Hallo,
Omdat de motor van mijn clio 16v helemaal verrot is moet er een andere in. Nu vroeg ik mij af of er ook een motor van een nieuwe clio in gaat passen. Weet iemand welke motor er dan gaat passen, het hoeft van mij niet de snelste te zijn.
Ik hoop dat iemand een antwoord heeft.
Gr.
Stephan.
Nieuwe motor in een clio 16v
De lichtere motoren gaan opzich wel passen, maar het vergt wel de nodige aanpassingen, aan kabels, steuntjes, slangen etc. etc. Niet echt de moeite waard lijkt me. Een RS blok is natuurlijk wel leuk, maar kon qua hoogte wel eens lastig worden.
Het makkelijkst ben je gewoon klaar met een ander 16v blok.
rev it like a rental
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Of een 2.0?Menno schreef: Het makkelijkst ben je gewoon klaar met een ander 16v blok.
En als ik jou was stephan zou ik even contact zoeken met ptrgte. Die heeft voor een aantal leden hier voor een leuke prijs een 2.0 16v opgeboord uit een 1.8 16v. Misschien wat voor jou?? Heb je een gereviseerd blok.
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
$Menno schreef:De lichtere motoren gaan opzich wel passen, maar het vergt wel de nodige aanpassingen, aan kabels, steuntjes, slangen etc. etc. Niet echt de moeite waard lijkt me. Een RS blok is natuurlijk wel leuk, maar kon qua hoogte wel eens lastig worden.
zie ik je daar nu net geen 16v blok te koop zetten??
Laat jij er toevallig nog eentje hebbenMenno schreef:De lichtere motoren gaan opzich wel passen, maar het vergt wel de nodige aanpassingen, aan kabels, steuntjes, slangen etc. etc. Niet echt de moeite waard lijkt me. Een RS blok is natuurlijk wel leuk, maar kon qua hoogte wel eens lastig worden.

Don't walk the grass... smoke it
hehe was je net even voorMarcel B. schreef:Laat jij er toevallig nog eentje hebbenMenno schreef:De lichtere motoren gaan opzich wel passen, maar het vergt wel de nodige aanpassingen, aan kabels, steuntjes, slangen etc. etc. Niet echt de moeite waard lijkt me. Een RS blok is natuurlijk wel leuk, maar kon qua hoogte wel eens lastig worden.
-
Is dit nu echt het geval? Weet iemand dit 100% zeker dat een F4R niet onder de kap past bij een Clio I?Menno schreef:...Een RS blok is natuurlijk wel leuk, maar kon qua hoogte wel eens lastig worden...
-
Bedankt voor de reacties,
Het liefste heb ik een nieuw (of een paar jaartjes jong) blok die dus nog erg lang mee zal gaan. Als dit bijvoorbeeld een 1.4 blok word heb ik daar geen problemen mee, want das alleen maar goedkoper, en ik gebruik de kracht toch amper (veel kleine stukjes binnen de bebouwde kom). Maar als dat lastig gaat worden (hoge kosten voor aanpassingen) dan zal het wel weer een 16v blok worden.
Wat kost een goed gereviseerd 16v blok ongeveer?
En hoeveel uurtjes zal een garagebedrijf hier ongeveer mee bezig zijn?
Gr. Stephan.
Het liefste heb ik een nieuw (of een paar jaartjes jong) blok die dus nog erg lang mee zal gaan. Als dit bijvoorbeeld een 1.4 blok word heb ik daar geen problemen mee, want das alleen maar goedkoper, en ik gebruik de kracht toch amper (veel kleine stukjes binnen de bebouwde kom). Maar als dat lastig gaat worden (hoge kosten voor aanpassingen) dan zal het wel weer een 16v blok worden.
Wat kost een goed gereviseerd 16v blok ongeveer?
En hoeveel uurtjes zal een garagebedrijf hier ongeveer mee bezig zijn?
Gr. Stephan.
Waarom verkoop je de kas niet en koopt er een fijn 1.4tje voor ?
Dat lijkt mij ook een goede oplossing, als ik oordeel naar je eigen woorden.
Stuur eens een PM naar P@TB@D hier op het forum, die heeft een leuke 1.4S. Officieel niet te koop, maar aangezien hij al langer iets anders wil...

Stuur eens een PM naar P@TB@D hier op het forum, die heeft een leuke 1.4S. Officieel niet te koop, maar aangezien hij al langer iets anders wil...

-
Een andere auto is wat mij betreft geen optie, want ik heb al zoveel geld in deze auto gestoken dat ik hem niet zomaar wegdoe.
Dus misschien kan iemand hier een antwoord op geven:
-Wat kost een goed gereviseerd 16v blok ongeveer?
-Hoeveel uurtjes zal een garagebedrijf hier ongeveer mee bezig zijn?
Alvast bedankt,
Stephan.
Alvast bedankt,
Stephan.
Een goed gereviseerd blok ligt tussen de 1500 en de 3000 bij een bedrijf. Dan heb je het over een standaard blok.
Kan een stukje goedkoper bij een beun.
Ze zijn er gemid. een dag meebezig, hoewel ik iemand het binnen 2 uur heb zien doen....in en uit bouwen.
Kan een stukje goedkoper bij een beun.
Ze zijn er gemid. een dag meebezig, hoewel ik iemand het binnen 2 uur heb zien doen....in en uit bouwen.
Wat is er eigenlijk met jouw blok aan de hand. Je geeft in je 1e post aan dat hij verrot is, maar wat moeten we daar onder verstaan?
Neem anders eens contact op met PtrGte. Hier kun je je blok inruilen tegen een gereviseerd en opgeboord blok naar wens (uiteraard tegen betaling
).
Maar dan heb je meteen nog wat meer zaken om naar te kijken, zoals bijvoorbeeld je koppeling. Het blok is er toch uit dan hè.
Neem anders eens contact op met PtrGte. Hier kun je je blok inruilen tegen een gereviseerd en opgeboord blok naar wens (uiteraard tegen betaling

Maar dan heb je meteen nog wat meer zaken om naar te kijken, zoals bijvoorbeeld je koppeling. Het blok is er toch uit dan hè.
Dan zou ik ook om de waarde van de auto zo te houden zeker geen minderwaardig blok in de auto leggen! Dan is het originele of hoger daaraan de enige optie!Low Clio 16v schreef:Een andere auto is wat mij betreft geen optie, want ik heb al zoveel geld in deze auto gestoken dat ik hem niet zomaar wegdoe.
Alvast bedankt,
Stephan.
Of zoek een 19 16v die rot is maar waarvan de motor niet teveel km gedraaid heeft en nog lekker klink. Hier kun je best aardig mee scoren om je clio weer op straat te krijgen voor weinig geld.
klinkt misschien wat bot (niet zo bedoeld!) maar ik denk net als wat riel zegt: als je er al zo veel geld in gestoken hebt, leg er dan geen 1.4 oid in...Low Clio 16v schreef:Een andere auto is wat mij betreft geen optie, want ik heb al zoveel geld in deze auto gestoken dat ik hem niet zomaar wegdoe.
Alvast bedankt,
Stephan.
ps. Kun je beter de mijne overkopen of die van patbad

-
Wat is het verschil tussen een 19 16v blok en een clio 16v blok? M.a.w. waarom een renault 19 zoeken en geen clio?Riël schreef:Of zoek een 19 16v die rot is maar waarvan de motor niet teveel km gedraaid heeft en nog lekker klink. Hier kun je best aardig mee scoren om je clio weer op straat te krijgen voor weinig geld.
Dan moet je wel een aantal dingen "ombouwen" inlaat spruitstuk met wat dingen...complete multiriem loopt anders (van een 19 past niet zomaar een clio) en de koelslangen lopen anders, maar het is wel te doenRiël schreef:Of zoek een 19 16v die rot is maar waarvan de motor niet teveel km gedraaid heeft en nog lekker klink. Hier kun je best aardig mee scoren om je clio weer op straat te krijgen voor weinig geld.

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Zn blok zelf is gaar, dus waarom kan ie als het toch om moet bouwen niet met een 19 blok doen?? Zie het probleem ff niet.jeroen.k schreef:Dan moet je wel een aantal dingen "ombouwen" inlaat spruitstuk met wat dingen...complete multiriem loopt anders (van een 19 past niet zomaar een clio) en de koelslangen lopen anders, maar het is wel te doenRiël schreef:Of zoek een 19 16v die rot is maar waarvan de motor niet teveel km gedraaid heeft en nog lekker klink. Hier kun je best aardig mee scoren om je clio weer op straat te krijgen voor weinig geld.
Project: GTT Blue Sport
-
Dus de volgende vraag is: Past een blok uit een 19 16v net zo "makkelijk" in een clio als een clio 16v blokkie?
Gr. Stephan.
Gr. Stephan.
Nee, het inlaat spuitstuk van een 19 16v is anders dan die van een clio 16v.Low Clio 16v schreef:Dus de volgende vraag is: Past een blok uit een 19 16v net zo "makkelijk" in een clio als een clio 16v blokkie?
Gr. Stephan.
Voor de rest gaat alles "makkelijk" passen

Hij kan heus zijn eigen inlaatspruitstuk gebruiken
Stel je loopt voor een paarhonderd euro tegen een 19 op die lekker loopt, zou ik hem zeker niet laten staan. Ze zijn ook nog goed te vinden voor dat geld. Losse blokjes trouwens ook.