Nieuwe motor in een clio 16v

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Low Clio 16v
Berichten: 14
Lid geworden op: do 26 feb 2004 16:07

Hallo,
Omdat de motor van mijn clio 16v helemaal verrot is moet er een andere in. Nu vroeg ik mij af of er ook een motor van een nieuwe clio in gaat passen. Weet iemand welke motor er dan gaat passen, het hoeft van mij niet de snelste te zijn.

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft.

Gr.
Stephan.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

De lichtere motoren gaan opzich wel passen, maar het vergt wel de nodige aanpassingen, aan kabels, steuntjes, slangen etc. etc. Niet echt de moeite waard lijkt me. Een RS blok is natuurlijk wel leuk, maar kon qua hoogte wel eens lastig worden.

Het makkelijkst ben je gewoon klaar met een ander 16v blok.
rev it like a rental
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Menno schreef: Het makkelijkst ben je gewoon klaar met een ander 16v blok.
Of een 2.0?

En als ik jou was stephan zou ik even contact zoeken met ptrgte. Die heeft voor een aantal leden hier voor een leuke prijs een 2.0 16v opgeboord uit een 1.8 16v. Misschien wat voor jou?? Heb je een gereviseerd blok.

GR.Frits
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

Menno schreef:De lichtere motoren gaan opzich wel passen, maar het vergt wel de nodige aanpassingen, aan kabels, steuntjes, slangen etc. etc. Niet echt de moeite waard lijkt me. Een RS blok is natuurlijk wel leuk, maar kon qua hoogte wel eens lastig worden.

Het makkelijkst ben je gewoon klaar met een ander 16v blok.
$

zie ik je daar nu net geen 16v blok te koop zetten??
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Menno schreef:De lichtere motoren gaan opzich wel passen, maar het vergt wel de nodige aanpassingen, aan kabels, steuntjes, slangen etc. etc. Niet echt de moeite waard lijkt me. Een RS blok is natuurlijk wel leuk, maar kon qua hoogte wel eens lastig worden.

Het makkelijkst ben je gewoon klaar met een ander 16v blok.
Laat jij er toevallig nog eentje hebben ;)
Don't walk the grass... smoke it
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

Marcel B. schreef:
Menno schreef:De lichtere motoren gaan opzich wel passen, maar het vergt wel de nodige aanpassingen, aan kabels, steuntjes, slangen etc. etc. Niet echt de moeite waard lijkt me. Een RS blok is natuurlijk wel leuk, maar kon qua hoogte wel eens lastig worden.

Het makkelijkst ben je gewoon klaar met een ander 16v blok.
Laat jij er toevallig nog eentje hebben ;)
hehe was je net even voor :wink:
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Menno schreef:...Een RS blok is natuurlijk wel leuk, maar kon qua hoogte wel eens lastig worden...
Is dit nu echt het geval? Weet iemand dit 100% zeker dat een F4R niet onder de kap past bij een Clio I?
-Matthy-
Berichten: 297
Lid geworden op: di 22 apr 2003 21:24
Locatie: Rotterdam

En alstie te hoog is, verbreed je de inlaat op de motorkap. Één brede luchthapper. :)
Clio 16V=Alive again!
Low Clio 16v
Berichten: 14
Lid geworden op: do 26 feb 2004 16:07

Bedankt voor de reacties,

Het liefste heb ik een nieuw (of een paar jaartjes jong) blok die dus nog erg lang mee zal gaan. Als dit bijvoorbeeld een 1.4 blok word heb ik daar geen problemen mee, want das alleen maar goedkoper, en ik gebruik de kracht toch amper (veel kleine stukjes binnen de bebouwde kom). Maar als dat lastig gaat worden (hoge kosten voor aanpassingen) dan zal het wel weer een 16v blok worden.

Wat kost een goed gereviseerd 16v blok ongeveer?
En hoeveel uurtjes zal een garagebedrijf hier ongeveer mee bezig zijn?

Gr. Stephan.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Waarom verkoop je de kas niet en koopt er een fijn 1.4tje voor ?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Dat lijkt mij ook een goede oplossing, als ik oordeel naar je eigen woorden.
Stuur eens een PM naar P@TB@D hier op het forum, die heeft een leuke 1.4S. Officieel niet te koop, maar aangezien hij al langer iets anders wil... :wink: (Y)
Low Clio 16v
Berichten: 14
Lid geworden op: do 26 feb 2004 16:07

Een andere auto is wat mij betreft geen optie, want ik heb al zoveel geld in deze auto gestoken dat ik hem niet zomaar wegdoe.

Dus misschien kan iemand hier een antwoord op geven:
-Wat kost een goed gereviseerd 16v blok ongeveer?
-Hoeveel uurtjes zal een garagebedrijf hier ongeveer mee bezig zijn?

Alvast bedankt,
Stephan.
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Een goed gereviseerd blok ligt tussen de 1500 en de 3000 bij een bedrijf. Dan heb je het over een standaard blok.

Kan een stukje goedkoper bij een beun.

Ze zijn er gemid. een dag meebezig, hoewel ik iemand het binnen 2 uur heb zien doen....in en uit bouwen.
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Wat is er eigenlijk met jouw blok aan de hand. Je geeft in je 1e post aan dat hij verrot is, maar wat moeten we daar onder verstaan?

Neem anders eens contact op met PtrGte. Hier kun je je blok inruilen tegen een gereviseerd en opgeboord blok naar wens (uiteraard tegen betaling :p ).
Maar dan heb je meteen nog wat meer zaken om naar te kijken, zoals bijvoorbeeld je koppeling. Het blok is er toch uit dan hè.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Low Clio 16v schreef:Een andere auto is wat mij betreft geen optie, want ik heb al zoveel geld in deze auto gestoken dat ik hem niet zomaar wegdoe.

Dus misschien kan iemand hier een antwoord op geven:
-Wat kost een goed gereviseerd 16v blok ongeveer?
-Hoeveel uurtjes zal een garagebedrijf hier ongeveer mee bezig zijn?

Alvast bedankt,
Stephan.
Dan zou ik ook om de waarde van de auto zo te houden zeker geen minderwaardig blok in de auto leggen! Dan is het originele of hoger daaraan de enige optie!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Of zoek een 19 16v die rot is maar waarvan de motor niet teveel km gedraaid heeft en nog lekker klink. Hier kun je best aardig mee scoren om je clio weer op straat te krijgen voor weinig geld.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Low Clio 16v schreef:Een andere auto is wat mij betreft geen optie, want ik heb al zoveel geld in deze auto gestoken dat ik hem niet zomaar wegdoe.

Dus misschien kan iemand hier een antwoord op geven:
-Wat kost een goed gereviseerd 16v blok ongeveer?
-Hoeveel uurtjes zal een garagebedrijf hier ongeveer mee bezig zijn?

Alvast bedankt,
Stephan.
klinkt misschien wat bot (niet zo bedoeld!) maar ik denk net als wat riel zegt: als je er al zo veel geld in gestoken hebt, leg er dan geen 1.4 oid in...

ps. Kun je beter de mijne overkopen of die van patbad ;)
Low Clio 16v
Berichten: 14
Lid geworden op: do 26 feb 2004 16:07

Riël schreef:Of zoek een 19 16v die rot is maar waarvan de motor niet teveel km gedraaid heeft en nog lekker klink. Hier kun je best aardig mee scoren om je clio weer op straat te krijgen voor weinig geld.
Wat is het verschil tussen een 19 16v blok en een clio 16v blok? M.a.w. waarom een renault 19 zoeken en geen clio?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Omdat 19's over het algemeen goedkoper zijn misschien?
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Riël schreef:Of zoek een 19 16v die rot is maar waarvan de motor niet teveel km gedraaid heeft en nog lekker klink. Hier kun je best aardig mee scoren om je clio weer op straat te krijgen voor weinig geld.
Dan moet je wel een aantal dingen "ombouwen" inlaat spruitstuk met wat dingen...complete multiriem loopt anders (van een 19 past niet zomaar een clio) en de koelslangen lopen anders, maar het is wel te doen :)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

jeroen.k schreef:
Riël schreef:Of zoek een 19 16v die rot is maar waarvan de motor niet teveel km gedraaid heeft en nog lekker klink. Hier kun je best aardig mee scoren om je clio weer op straat te krijgen voor weinig geld.
Dan moet je wel een aantal dingen "ombouwen" inlaat spruitstuk met wat dingen...complete multiriem loopt anders (van een 19 past niet zomaar een clio) en de koelslangen lopen anders, maar het is wel te doen :)
Zn blok zelf is gaar, dus waarom kan ie als het toch om moet bouwen niet met een 19 blok doen?? Zie het probleem ff niet.
Low Clio 16v
Berichten: 14
Lid geworden op: do 26 feb 2004 16:07

Dus de volgende vraag is: Past een blok uit een 19 16v net zo "makkelijk" in een clio als een clio 16v blokkie?

Gr. Stephan.
Rick D.
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 4 apr 2003 21:48
Locatie: Maarssenbroek

Low Clio 16v schreef:Dus de volgende vraag is: Past een blok uit een 19 16v net zo "makkelijk" in een clio als een clio 16v blokkie?

Gr. Stephan.
Nee, het inlaat spuitstuk van een 19 16v is anders dan die van een clio 16v.

Voor de rest gaat alles "makkelijk" passen :D
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hij kan heus zijn eigen inlaatspruitstuk gebruiken :) Stel je loopt voor een paarhonderd euro tegen een 19 op die lekker loopt, zou ik hem zeker niet laten staan. Ze zijn ook nog goed te vinden voor dat geld. Losse blokjes trouwens ook.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie