Matthijs's R5GTT Bleu Sport project: Hij doet 't (filmpje)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Matthijs Bleu Sport
Car: Renault 5 GT Turbo B

Hallo Renaultgenoten,

Het zoveelste bleu sport project… :smoke: .
In november 2002 heb ik via marktplaats een 5gtt Bleu Sport gekocht. Ik kom uit Middelburg en hij stond in Leeuwarden, dus ’t was een stukje rijden (en dat met niet goed sluitende deur en storende dynamo…), maar het was het helemaal waard.

Hij was vrijwel standaard op de volgende dingen na: andere velgen (15 inch TSW), Devil rvs einddemper (+/- 70 rond), dump valve en kippengaas in de bumpers. Verder was hij niet heel rot, alleen gebruikelijke plekken en hij had al eens schade gehad linksvoor, maar redelijk netjes weggewerkt (voorbumper wel rot), daarnaast wel veel deukjes in de deuren en de stoelen waren aan het einde van hun Latijn.

Eerst maar geluid gehaald, Sony Xplod mp3/cd speler met bijbehorende(3-weg) boxen en alarm ingebouwd om de boel te beveiligen. Toen samen met mijn goede vriend Foghorn Leghorn (aka Jacques Brel), hebben we al gauw een aantal zaken veranderd. Uitlaatlijn van voor tot einddemper vervangen door Devil demperloze pijp, OMP Corsa stuur ipv origineel, linkeraandrijfas en linkerwiellager vervangen, voorruit vervangen, carter vervangen (was doorgeroest), olie, filter en v-snaar vervangen. Vervolgens ging de motor minder lopen, inhouden/haperen rond de 4000 toeren, spruitstukpakking vervangen, nieuwe bougies en Magnecore KV85 bougiekabels en liep weer als een zonnetje. Daarna startmotor naar zijn moer, dus die ook vervangen door een Bosch exemplaar. Inmiddels al veeeele uren en geld in gestoken en besloten dat nog meer te gaan doen….

Goed, de stoelen waren verrot, dus op zoek naar andere, en niet de originele want ik geil op kuipstoelen. Ze moeten ook nog even mee gaan, dus: 2 rode Sparco Fighters besteld :p , kan niet zonder gordels natuurlijk, dus die ook erbij, verder shoulderpads, Sparco pookknop en bonnet pins.
Alles lag klaar, alleen de mounts voor de stoelen moesten nog worden gemaakt toen ik een aanrijding had ergens in juni vorig jaar. ZWAAR KLOTE :( !!!
Auto redelijk in puin, mijn rechtervoorkant in elkaar, spatscherm, motorkap, koplamp, knipperlicht, bumperbalk en bumper, subframe nog net niet. ’t Was niet mijn schuld, nog wel even moeten aanvechten, maar met een goede getuige en hulp van de verzekeringsmaatschappij toch mijn geld gekregen. Dat was fijn, maar toen de auto weer recht krijgen…
Het komt erop neer dat hij nu nog niet klaar is, want ik dacht: we doen het gelijk goed(alle roest weg (en dat was meer dan ik had verwacht!), nieuwe stukken erin lassen enz.) en we doen het zelf. Das achteraf gezien geen goed plan geweest want ik heb er te weinig tijd en had er te weinig kennis voor , maar goed hij is nu bijna af en ik heb veel geleerd zullen we maar zeggen :~ .

In de tussentijd uit pure frustratie (zo lang niet in je auto kunnen rijden heeft dat als resultaat namelijk…) nog maar wat leuks gekocht: Sparco rolkooi, Sparco open luchtfilter, Tecnomagnesio 16” http://www.mimwheels.com/eng/schprod1_n ... rticolo=96 , K-tec/GAZ instelbare schokdempers en ook de nodige vervangende onderdelen natuurlijk: witte mistlampen en knippers, koplampen geschikt voor H4, nieuwe bumper (origineel, nu niet meer, want heb er mijn eigen stijl aan gegeven…te zien op de openingsmeeting!).

De auto is inmiddels helemaal hard en staat grotendeels in de grondverf. Ik moet alleen nog de bumpers afpolyesteren en dan kan hij naar de spuiter. Ik laat hem nog niet helemaal overspuiten omdat er eerst nog het een en ander strak getrokken moet worden (veel putjes etc.). Voorlopig dus alleen wat nodig is. Hopelijk kom ik daar de komende weken aan toe en kan ik ook al wat van het ‘leuks’ monteren, want dat staat dus nog steeds allemaal klaar, maar moet er nog wel op en aan.
Foto’s zijn er nog niet, maar hoop ik dit weekend te kunnen maken (als iemand mij kan uitleggen hoe ik die erop zet) en anders is hij natuurlijk op de openingsmeeting te zien, met een beetje mazzel al gespoten ook.

De plannen: stoelen en rolkooi erin, banden voor de 16” en samen met de K-tec schokdempers erop, vervolgens van de zomer heel de auto strak maken en compleet over laten spuiten en dan de motor aanpakken. Hoe precies weet ik nog niet, maar ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Matthijs
Laatst gewijzigd door Matthijs Bleu Sport op di 24 okt 2006 21:16, 37 keer totaal gewijzigd.
Jasper16v

Volgende x eerder je plannen neerzetten, leuk om te volgen zoiets :)
Ben erg benieuwd naar de foto's! Toppie velgen keus ;)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

:worship: (Y) (Y)

Goed werk jonge ben benieuwd naar de :foto: :foto:

mvg, Maik
Matthijs Bleu Sport

Jasper16v schreef:Volgende x eerder je plannen neerzetten, leuk om te volgen zoiets :)
Ben erg benieuwd naar de foto's! Toppie velgen keus ;)
thanx, zelfde velgen he :D mooi man, zal bij mij ook wel staan denk ik.
en ik had het project eerder willen neerzetten, maar geen tijd/mogelijkheden voor gemaakt/gehad. er gaat nog genoeg gebeuren iig, dus komt goed :beer: .
Thierry

Ik ben ook al heel benieuwd aan het worden als ik dit zo lees :) Hopelijk volgen de foto's snel
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Leuk man!

En inderdaad, graag pica's!@!@ :p

Super benieuwd!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Droes

:bang: (D)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Tof om eindelijk eens een verslag van je te lezen!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ivo
Über-Spammer

Ben benieuwd naar de auto op de openingsmeeting..... :)
Rick D.

Ben errug benieuwd. Stoer projectje :worship:

(Als je je foto's ergens kwijt wil, stuur maar ff PM!)
Robert Turbo

stormaniac schreef:Hallo Renaultgenoten,

Het zoveelste bleu sport project… :smoke: .
In november 2002 heb ik via marktplaats een 5gtt Bleu Sport gekocht. Ik kom uit Middelburg en hij stond in Leeuwarden, dus ’t was een stukje rijden.
Arghh, heeft alweer iemand een snelle Renault uit Friesland weggehaald, eerst een blue sport en deze week al een R19 16V chamade. :@ :wink:

Hoop dat je je R5GTT mooi maakt.
Succes ermee.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Thierry

Laat ze maar lekker allemaal naar Zeeland komen, die snelle Renaultjes :D :lol:
Matthijs Bleu Sport

thanx voor de reacties! (Y)
even een update, na een paar dagen spuitplamuur en veel schuren was vandaag het emotionele moment daar... de gtt is naar de overburen om gespoten te worden. >-) ik heb al foto's gemaakt, dus rick, je hebt pm :wink:
maandag issie klaar, dan moet alles er nog opgezet worden en moet hij ook nog ergens gekeurd worden deze week...en dat terwijl ik weer naar school moet... :s
goed, tot zover weer

groetjes Matthijs
Jasper16v

Zoooo, dat ziet er heel goed uit!
joeri_16V
Car: megane 2

(Y) dat komt helemaal goed zie k :worship:
jackel

mooi hoor!! hoe heb je dat plekkie bij je achterbumper gedaan? polyester/plamuur?
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Gaaf zeg. mooi werk :)
Alleycat
Contacteer:

Misschien een heeeele domme vraag, maar hoe schuur ik mijn auto om hem spuitklaar te maken? Ik zie dat dat bij jou allemaal zo netjes gedaan is.... :worship:
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Alleycat schreef:Misschien een heeeele domme vraag, maar hoe schuur ik mijn auto om hem spuitklaar te maken? Ik zie dat dat bij jou allemaal zo netjes gedaan is.... :worship:
Voor de spuiter die het gaat spuiten is straks is het meestal het beste als hij het zelf doet. zodat ie zelf goed kan bepalen wat voor plamuur enz, en de afwerking in eigen handen heeft. als een "leek" gaat schuren en plamuren krijgt die het meestal minder straks als wanneer je het laat doen. tenminste dat is mijn ervaring.

GR.Frits
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Mooi en grondig project! suc6 met wederopbouw :wink:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Robert Turbo

Ziet er professioneel uit.

Wordt mooi. :)
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Alleycat
Contacteer:

Frits schreef:
Alleycat schreef:Misschien een heeeele domme vraag, maar hoe schuur ik mijn auto om hem spuitklaar te maken? Ik zie dat dat bij jou allemaal zo netjes gedaan is.... :worship:
Voor de spuiter die het gaat spuiten is straks is het meestal het beste als hij het zelf doet. zodat ie zelf goed kan bepalen wat voor plamuur enz, en de afwerking in eigen handen heeft. als een "leek" gaat schuren en plamuren krijgt die het meestal minder straks als wanneer je het laat doen. tenminste dat is mijn ervaring.

GR.Frits
Oke, daar heb je wel gelijk in, alleen het probleem is dat zo'n spuiter dan helemaal de jackpot vraagt....
Thierry

Ziet er strak uit.
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Je pakt het goed aan man! Ziet er leuk uit :)
Hoeveel werk jij aangezien je student bent, net als ik, om dit allemaal te betalen man :s :wink:
* Stefan T-SPORT *
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Netjes Matthijs! Zie ik er nou een foto bijstaan die op de Jaaropening is gemaakt van 2003?
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Bram

Chris schreef:Netjes Matthijs! Zie ik er nou een foto bijstaan die op de Jaaropening is gemaakt van 2003?

Waren daar ook astra's dan?;)
Matthijs Bleu Sport

:beer: bedankt voor de reacties allemaal, echt te gek!

@ jackel: plekjes op de bumper heb ik met polyester, polyesterplamuur en 'gewone'2-componentenplamuur gedaan.

@ chris: foto is inderdaad van de openingsmeeting 2003, en bram: das inderdaad een astra :wink: , is een maat van mij die toen meekwam, hij moest ook snel weer van zijn plek :lol:

@neobyte: studentenkrediet en maximale lening bij de ib-groep... is niet aan te raden, maar wel leuk :smoke:

vandaag wordt hij gespoten en waarschijnlijk kan ik hem woensdag ophalen, ben zeer benieuwd naar het resultaat... hopelijk kan ik dan weer wat foto's maken. rick, nog bedankt joh (Y)
Job-turbo
Contacteer:

Ziet er goed uit inderdaad!! Hoop ik ook nog es te doen met mijn bolide :p eerst maar eens sparen als ik het zo hoor.............(zucht)
Stefan T-SPORT
Contacteer:

[quote="Matthijs Bleu Sport]
@neobyte: studentenkrediet en maximale lening bij de ib-groep... is niet aan te raden, maar wel leuk :smoke:
[/quote]

Is dat een lening die je moet terugbetalen aan het eind van de rit, of gewoon de financiering die ze na het halen van je opleiding omzetten in een gift?
* Stefan T-SPORT *
Sander
Contacteer:

Neobyte schreef:omzetten in een gift?
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Gift was ut maar zo'n feest.
Studentenkrediet is een lening tegen minimale rente.

max 4500euro als ik me niet vergis. (kan natuurlijk alleen als je student bent).

Studeer je niet meer dan wordt deze lening omgezet naar een normaalkrediet.. Of te wel als je dit hebt, aflossen in je studententijd.
Tom
Moderator
Car: MB

Sander schreef:
Neobyte schreef:omzetten in een gift?
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:
dat gebeurd alleen met een prestatiebeurs denk ik. Daar wordt je echter niet rijk van
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Matthijs Bleu Sport

ok, ik zal het maar eerlijk bekennen, ik word gesponsored door de ib-groep en de rabobank, hij wordt nu aan de ene kant in de ib-groep kleuren gespoten, de andere kant rabobank kleuren....je moet er wat voor over hebben, maar dan heb je ook niks :p
nee, deel van de studiefinanciering is prestatiebeurs, dat wordt omgezet in een gift, de rest is een lening, die mag ik na mijn studie gaan aflossen :s
studentenkrediet is inderdaad een lening van de bank met minimale (wat je minimaal noemt...) rente. is maximaal 6000,- en al bijna verbruikt...
een tip: BEGIN ER NIET AAN! 't is op voor je het weet en waar het naartoe is :~
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

En ik had de pech dat het GEEN gift werd...dus ik heb nu ook een schuld (en hij groeit nog steeds) die ik nog moet aflossen...:s Wat is het toch fijn, om student te zijn (N)

Maaruh..ziet er netjes uit je GTT ;)
Plaats reactie