[R5 GTT] B&Y Project - Stalling in Eindhoven e.o.?

Vertel hier alles over je project.
Riël
Über-Spammer

Elke volgorde is goed als je maar niet iets kruist hé zodat je iets moet demonteren voor wat anders te doen terwijl je het net gedaan hebt :p ja nou je snapt wat ik bedoel :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Benny_R

Riël schreef:Elke volgorde is goed als je maar niet iets kruist hé zodat je iets moet demonteren voor wat anders te doen terwijl je het net gedaan hebt :p ja nou je snapt wat ik bedoel :)
Jij weet veel van kabelbomen he :p

Ik ga dus de hele bekabeling van mijn oude in deze leggen. De bekabeling van deze was echt gaar.

Ik hoopte eigenlijk een klein opsomming van belangrijke dingen die moeten gebeuren. Zoals gezegd laat ik het motorblok op het subframe liggen met bak en al en dat ik het gehele remsysteem na moet lopen weet ik (wil eigenlijk 16v remmen). Maar wat nog meer voor de apk, natuurlijk: kabelboom, dashboard, ???

En wat is het beste voor mijn motortje dat nu al een jaartje stil staat ongeveer? nieuwe olie, koelvloeistof???

Ben een leek he... :D
GTE 16v
Contacteer:

oh wat ziet dat er bekend uit!! ook bij de mijne moeten doen, van voor tot achter eruitgeflext! wel leuk werk!! :D
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

He, hij lijkt wel op die van mij :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Benny_R

Goed om te horen dat mensen zich herkennen in mijn situatie! :D

Heb inmiddels alle proppen afgeslepen, ziet er echt goed uit nu. Het enige wat je ziet is het randje waar ze op elkaar zitten. Ik krijg af en toe de neiging om het even helemaal af te lassen zodat het overvloeit, maar daat zou de verbinding niet op vooruit gaan. Soms gaat mijn perfectionisme te ver :D

heb er trouwens 1,5 uur over gedaan om al die dingen vlak te krijgen. Tis echt verdomes hard spul dat toevoegmatriaal.

Uiteindelijk kom ik er wel denk ik. :lol: Als het maar is voordat het de 1ste x 23 graden is.

mzzls...
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Dan zal ik je even suc6 wensen.

Suc6 Benny :D
Lucliepje

Schiet al aardig op ja. Ik begin weer een auto te herkennen op je plaatjes. (Y)

Is het niet verstandig om voor het slopen van je zwarte 5, deze motorisch eerst eens goed te checken. Anders ga je straks slechte onderdelen ombouwen en moet je ze dan weer vervangen. Is 3 dubbel werk he. Tis maar een tip. Ben wel benieuwd deze zomer. suc6 ermee
stubbe to maak...
Benny_R

Ik ga donderdag of vrijdag, de laatste dorpel op de auto lassen. Gelukkig ben ik dan klaar met alle laswerkzaamheden wat de carrosserie betreft.

Ik heb wel nog een vraagje over de nabehandeling. De dorpels zijn nu opgeschuurd en op sommige plekken nog kaal. Ik moet deze dus z.s.m behandelen. Nou vraag ik me af hoe ik het beste het overlappende plaatwerk kan behandelen. Kleine tekening:
[img]http://members.home.nl/renkens/Pics/doorsneedorpel.JPG[/img]
Van de buitenkant kan ik dit wel luchtdicht maken met tectyl maar van de binnenkant waarschijnlijk niet.

Is er ook iets vloeibaars ofzo dat ik van de buitenkant erop kant spuiten zodat het ertussen loopt??? Iets dat zich een beetje gedraagt als kruipolie ofzo.

Na deze week relax beginnen met opbouwen. Schoonmaken schuren spuiten. Eindelijk bezigheden met resultaat. :)

Thanx mzzls...
Tom
Moderator
Car: MB

ML geeft goede protectie aan holle ruimtes. Met het lange slangetje dat je (vaak) bij die bussen krijgt met de speciale spuitmond kun je overal goed bijkomen. En bezuinig hier maar niet op. Beter een busje ML en tectyl teveel dan te weinig
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Abel
Über-Spammer

wat je ook wel eens hoord is dat die lasnaden worden gesoldeerd..
Benny_R

Tom schreef:ML geeft goede protectie aan holle ruimtes. Met het lange slangetje dat je (vaak) bij die bussen krijgt met de speciale spuitmond kun je overal goed bijkomen. En bezuinig hier maar niet op. Beter een busje ML en tectyl teveel dan te weinig
Hoe vloeibaar is dat ML spul? Om die holle ruimte op zich te tectyleren lijkt me niet zo'n probleem. Het moeilijke zit hem in het luchtdicht maken (of dus met iets vloeibaars behandelen )van dat overlappende stuk. ik denk dat daar namelijk zo weer roest zit wanneer je dit niet doet.

p.s. waarvoor spuit met niet de hele dorpel vol pur? Heb je gelijk geel last meer van water enzo dat in je dorpels blijft staan... :) Of is dit een belachelijk idee?
Abel schreef:wat je ook wel eens hoord is dat die lasnaden worden gesoldeerd..
Zou kunnen, maar ik kom er aan de binnenkant natuurlijk niet meer bij. Aan de buitenkant kan ik het zo ook wel luchtdicht maken...
MartinGTT

kan je die tectyl ML ook voor binnen in de auto gebruiken, bijvoorbeeld onder de vloerbedekking?
jacco75

MartinGTT schreef:kan je die tectyl ML ook voor binnen in de auto gebruiken, bijvoorbeeld onder de vloerbedekking?
je kunt het ook proberen met RX5 en RX7 voor de holle ruimtes ik werk hier al jaren mee en het bevalt gewoon super goed

http://www.rustbuster.nl/Caprotech/Capr ... dukten.htm staat volgens mij ook de dealers van dit spul op, alleen als je RX7 heb gebruikt moet je wel oppassen met spuitwerk dit gaat namelijk niet meer dus op het laatste moment het rx7 gebruiken

succes mooi werk trouwens (Y)
Laatst gewijzigd door jacco75 op do 8 apr 2004 7:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Benny_R

jacco75 schreef:
MartinGTT schreef:kan je die tectyl ML ook voor binnen in de auto gebruiken, bijvoorbeeld onder de vloerbedekking?
je kunt het ook proberen met RX5 en RX7 voor de holle ruimtes ik werk hier al jaren mee en het bevalt gewoon super goed

http://www.carprotech.nl staat volgens mij ook de dealers van dit spul op, alleen als je RX7 heb gebruikt moet je wel oppassen met spuitwerk dit gaat namelijk niet meer dus op het laatste moment het rx7 gebruiken

Ik kan de site helaas niet openen hier op mijn werk. Ik zal thuis even kijken. Is het idee dat dit spul wel tussen de overlappende plaatdelen te krijgen is of gewoon om het zaakje helemaal af te dekken net als met gewone tectyl eigenlijk het geval is.

mzzls
Benny_R

Volgens mij is die ML speciaal voor holle ruimtes. Voor onder de vloerbedekking kunje denk ik gewoon tectyl van motip, of bodysafe gebruiken. ( Er zit trouwens wel een laag isolatie onder je vloerbedekking! Iemand tips voor vervanging van dergelijk spul?)
Job-turbo
Contacteer:

Benny_R schreef:
Volgens mij is die ML speciaal voor holle ruimtes. Voor onder de vloerbedekking kunje denk ik gewoon tectyl van motip, of bodysafe gebruiken. ( Er zit trouwens wel een laag isolatie onder je vloerbedekking! Iemand tips voor vervanging van dergelijk spul?)
Ik heb die isolatie er gewoon uitgehaald :p Dat komt er bij mij niet meer in!! De bodem van de auto heb ik met Hammerite behandeld. Ziet er goed uit.....
MartinGTT

ja maar als je tectyl pakt voor onder de vloerbedekking is heel je binnenkant zwart, dat ML spul is toch transparant??
catrinus

Ik zou geen tectyl of ml op je bodem onder je vloerbekleding doen. Beide plakken nog vrij erg na het drogen. En als het warm word word het weer week enz. Kun je het beter goed in de primer spuiten en een 1 of andere kleurtje erop spuiten
There will be plenty of time to rest when your dead
MartinGTT

ok gaan we dat proberen, toch lullig als je met 30 graden met je voeten vast geplakt zit aan de vloerbedekking :lol:
Benny_R

catrinus schreef:Ik zou geen tectyl of ml op je bodem onder je vloerbekleding doen. Beide plakken nog vrij erg na het drogen. En als het warm word word het weer week enz. Kun je het beter goed in de primer spuiten en een 1 of andere kleurtje erop spuiten
Ik ben erg blij dat ik dat nu weet :D @ weekjes later en het was te laat geweest denk ik!

Thanx

Edit:
Is tectyl dan wel zo geschikt voor de onderkant van de auto te behandelen?

Hoe zit het met van die wax lagen die je kunt gebruiken om roest te voorkomen, iemand hier ervaring mee?
ActionHank
Contacteer:

deze topic is super! ik ga het ff goed doorlezen, want ik ben ook aan de beurt...:(
helaas kan ik het niet zelf doen en laat ik een maat van me lassen. hier zal hij heel veel aan hebben

toppie (Y)
Diede is my name, fast is my game!
Diede is my name, no I'm not insane...
Diede is my name, livin' in vain :smoke:
Diede is my name, the pain is insane! :(
Tom
Moderator

Benny_R schreef:
catrinus schreef:Ik zou geen tectyl of ml op je bodem onder je vloerbekleding doen. Beide plakken nog vrij erg na het drogen. En als het warm word word het weer week enz. Kun je het beter goed in de primer spuiten en een 1 of andere kleurtje erop spuiten
Ik ben erg blij dat ik dat nu weet :D @ weekjes later en het was te laat geweest denk ik!

Thanx

Edit:
Is tectyl dan wel zo geschikt voor de onderkant van de auto te behandelen?

Hoe zit het met van die wax lagen die je kunt gebruiken om roest te voorkomen, iemand hier ervaring mee?
sterker nog, tectyl is eigenlijk voor de onderkant. Ik zou er iig het dak niet mee doen :lol:
Benny_R

ActionHank schreef:deze topic is super! ik ga het ff goed doorlezen, want ik ben ook aan de beurt...:(
helaas kan ik het niet zelf doen en laat ik een maat van me lassen. hier zal hij heel veel aan hebben

toppie (Y)
Suc6 ermee dan! Dat lassen heb je zelf zo onder de knie! Ik had voor dit project ook nog nooit gelast en als je dan ook nog iemand hebt die je kan wijzen hoe het moet, zou ik het zelf ook eens proberen. Denk maar dat er meer laswerk aan de bak zit dan je lief is! :evil:
Tom schreef:sterker nog, tectyl is eigenlijk voor de onderkant. Ik zou er iig het dak niet mee doen
Maar als ik het goed begrijp kan er dus niet over tectyl heen gespoten worden??? Volgens mij heb ik op een fles "Motip Bitumen" zien staan dat je er wel overheen kan spuiten. Is dit bitumen anders dan tectyl? Ik wil het schutbord en de ruimte erachter (waar o.a. accu staat) ook goed behandellen tegen roest. Ik had persoonlijk tectyl in gedachten, omdat het geluidsdempend is en tegen een stootje en krasje kan... Maar ik wil het natuurlijk wel nog een kleurtje kunnen geven...
Tom
Moderator

tectyl kun je idd niet overheen spuiten. Zoals al eerder gezegd wordt het niet helemaal hard en blijft het licht plakken. Als je er overheen wil kunnen spuiten zul je dus even wat spul moeten verglijken en idd goed lezen wat er op de gebruiksaanwijzing staat. De meeste auto's hebben af-fabriek van dat spul aan de onderkant van de dorpels zitten (ziet er wat gebobbeld/geribbeld uit) en daar is wel overheen gespoten). Denk idd dat dit bitumen achtig is
jacco75

Benny_R schreef:
jacco75 schreef:

http://www.carprotech.nl staat volgens mij ook de dealers van dit spul op, alleen als je RX7 heb gebruikt moet je wel oppassen met spuitwerk dit gaat namelijk niet meer dus op het laatste moment het rx7 gebruiken

Ik kan de site helaas niet openen hier op mijn werk. Ik zal thuis even kijken. Is het idee dat dit spul wel tussen de overlappende plaatdelen te krijgen is of gewoon om het zaakje helemaal af te dekken net als met gewone tectyl eigenlijk het geval is.

mzzls
de RX5 is zo vloeibaar dat het overal tussenloopt dit doe je 2 a 3 keer insmeren daarna pak je de rx10 (eventueel op kleur) en daar werk je het mee af dus gebruik ik ook voor bodems (binnen en buitenkant) dus ook onder het tapijt.......

link was trouwens niet goed nu wel :wink:
Benny_R

Thanx voor de adviezen...

Ik denk dat ik dat rx5 spul inderdaad goed voor kan gebruiken. Ik zie wel dat het geen goedkope troep is dus ik denk dan ook dat ik het alleen voor de dorpels gebruik. Het hoeft er van mij geen 10 jaar mee door te kunnen :wink:

Nu ik toch met een vragen uurtje bezig ben... Ik heb op 4/5 plekken de bodemplaat gerepareerd. dit heb ik van de binnenkant uit gedaan. Nu zie je dat dus echt goed aan de buitenkant. Zou ik dit wegplamuren? Of gewoon een beetje extra tectyl op spuiten zodat dit het gat een beetje op vult?

Edit: I.v.m. APK, is het misschien wenselijk dat men niet kan zien dan er zo gruwelijk veel gelast is... :D anders val ik "toevallig" in een steekproef van de RDW...
Matijs
Contacteer:

Tom schreef:tectyl kun je idd niet overheen spuiten.
Er is ook een tectyl die wel overspuitbaar is. Rode spuitbus. Staat bij de Praxis naast de bekende zwarte spuitbus. Maar ik heb mijn vloer aan de binnenkant ook gewoon met primer en een willekeurige kleur lak gedaan.
Gunther

Benny, als ik van u was zou ik dat idd maar goed camoufleren...immers...wat niet weet ...wat niet deert.

Als ze hier in België lucht krijgen dat er aan de onderkant gelast is...dan staan ze direct klaar met een hamertje hoor...dus..wegwerken die lasnaden..desnoods kwak je der maar een dikke laag "undercoating bitumen" van Motip onder...ik heb er drie potten onder gesmeerd (was dan ook heel erg rot.

Bodem is nu als nieuw...wel opletten dat je niet de gaatjes in je balken dichtsmeert met dat spul..of uw water kan nie weg ;-)
Hoge bomen vangen...geen konijnen
Benny_R

Gunther schreef:Benny, als ik van u was zou ik dat idd maar goed camoufleren...immers...wat niet weet ...wat niet deert.

Als ze hier in België lucht krijgen dat er aan de onderkant gelast is...dan staan ze direct klaar met een hamertje hoor...dus..wegwerken die lasnaden..desnoods kwak je der maar een dikke laag "undercoating bitumen" van Motip onder...ik heb er drie potten onder gesmeerd (was dan ook heel erg rot.

Bodem is nu als nieuw...wel opletten dat je niet de gaatjes in je balken dichtsmeert met dat spul..of uw water kan nie weg ;-)
Goed, De bodem is keihard, maar om een gerestaureerde auto nou gelijk met een hamer te gaan bewerken??? Liever niet... :)

Dat advies van die gaatjes heb ik vaken gekregen, zeker meer mensen ervaring mee...

Jij hebt dus gewoon dat "gat" opgevult met bitumen zodat het gelijk komt met de rest van de bodem. Is plamuur een beetje overdreven?

Edit(voor de verandering):
Dit moet dus strak gemaakt worden...
[img]http://members.home.nl/renkens/Pics/DCP_0019.jpg[/img]

mzzls
Laatst gewijzigd door Benny_R op do 8 apr 2004 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Lotti

Heb de bodem van mijn gtt ook behandeld met een speciale bodycoating. Hier spuit je gewoon een aantal lagen van op de bodem. Tziet er trouwens nog mooi uit ook.
ActionHank
Contacteer:

Benny_R schreef:
ActionHank schreef:deze topic is super! ik ga het ff goed doorlezen, want ik ben ook aan de beurt...:(

toppie (Y)
Suc6 ermee dan! Dat lassen heb je zelf zo onder de knie! Ik had voor dit project ook nog nooit gelast en als je dan ook nog iemand hebt die je kan wijzen hoe het moet, zou ik het zelf ook eens proberen. Denk maar dat er meer laswerk aan de bak zit dan je lief is! :evil:
Tom schreef:sterker nog, tectyl is eigenlijk voor de onderkant. Ik zou er iig het dak niet mee doen
Maar als ik het goed begrijp kan er dus niet over tectyl heen gespoten worden??? Volgens mij heb ik op een fles "Motip Bitumen" zien staan dat je er wel overheen kan spuiten. Is dit bitumen anders dan tectyl? Ik wil het schutbord en de ruimte erachter (waar o.a. accu staat) ook goed behandellen tegen roest. Ik had persoonlijk tectyl in gedachten, omdat het geluidsdempend is en tegen een stootje en krasje kan... Maar ik wil het natuurlijk wel nog een kleurtje kunnen geven...
(Y) dankje
Diede is my name, fast is my game!
Diede is my name, no I'm not insane...
Diede is my name, livin' in vain :smoke:
Diede is my name, the pain is insane! :(
Benny_R

Hoe kan ik een best smerige carrosserie het beste geschuurd krijgen? Ik neem aan eerst schoon maken? Maar met wat? Remmenreiniger? of gewoon dreft? Het liefst gebruik ik zo weinig mogelijk water i.v.m. kale stukken...

mzzls...
Riël
Über-Spammer

Je kan een kan koudontvetter halen bij de heuts, of met wasbenzine o.i.d. Remmenreiniger wordt wat duur en is niet goed voor je ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Benny_R

Ok geen remmenreiniger, ik d8 dat ik dat ergens gelezen had... :) Dan ga ik maar eens een voorraadje wasbenzine aanschaffen denk ik...

Voor de kokerbalken had ik zelf in gedachten al het stof uit te spuiten m.b.v. een compressor en een blaaspistool. Daarna maar behandelen met dat caprotech goedje (Y)

Iemand nog tips voor de aanschaf van een spuitpistool voor op een compressor? Wil er niet een mega bedrag aan uit geven... Ik spuit waarschijnlijk toch alleen de minder zichtebare plekken. (motorruim, binnenkant v.d. auto) en eventueel de grondlak, zodat ik geld uit spaar voor een nieuw motortje :smile:
Mrtn
Car: R5GTT

neem geen plastic-spuitpistool :)
Mrtn = Maarten
Plaats reactie