in kan zitten.

En ben je toevallig zondag nog in Breda of niet?? Dan kan ik evt. het spul voor je mee nemen.

Gr.Frits
Edwin16v
Contacteer:

clio4life schreef:k, dus ik moet 449 hebben? ey jij hebt ook problemen met je ontluchting gehad he, wat heb je er toen aangedaan en wat voor pijp zit er nou onder, vergeet ik steeds.
Ik heb dat probleem met tanken ook een keer gehad.
Als je de tankdop eraf haalt en in dat vulgat kijkt zie je aan de linkerzijde een stukje geel plastic zitten, die moet je gewoon opzij drukken met iets langs.
Zo had ik het ook gedaan en heb daarna nergens last meer van gehad.
Er zit trouwens een Devil einddemper onder.
Probleem met de eerste versnelling heb ik nooit gehad.
Maar de 1 is ook alleen om weg te rijden he?
Ik heb hem rollend nooit in de 1e versnelling gezet.
Zo heb ik het tenminste geleerd bij de rijschool.

Maar wel klote dat je 7maart niet kan komen man :(
En trouwens ook dat je zo snel al schade hebt :@
clio4life

ja man, maar geef niet ga de auto mooi fixen alleen is overal druk, wanneer is de volgende meeting?
Plaats reactie