hulp gezocht...ten einde raad 16v clio schade

Vertel hier alles over je project.
clio4life

:@ hoi renaultbroeders,
Na enige jaartjes standaard renault gereden te hebben besloot ik om een auto van een kennis die ook hier lid is over te nemen, een clio 16v met achterberg motor, rij ik vanochtend voor de verandering lekker rustig achter een vrachtauto, die in 1 x stil komt te staan(die toen ik ging kijken op een andere vrachtwagen was geklapt)ik al remmen maar alleen maar sneeuw stuur hielp niet remmen niet, boem... mijn fout chauffeur beetje lakschade, ik gister gekocht die auto en was op weg naar een kennis om een verzekering uit te kiezen,niet verzekerd dus, chauffeur uitgelegt liet het verder zit maar dan nu,ik heb de wagen met me linkerhoek geraakt,dus me motorkap kan ik vervangen,me koplamp, er komt een rare geur uit en ik krijg geen benzine meer in me tank want slaat steeds op beveiliging, naar de dealer gegaan en met alles erop en eraan zou ik op +- op een bedrag komen van 3000,- en dat is echt een rip uit me lijf ik ben gek op renault en vooral op me wagen dus ben er kapot van,maar hij raadde me aan om een plaatwerker te vinden,dus hier mijn vraag, is er iemand die me kan/wil helpen of die iemand kent natuurlijk betaal ik die persoon maar ben er echt goed ziek van wou naar de meeting 7 maart maar dat gaat nu nief :( reageer hierop aub of mail me of iets...alvast bedankt voor degene die er moeite voor willen doen. ik zelf kan met gereedschap goed overweg maar van motoren en auto's heb ik helaas weinig verstand maar wil uiteraard ook me handen uit de mauwen steken.
Grt
Kai
R(ay)Si

Dit zijn geen leuke verhalen. ikzelf kan je niet helpen maar wel succes wensen (Y)

Succes en er is hier vast wel iemand die je kan helpen :wink:
Alleen nog maar VW!
Edwin16v
Contacteer:

Echt klote :(

Het gaat hier over mijn vorige Clio 16V.
Ik hoop dat iemand je snel kan helpen in ieder geval.

Deze dus:
[img]http://members.rott.chello.nl/graafj/clio[/img]
Riël
Über-Spammer

Geef eens aan wat er precies gedaan moet worden + foto's van de schade.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Emiel

Mooi mazzel dat die chauffeur geen schade had. Snap ook niet helemaal dat je zonder verzekering gaat rijden, en wees blij dat het zo is afgelopen.

Uiteraard balen van je eigen schade, succes met herstellen.
Jasper16v

Geen verzekering + sneeuw = erom vragen

Maar het klinkt zo niet als 3000 euro...probeer wat specifiekere info te geven zoals Riël zegt.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Jasper16v schreef:Geen verzekering + sneeuw = erom vragen
ik denk dat hij dit zelf ook wel snapt :( , schiet hij dus niet echt veel mee op.

Maargoed het blijft klotuh voor hem dus heel veel suc6, weet hoe het voelt om schade te rijden :(
Steven
Car: M536

Komop zeg, jij doet alsof je hele auto totall loss is geweest....

Dit is echt wel andere koek.
Jasper16v

P@TB@D schreef:
Jasper16v schreef:Geen verzekering + sneeuw = erom vragen
ik denk dat hij dit zelf ook wel snapt :( , schiet hij dus niet echt veel mee op.

Maargoed het blijft klotuh voor hem dus heel veel suc6, weet hoe het voelt om schade te rijden :(
Dit eerste maak ik niet op uit zijn tekst. Wat interpuncties kunnen ook geen kwaad trouwens in zo'n lap tekst. En kheb zelf ook wel eens schade gehad hoor...
Je bent gewoon dom bezig om onverzekerd rond te rijden en dan helemaal al in de sneeuw.

Wat als hij iemand had verwond? Of zelfs dodelijk verwond...
Laatst gewijzigd door Jasper16v op do 26 feb 2004 17:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Edwin16v
Contacteer:

Hij heeft mij vanmiddag gebeld en het schijnt dat er een knik in de motorkap zit aan de bovenkant omdat de vrachtwagen hoger is dan de Clio natuurlijk. Koplamp was kapot en de motorkap is ontzet.

Blijft balen natuurlijk ook al is het mijn Clio niet meer :(
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

volgens mij blijft er officielna afsluiting van je verzekering je auto 2 weken langer door verzekerd of je dit nou wil of niet, du smisschien was hij toch verzekerd.
Janine

Jasper16v schreef:Je bent gewoon dom bezig om onverzekerd rond te rijden en dan helemaal al in de sneeuw.

Jasper, Kai legt hier een hulpvraag neer, niet een vraag om mening van wie dan ook... Weet dat het goed bedoeld is, maar probeer liever mee te denken naar een oplossing voor Kai. Indien je dat niet kunt, lijkt het mij dat het geven van je mening over het wel of niet verzekerd rijden, geen oplossing biedt voor het probleem van Kai...
Bedoel dit niet lullig specifiek naar jou hoor, maar structureel meedenken is effectiever in deze en houdt het topic ook nog eens een beetje schoon. :wink:
Laatst gewijzigd door Janine op do 26 feb 2004 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Een beetje vreemd is best lekker
Donleben
Contacteer:

P@TB@D schreef:volgens mij blijft er officielna afsluiting van je verzekering je auto 2 weken langer door verzekerd of je dit nou wil of niet, du smisschien was hij toch verzekerd.
Dat klopt! Gewoon nu lid worden van een andere williekeurige verzekering en dan daar de schade claimen. Die lost het dan meestal weer op met de vorige maatschappij.

Wel balen van je schade als je hem net hebt. Succes ermee! Als de vrachtwagen geen claim bij je legt, zal ik er voor kiezen om het buiten de verzekering om te regelen. Scheelt je weer no-claim
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Janine

Janine schreef:
Jasper16v schreef:Je bent gewoon dom bezig om onverzekerd rond te rijden en dan helemaal al in de sneeuw.

Jasper, Kai legt hier een hulpvraag neer, niet een vraag om mening van wie dan ook... Weet dat het goed bedoeld is, maar probeer liever mee te denken naar een oplossing voor Kai. Indien je dat niet kunt, lijkt het mij dat het geven van je mening over het wel of niet verzekerd rijden, geen oplossing biedt bij het probleem van Kai...
Bedoel dit niet lullig specifiek naar jou hoor, maar structureel meedenken is effectiever in deze en houdt het topic ook nog eens een beetje schoon. :wink:
Een beetje vreemd is best lekker
Robert Clio S.

Zolang er geen foto's zijn kan ik niet zeggen wat eraan moet gebeuren en hoe lang ik bezig zou zijn!

Nieuwe motorkap kost origineel trouwens 301,00 euro, was er vandaag naar aan het kijken op Dialogys voor mijn S'je.

Hoe staat je wiel eronder?
Clio 1.4 S strak in de lak!
Jasper16v

Ik zal me wel stil houden, maar iemand ergens op wijzen moet toch wel kunnen lijkt me. Hij geeft zelf niet aan dat ie dom bezig is (geweest)....

Als ie iemand had doodgereden was er vast anders gepraat...

Maar ik trek me wel terug.
Robert dB.

Dubbele post's is ook vervuling Janine :p

Maaruh, klote. Motorkap en koplamp schade lijkt mij niet zo kostbaar. Zolang motorisch en je ophanging in orde is kan het schade bedrag nooit zo hoog uitkomen.
clio4life

ik begrijp wel dat sommige zeggen dom dom, en dat ben ik ook, ik was op weg om een verzekering te kiezen en dan gebeurt dit maar idd schiet niet op om te zeggen,"dom van je"want dat weet ik zelf ook wel en als iemand het probleem zou hebben en ik had er veel verstand van dan had ik wel geholpen ik ben niet moeilijk daarin,wou dat ik het kon, een auto van niks tot iets moois maken, maar helaas me wiel is ook zelfs me bumper die heeft alleen een beetje lakschade, en de prijs van de kap klopt wel ja ik had gevraagt bij de dealer zeiden ze 280 of zoiets maar die artikelen ken ik wel betalen op zich maar ja daar rekenen ze natuurlijk loon,tijd, onderdelen etc etc voor de rest me kap zit strak, bij 1 kant tegen me wisen aan beide kant tegen de deur ben nu foto's aan het laden zet ik er zo op, maar goed, jongens vast bedankt iedergeval, heb me ook als lid opgegeven, dus als ik ooit iets voor een ander kan doen (Y) np
Robert dB.

nooit van een punt (.) achter een zin gehoord? tjeez lastig lezen man :p
clio4life

jawel....hoor.... vind....het ....alleen...zo...kut....dat...ik...er....niet...aan...denk ;)

http://members.lycos.nl/kai1980/ren.JPG
http://members.lycos.nl/kai1980/ren2.JPG
http://members.lycos.nl/kai1980/ren3.JPG

Dit is het, heb het niet vanbinnen kunnen bekijken want als ie opengaat kan ie niet meer dicht en ik denk dat de ontluchting in me tank ook niet goed zit want ken niet meer tanken...

[edited by moderator: de plaatjes zijn veel te groot. Graag even kleiner maken, anders als linkjes laten staan, dan kunnen ze ook bekeken worden]
clio4life

oeps beetje groot
Jasper16v

iets kleinere foto's is ook voldoende :D

wat je zo kunt zien:

- motorkap (moet vervangen worden)
- koplamp unit (moet vervangen worden ± 70e meen ik)
- bumper beschadigd (evt. spuitwerk)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Voor minder als 70 euro voor een nieuwe heb ik wel een koplamp voor je liggen, rest via PM graag :wink:

GR.Frits

Edit> kan je een foto maken van onder de kap?? dan kunnen we misshcien ook meer een richting geven over wat er misschien nog meer aan de hand is.
Robert Clio S.

Plaatwerk en de- & montage

- Complete kopkamp
- Grille
- Grille onder de koplamp
- Motorkap
- Koplamp frame
- Bovenste traverse
- Controle van de frontbalk en eventueel richten
- Linker motorkap scharnier

Spuiten

- Motorkap
- Koplamp frame
- Bovenste traverse
- Bumper

Gelijk meenemen:

- Grille
- Grille onderkant koplampen

Risico:

- Radiateur

Bovenstaande gebaseerd op wat ik kon zien. Enkele delen zijn niet zichtbaar die ik opgenoemd heb, maar zijn standaard bij zo'n schade. Aan de hand van de stand van d koplamp is dat af te leiden.

Als je het normaal zou repareren zou je denk ik zo rond de 2500 euro ex BTW uit komen.
clio4life

dat bedoel ik, terwijl voor sommige het een koudkunstje is om het te repareren en het voor stukken goedkoper kunnen fixen helaas heb ik die specialiteiten niet.
Jasper16v

Het (de)monteren is een 'eitje'. Dat zou ik toch echt allemaal zelf doen. Het spuiten uitbesteden en evt. meet- en richtwerk. En verder zul je een aantal dingen moeten controleren of ze de klap overleeft hebben zoals o.a. de radiateur.

Je kan geluk hebben...maar ook pech.

Is van je zijscherm ook lak af? 2e plaatje onder kap

En waar woon je?
Laatst gewijzigd door Jasper16v op do 26 feb 2004 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
clio4life

Frits schreef:Voor minder als 70 euro voor een nieuwe heb ik wel een koplamp voor je liggen, rest via PM graag :wink:

GR.Frits

Edit> kan je een foto maken van onder de kap?? dan kunnen we misshcien ook meer een richting geven over wat er misschien nog meer aan de hand is.
kan wel maar dan gaat me klep niet meer dicht en ik woon in een flatje dus de auto staat voor de deur dus lijkt me niet slim als ik me klep openlaat,,idiaal zou zijn als ik bij iemand de auto kan zetten die eigen grond heeft, dan ik er wel aan sleutelen enz
Robert Clio S.

clio4life schreef:dat bedoel ik, terwijl voor sommige het een koudkunstje is om het te repareren en het voor stukken goedkoper kunnen fixen helaas heb ik die specialiteiten niet.
Elk vak heeft zijn voordelen. Ik met autoschades, een belastingadviseur met het invullen van belastingformulieren in de avonduurtjes. Een bouwvakker met uitbouwtjes. Het kost klappen met geld een schade laten repareren. Zou gewoon iemand zoeken in de omgeving waar je woont die het in de avonduren doet! De goedkoopste is niet altijd de slechtste, maar vaak wordt het afgeraffeld en dan wordt het kostenplaatje nog hoog. Garantie tot aan de deur. Als je eventueel kan helpen scheelt dat ook weer geld.
clio4life

tuurlijk zou ik er alles aan doen om te helpen en helaas ken ik niemand uit me omgeving, ik kom hier niet vandaan plus ik ken niet zoveel goede mensen, lang verhaal,maar het komt er op neer dat ik altijd iedereen hielp maar niemand mij.
Robert Clio S.

Net zat mijn pa mee te kijken en hij begon over mijn auto. Hij heeft de schade aan mijn auto gecalculeerd. Het schadebedrag had ik nooit gehoord, heb er alleen een bod opgedaan om die auto te krijgen. (Schadebedrag was ik niet in geïnteresseerd, moest zo snel mogelijk mijn wagen dik maken)

Deze schade was 1500 euro. excl de BTW:

[img]http://home.wanadoo.nl/gerritv/images/r ... o_s054.jpg[/img]

Daarvoor had ik nodig:

- Front
- 2 Complete koplampen met clignoteurs erbij
- Rechter grille onder de koplamp
- Middelste grille
- Motorkap
- Voorbumper
- Radiateur

Komt er nog bij dat ik de voorkant moest richten.

Mijn pa schatte de schade aan jou auto zo rond de 1200 euro excl de BTW. Het kan hoger uitvallen in verband met duurdere onderdelen omdat het een 16v is. Rij gewoon langs een schadebedrijf en laat een schadecalculatie maken. Een schadecalculatie kan altijd gemaakt worden, daarvoor hoeft het geen verzekeringswerk te zijn (wat in dit geval niet mogelijk is). Zo'n calculatie kost rond de 60 euro. Maar dan weet je wel waar je aan toe bent, en dan kan je makkelijker onderhandelen met een eventuele plaatwerker/spuiter die het in de avonduren doet.

(Zorg dan wel voor groene kentekenplaten of een verzekering, wanneer je naar het schadebedrijf zou gaan :wink: )
clio4life

kijk dat bedoel ik, ik ging een claim maken bij de renault dealer en die schatten rond de 3000, kijk ik kan alle onderdelen die ik nodig heb wel kopen en dan hoop ik iemand tegen te komen die wil helpen met het maken leer ik ook nog wat plus als ik nieuwe dingen moet doen wil ik het gelijk goed doen, zo metalen gril komt er dan tussen en als ik iemand kon die goed met metaal is lassen enz dan zou ik een aangepaste motorkap willen altijd latere optie voor nu wil ik dat ie er gewoon weer netjes uit ziet.
Riël
Über-Spammer

Robert Clio S. schreef:Plaatwerk en de- & montage

- Complete kopkamp
- Grille
- Grille onder de koplamp
- Motorkap
- Koplamp frame
- Bovenste traverse
- Controle van de frontbalk en eventueel richten
- Linker motorkap scharnier

Spuiten

- Motorkap
- Koplamp frame
- Bovenste traverse
- Bumper

Gelijk meenemen:

- Grille
- Grille onderkant koplampen

Risico:

- Radiateur

Bovenstaande gebaseerd op wat ik kon zien. Enkele delen zijn niet zichtbaar die ik opgenoemd heb, maar zijn standaard bij zo'n schade. Aan de hand van de stand van d koplamp is dat af te leiden.

Als je het normaal zou repareren zou je denk ik zo rond de 2500 euro ex BTW uit komen.
Boa! :S breng dat ding naar mij, nieuw bumpertje, kapje en lampje en 't zit weer. Volgens mij valt de schade dus echt wel mee, hoeft al zeker niets te richten? Oversprietsen kost zo'n 200 euro ! Voor 1000 altijd klaar.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
clio4life

nog voor jasper, ik woon in rdam, geen schade aan de zijkant en ik kan nog niet onder me kap kijken, heeft iemand al een idee waarom ik niet kan tanken, slaat steeds op de beveiliging, krijg em er niet goed meer in :@ mannnn alles zit tegen vandaag
clio4life

Riël schreef: Boa! :S breng dat ding naar mij, nieuw bumpertje, kapje en lampje en 't zit weer. Volgens mij valt de schade dus echt wel mee, hoeft al zeker niets te richten? Oversprietsen kost zo'n 200 euro ! Voor 1000 altijd klaar.
haha fijn dat je er zo over denkt, als je zker weet dat jij de man bent graag
Robert Clio S.

clio4life schreef:kijk dat bedoel ik, ik ging een claim maken bij de renault dealer en die schatten rond de 3000, kijk ik kan alle onderdelen die ik nodig heb wel kopen en dan hoop ik iemand tegen te komen die wil helpen met het maken leer ik ook nog wat plus als ik nieuwe dingen moet doen wil ik het gelijk goed doen, zo metalen gril komt er dan tussen en als ik iemand kon die goed met metaal is lassen enz dan zou ik een aangepaste motorkap willen altijd latere optie voor nu wil ik dat ie er gewoon weer netjes uit ziet.
Nou mijn schatting was al wat hoog (ben het nog aan het leren :s ). Ik denk dat je wel zo tussen de 1200 en 1500 euro zou komen. Dealers hebben er vaak totaal geen verstand van, net zo min wij iets van technische dingen. Op m'n werk hebben we elke week te maken met prijsafspraken door de garage met de klant die niet kloppen. Of te hoog, of nog erger te laag. Ik ga iig blind op het bedrag van m'n pa af, die doet het al 30 jaar, en al 30 jaar Renault's met schade.

Koplampframe heb je echt een plaatwerker voor nodig, is niet moeilijk, maar je moet weten hoe het moet. Opmeten met de speermaat, puntlassen doorboren, enz. enz. Leuk om te doen als je een tweede auto hebt en dit als hobby erbij hebt. Maar ik zal wel gelijk je motorkap laten doen, als je die nieuw besteld komt ie in de primer aan, schuurmachine erover en alles is kaal, veel makkelijker te bewerken dan wanneer er lak overheen zit. En het scheelt geld, het hoeft niet 2 keer gespoten te worden.
Plaats reactie