[R21] (motor met veel Km's) gekocht

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Panoramix
Berichten: 601
Lid geworden op: vr 15 mar 2002 0:00
Locatie: Gallië

Jahoor, ik heb een korte test uit de autotest '91 online gezet:

http://www.xs4all.nl/~stihl/temp/rtc/1.jpg
http://www.xs4all.nl/~stihl/temp/rtc/2.jpg
21turbo
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 15:32
Locatie: Dinteloord/Bergen op Zoom/Antwerpen
Contacteer:

Wouter schreef:oke ik ga zondag kijken zijn er nog dingen waar ik op moet letten ivm roest en dergelijke?


krikplaten,subframe,tankbanden,achterklep slot,aanjager,etc,.........
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

21turbo schreef:
Wouter schreef:oke ik ga zondag kijken zijn er nog dingen waar ik op moet letten ivm roest en dergelijke?


krikplaten,subframe,tankbanden,achterklep slot,aanjager,etc,.........
deuren(binnekant)achterschermen(meeste hebben dat,zelfs de ph3's)
21turbo
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 15:32
Locatie: Dinteloord/Bergen op Zoom/Antwerpen
Contacteer:

Motorsteunen, slangen, kachel,. :smoke:
Marcel J.
Berichten: 1547
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 8:30

Samengevat: KOOP EEN ANDERE WAGEN :D
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Ja een Ford Escort of iets dergelijks! :p
Don't walk the grass... smoke it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Echt weer iets voor die belgen, een oeroud topic omhooghalen en vragen beantwoorden die allang niet meer aan de orde zijn ;)
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

21turbo schreef:Motorsteunen, slangen, kachel,. :smoke:
motorsteunen,komt niks aan op standaard druk.
en kachel idem.
turboslangen standaard nie(als hij nie opgevoerd is) maar koelwaterslangen opletten ermee
21turbo
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 15:32
Locatie: Dinteloord/Bergen op Zoom/Antwerpen
Contacteer:

gille schreef:
21turbo schreef:Motorsteunen, slangen, kachel,. :smoke:
motorsteunen,komt niks aan op standaard druk.
en kachel idem.
turboslangen standaard nie(als hij nie opgevoerd is) maar koelwaterslangen opletten ermee
nee motorsteuen gaan alleen maar kapot en vervolgens ruk je dan door de speling op je motorsteun een heel gat in je subframe,standaarddruk oja en je turbo slangen gaan ook kapot met standaard druk als er 3ton opstaat hebben ze echt hun beste tijd gehad en als je motor steunen verrot zijn krijgt je slang weer meer movement te verduren,..........als je vervolgens verder rijdt kan je niet meer schakelen,je aandrijfassen krijgen het erg te verduren,.....oke dan de groeten
21turbo
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 15:32
Locatie: Dinteloord/Bergen op Zoom/Antwerpen
Contacteer:

Marcel B. schreef:Ja een Ford Escort of iets dergelijks! :p
i like u .....een ford sierra nog beter of een scorpio ...die hebben echt geen probleem om een 21 turbo te slepen 8)
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

21turbo schreef:
gille schreef:
21turbo schreef:Motorsteunen, slangen, kachel,. :smoke:
motorsteunen,komt niks aan op standaard druk.
en kachel idem.
turboslangen standaard nie(als hij nie opgevoerd is) maar koelwaterslangen opletten ermee
nee motorsteuen gaan alleen maar kapot en vervolgens ruk je dan door de speling op je motorsteun een heel gat in je subframe,standaarddruk oja en je turbo slangen gaan ook kapot met standaard druk als er 3ton opstaat hebben ze echt hun beste tijd gehad en als je motor steunen verrot zijn krijgt je slang weer meer movement te verduren,..........als je vervolgens verder rijdt kan je niet meer schakelen,je aandrijfassen krijgen het erg te verduren,.....oke dan de groeten
zoals ik zei ,op standaard druk komt er niks aande steunen,met opgevoerde druk ben ik ok mee,maar gaten in subframe,ik rijd met Groep N steunen op hoge druk :lol: en mijn subframe geeft geen krimp,dus zal het met standaard steunen ook geen krimp geven,wat er wel gebeurt is met de ouderdom scheuren op de rubber(meestal door olielekagge) en dan lost de bout dat in het subframe zit,maar dat doe je het subframe geen schade mee(in meeste gevallen).
21turbo
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 15:32
Locatie: Dinteloord/Bergen op Zoom/Antwerpen
Contacteer:

Dan zal het allemaal wel toeval zijn he :worship: !!! zelfde als dat ik 2 blokken de puin in gedraait heb in een maand tijd (N)
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

21turbo schreef:Dan zal het allemaal wel toeval zijn he :worship: !!! zelfde als dat ik 2 blokken de puin in gedraait heb in een maand tijd (N)
tja;1 optie,leer met een 21T rijden :worship: :lol: :lol: ,ik rijd al vele jaren met een 21T,opgevoerd,maar motor komt weinig aan(bij degelijk onderhoud)motors zelf zijn redelijk sterk,kan makkelijk 280 pk aan ,zonder echte wijzegingen.p.s blokje dat ik tot voor kort mee reed 365.000km op 1.3 bar druk,en is nog in goede staat :)
JW 21T
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 22 sep 2003 11:45

Zal je echt je rijstijl wel moeten aanpassen want 2blokken in een maand tijd is knap!!!!!!
Nog nooooooit gehoord van rustig WARM rijden zeker.
Heb al jaren een 21T en van dat subframe en motorsteunen heb ik echt nog nooit van gehoord.
Heb nog steeds de eerste steunen uit 1988.
Het zijn echt wel betrouwbare blokkies maar rijstijl zegt echt wel wat.
Het zijn oude beestjes maar wat ze nu nog kunnen kwa prestaties vind ik echt nog wel knap!
Ze hebben niet veel moeite om een sub nog redelijk bij te houden en ze zijn toch al aardig op leeftijd.
En laat er nu eens iets stuk gaan dat is echt geen schande!!
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

21turbo schreef:Dan zal het allemaal wel toeval zijn he :worship: !!! zelfde als dat ik 2 blokken de puin in gedraait heb in een maand tijd (N)
je hebt PM
The Saint
Berichten: 241
Lid geworden op: vr 5 dec 2003 19:46
Locatie: Zo'n beetje overal

zover gaan, dat ik blokken aan gort heb gereden ga ik niet, maar er zit wel iets in met dat subframe en die gaten!!
Mijn 21 heb ik daarom weggedaan, alles was goed, behalve het subframe(heb ik zelfs nog vervangen) en de bevestigingsGATEN.

Oh ja, ik denk niet dat het in het motorvermogen gezocht moet worden, maar eerder iets algemeens als oorzaak heeft (ooit niet goed vastgezet of zo), want ik had maar een GTL.
JW 21T
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 22 sep 2003 11:45

Subframes van de 21 1.7liter motoren staan er om bekend dat ze heel slecht zijn.
De 2.0liters hebben dit niet.(of bijna niet)
Alle lengte motoren hebben hier geen last van maar alleen die types waar het blok dwars in ligt.
Vraag maar na bij Renault.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

JW 21T schreef:Subframes van de 21 1.7liter motoren staan er om bekend dat ze heel slecht zijn.
De 2.0liters hebben dit niet.(of bijna niet)
Alle lengte motoren hebben hier geen last van maar alleen die types waar het blok dwars in ligt.
Vraag maar na bij Renault.
Wat is er dan mis met die subframes? Roest? moeheid-scheuren. Dat zijn toch gewoon geschroefde frames? Of zitten die gelast aan de carrosserie?
21turbo
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 15:32
Locatie: Dinteloord/Bergen op Zoom/Antwerpen
Contacteer:

Als het aan m,n rijstijl zou liggen is dat een compliment ;) maar ik ga er net zo mee om als iedere andere auto van die leeftijd en km.s >-)....

Maar nogmaals het zal wel pech zijn :smile:
en over het warm rijden en cool down na afloop.....
Daar geef ik niet eens antwoord op dus dan moet je genoeg weten :D
JW 21T
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 22 sep 2003 11:45

Heb geen idee waar dat aan ligt.
Plaats reactie