Jahoor, ik heb een korte test uit de autotest '91 online gezet:
http://www.xs4all.nl/~stihl/temp/rtc/1.jpg
http://www.xs4all.nl/~stihl/temp/rtc/2.jpg
[R21] (motor met veel Km's) gekocht
deuren(binnekant)achterschermen(meeste hebben dat,zelfs de ph3's)21turbo schreef:Wouter schreef:oke ik ga zondag kijken zijn er nog dingen waar ik op moet letten ivm roest en dergelijke?
krikplaten,subframe,tankbanden,achterklep slot,aanjager,etc,.........
motorsteunen,komt niks aan op standaard druk.21turbo schreef:Motorsteunen, slangen, kachel,.
en kachel idem.
turboslangen standaard nie(als hij nie opgevoerd is) maar koelwaterslangen opletten ermee
-
- Contacteer:
nee motorsteuen gaan alleen maar kapot en vervolgens ruk je dan door de speling op je motorsteun een heel gat in je subframe,standaarddruk oja en je turbo slangen gaan ook kapot met standaard druk als er 3ton opstaat hebben ze echt hun beste tijd gehad en als je motor steunen verrot zijn krijgt je slang weer meer movement te verduren,..........als je vervolgens verder rijdt kan je niet meer schakelen,je aandrijfassen krijgen het erg te verduren,.....oke dan de groetengille schreef:motorsteunen,komt niks aan op standaard druk.21turbo schreef:Motorsteunen, slangen, kachel,.
en kachel idem.
turboslangen standaard nie(als hij nie opgevoerd is) maar koelwaterslangen opletten ermee
zoals ik zei ,op standaard druk komt er niks aande steunen,met opgevoerde druk ben ik ok mee,maar gaten in subframe,ik rijd met Groep N steunen op hoge druk21turbo schreef:nee motorsteuen gaan alleen maar kapot en vervolgens ruk je dan door de speling op je motorsteun een heel gat in je subframe,standaarddruk oja en je turbo slangen gaan ook kapot met standaard druk als er 3ton opstaat hebben ze echt hun beste tijd gehad en als je motor steunen verrot zijn krijgt je slang weer meer movement te verduren,..........als je vervolgens verder rijdt kan je niet meer schakelen,je aandrijfassen krijgen het erg te verduren,.....oke dan de groetengille schreef:motorsteunen,komt niks aan op standaard druk.21turbo schreef:Motorsteunen, slangen, kachel,.
en kachel idem.

tja;1 optie,leer met een 21T rijden21turbo schreef:Dan zal het allemaal wel toeval zijn he!!! zelfde als dat ik 2 blokken de puin in gedraait heb in een maand tijd

Zal je echt je rijstijl wel moeten aanpassen want 2blokken in een maand tijd is knap!!!!!!
Nog nooooooit gehoord van rustig WARM rijden zeker.
Heb al jaren een 21T en van dat subframe en motorsteunen heb ik echt nog nooit van gehoord.
Heb nog steeds de eerste steunen uit 1988.
Het zijn echt wel betrouwbare blokkies maar rijstijl zegt echt wel wat.
Het zijn oude beestjes maar wat ze nu nog kunnen kwa prestaties vind ik echt nog wel knap!
Ze hebben niet veel moeite om een sub nog redelijk bij te houden en ze zijn toch al aardig op leeftijd.
En laat er nu eens iets stuk gaan dat is echt geen schande!!
Nog nooooooit gehoord van rustig WARM rijden zeker.
Heb al jaren een 21T en van dat subframe en motorsteunen heb ik echt nog nooit van gehoord.
Heb nog steeds de eerste steunen uit 1988.
Het zijn echt wel betrouwbare blokkies maar rijstijl zegt echt wel wat.
Het zijn oude beestjes maar wat ze nu nog kunnen kwa prestaties vind ik echt nog wel knap!
Ze hebben niet veel moeite om een sub nog redelijk bij te houden en ze zijn toch al aardig op leeftijd.
En laat er nu eens iets stuk gaan dat is echt geen schande!!
je hebt PM21turbo schreef:Dan zal het allemaal wel toeval zijn he!!! zelfde als dat ik 2 blokken de puin in gedraait heb in een maand tijd
zover gaan, dat ik blokken aan gort heb gereden ga ik niet, maar er zit wel iets in met dat subframe en die gaten!!
Mijn 21 heb ik daarom weggedaan, alles was goed, behalve het subframe(heb ik zelfs nog vervangen) en de bevestigingsGATEN.
Oh ja, ik denk niet dat het in het motorvermogen gezocht moet worden, maar eerder iets algemeens als oorzaak heeft (ooit niet goed vastgezet of zo), want ik had maar een GTL.
Mijn 21 heb ik daarom weggedaan, alles was goed, behalve het subframe(heb ik zelfs nog vervangen) en de bevestigingsGATEN.
Oh ja, ik denk niet dat het in het motorvermogen gezocht moet worden, maar eerder iets algemeens als oorzaak heeft (ooit niet goed vastgezet of zo), want ik had maar een GTL.
Subframes van de 21 1.7liter motoren staan er om bekend dat ze heel slecht zijn.
De 2.0liters hebben dit niet.(of bijna niet)
Alle lengte motoren hebben hier geen last van maar alleen die types waar het blok dwars in ligt.
Vraag maar na bij Renault.
Alle lengte motoren hebben hier geen last van maar alleen die types waar het blok dwars in ligt.
-
Wat is er dan mis met die subframes? Roest? moeheid-scheuren. Dat zijn toch gewoon geschroefde frames? Of zitten die gelast aan de carrosserie?JW 21T schreef:Subframes van de 21 1.7liter motoren staan er om bekend dat ze heel slecht zijn.
-
- Contacteer:
Als het aan m,n rijstijl zou liggen is dat een compliment
maar ik ga er net zo mee om als iedere andere auto van die leeftijd en km.s
....
Maar nogmaals het zal wel pech zijn
en over het warm rijden en cool down na afloop.....
Daar geef ik niet eens antwoord op dus dan moet je genoeg weten

Maar nogmaals het zal wel pech zijn

en over het warm rijden en cool down na afloop.....
Daar geef ik niet eens antwoord op dus dan moet je genoeg weten