Het zoveelste bleu sport project

In november 2002 heb ik via marktplaats een 5gtt Bleu Sport gekocht. Ik kom uit Middelburg en hij stond in Leeuwarden, dus t was een stukje rijden (en dat met niet goed sluitende deur en storende dynamo ), maar het was het helemaal waard.
Hij was vrijwel standaard op de volgende dingen na: andere velgen (15 inch TSW), Devil rvs einddemper (+/- 70 rond), dump valve en kippengaas in de bumpers. Verder was hij niet heel rot, alleen gebruikelijke plekken en hij had al eens schade gehad linksvoor, maar redelijk netjes weggewerkt (voorbumper wel rot), daarnaast wel veel deukjes in de deuren en de stoelen waren aan het einde van hun Latijn.
Eerst maar geluid gehaald, Sony Xplod mp3/cd speler met bijbehorende(3-weg) boxen en alarm ingebouwd om de boel te beveiligen. Toen samen met mijn goede vriend Foghorn Leghorn (aka Jacques Brel), hebben we al gauw een aantal zaken veranderd. Uitlaatlijn van voor tot einddemper vervangen door Devil demperloze pijp, OMP Corsa stuur ipv origineel, linkeraandrijfas en linkerwiellager vervangen, voorruit vervangen, carter vervangen (was doorgeroest), olie, filter en v-snaar vervangen. Vervolgens ging de motor minder lopen, inhouden/haperen rond de 4000 toeren, spruitstukpakking vervangen, nieuwe bougies en Magnecore KV85 bougiekabels en liep weer als een zonnetje. Daarna startmotor naar zijn moer, dus die ook vervangen door een Bosch exemplaar. Inmiddels al veeeele uren en geld in gestoken en besloten dat nog meer te gaan doen .
Goed, de stoelen waren verrot, dus op zoek naar andere, en niet de originele want ik geil op kuipstoelen. Ze moeten ook nog even mee gaan, dus: 2 rode Sparco Fighters besteld

Alles lag klaar, alleen de mounts voor de stoelen moesten nog worden gemaakt toen ik een aanrijding had ergens in juni vorig jaar. ZWAAR KLOTE

Auto redelijk in puin, mijn rechtervoorkant in elkaar, spatscherm, motorkap, koplamp, knipperlicht, bumperbalk en bumper, subframe nog net niet. t Was niet mijn schuld, nog wel even moeten aanvechten, maar met een goede getuige en hulp van de verzekeringsmaatschappij toch mijn geld gekregen. Dat was fijn, maar toen de auto weer recht krijgen
Het komt erop neer dat hij nu nog niet klaar is, want ik dacht: we doen het gelijk goed(alle roest weg (en dat was meer dan ik had verwacht!), nieuwe stukken erin lassen enz.) en we doen het zelf. Das achteraf gezien geen goed plan geweest want ik heb er te weinig tijd en had er te weinig kennis voor , maar goed hij is nu bijna af en ik heb veel geleerd zullen we maar zeggen

In de tussentijd uit pure frustratie (zo lang niet in je auto kunnen rijden heeft dat als resultaat namelijk ) nog maar wat leuks gekocht: Sparco rolkooi, Sparco open luchtfilter, Tecnomagnesio 16 http://www.mimwheels.com/eng/schprod1_n ... rticolo=96 , K-tec/GAZ instelbare schokdempers en ook de nodige vervangende onderdelen natuurlijk: witte mistlampen en knippers, koplampen geschikt voor H4, nieuwe bumper (origineel, nu niet meer, want heb er mijn eigen stijl aan gegeven te zien op de openingsmeeting!).
De auto is inmiddels helemaal hard en staat grotendeels in de grondverf. Ik moet alleen nog de bumpers afpolyesteren en dan kan hij naar de spuiter. Ik laat hem nog niet helemaal overspuiten omdat er eerst nog het een en ander strak getrokken moet worden (veel putjes etc.). Voorlopig dus alleen wat nodig is. Hopelijk kom ik daar de komende weken aan toe en kan ik ook al wat van het leuks monteren, want dat staat dus nog steeds allemaal klaar, maar moet er nog wel op en aan.
Fotos zijn er nog niet, maar hoop ik dit weekend te kunnen maken (als iemand mij kan uitleggen hoe ik die erop zet) en anders is hij natuurlijk op de openingsmeeting te zien, met een beetje mazzel al gespoten ook.
De plannen: stoelen en rolkooi erin, banden voor de 16 en samen met de K-tec schokdempers erop, vervolgens van de zomer heel de auto strak maken en compleet over laten spuiten en dan de motor aanpakken. Hoe precies weet ik nog niet, maar ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes Matthijs