hallo, ik moet een nieuw (ofgoede 2de hands) subframe hebben, weet iemand er nog 1? is het zelf te doen? en past een subframe van een normale clio ook onder een 16v?
kan iemand mij wat info hier over geven?
mike
[clio16v] subframe krom... zelfde als elke andere clio?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Mike PM. 
Project: GTT Blue Sport
tis zekerz wel zelf te doen. Je moet zaken als draagarmen en stuurhuis en de hele mikmak overzetten, dus je bent er wel even zoet mee.
Motor kan je volgens mij wel laten zitten als je em ophangt aan bijv je veerpootbrug (als je die hebt) maar naar mijn inziens is dat niet super handig.
Ik denk dat ik de hele motor met frame en al zou uitbouwen om alles vervolgens over te zetten op het nieuwe frame en dan compleet terughangen. Denk dat dat (als je brug en takel hebt) wel het snelste gaat. Zo heb ik het inelkgeval bij de 19 wel al een paar keer gedaan.
Denk dat je er een dikke dag voor moet uittrekken..ervanuitgaande dat je een brug hebt.
Succes
Motor kan je volgens mij wel laten zitten als je em ophangt aan bijv je veerpootbrug (als je die hebt) maar naar mijn inziens is dat niet super handig.
Ik denk dat ik de hele motor met frame en al zou uitbouwen om alles vervolgens over te zetten op het nieuwe frame en dan compleet terughangen. Denk dat dat (als je brug en takel hebt) wel het snelste gaat. Zo heb ik het inelkgeval bij de 19 wel al een paar keer gedaan.
Denk dat je er een dikke dag voor moet uittrekken..ervanuitgaande dat je een brug hebt.
Succes
mm, tja wil dit best zelf doen, lijkt me wel een uitdaging, maar brug heb ik niet...Bart V schreef:tis zekerz wel zelf te doen. Je moet zaken als draagarmen en stuurhuis overzetten, dus je bent er wel even zoet mee.
Succes
Ik weet in omgeving Diemen wel een goeie plek waar ze bruggen verhuren. Enige punt is dat je wel zelf al je gereedschappen moet meesjouwen... Anders moet je dat allemaal ook nog eens gaan huren. Verder weet ik richting A'dam-Noord ook nog een keet met een brug. Ik weet alleen niet of ik ze omver kan lullen dat jij zelf aan de slag gaat aan de auto.
mvg, Chendy.
mvg, Chendy.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Vraag steven of Ray eens, die hadden een paar adressen beter bij jou in de buurt. hebben ze laatst ergens in een topic genoemd maar ik weet niet meer welk.
Gr.Frits
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
het omzetten van het subframe is best te doen als je een grote krik hebt zodat je goed onder de auto in kan,dan op hoge steunen zetten en je blok ophangen,
ik heb het blok na het losmaken zo ver mogelijk opgekrikt en toen vast gehangen aan balken die ik op bokken had gelegd.
het enige klote is als je stuurbekrachtiging hebt,dat heb je niet 123 zo los ook de motorsteun achter die is een beetje trikkie.
maar ik heb het zelf ook gedaan en het laat zich dus doen,neem alleen de tijd ervoor,
groet patrick.
ik heb het blok na het losmaken zo ver mogelijk opgekrikt en toen vast gehangen aan balken die ik op bokken had gelegd.
het enige klote is als je stuurbekrachtiging hebt,dat heb je niet 123 zo los ook de motorsteun achter die is een beetje trikkie.
maar ik heb het zelf ook gedaan en het laat zich dus doen,neem alleen de tijd ervoor,
groet patrick.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
ik heb stuurbekrachtiging... das jammer, maar waarom moet die motor omhoog? die zit toch niet aan mijn subframe??patrick 21TURBO schreef:het omzetten van het subframe is best te doen als je een grote krik hebt zodat je goed onder de auto in kan,dan op hoge steunen zetten en je blok ophangen,
groet patrick.
ik zal is aan steven vragen vrijdag, maar een brug is misschien wel te doen, alleen het juiste gereedschap en misschien hulp zit ik meer op te wachtenFrits schreef:Vraag steven of Ray eens, die hadden een paar adressen beter bij jou in de buurt. hebben ze laatst ergens in een topic genoemd maar ik weet niet meer welk.
Gr.Frits
Bij een clio hangt de motor idd, maar hij zit wel met de achterste motorsteun vast op het subframe. Motor ophangen overigens is mischien niet eens noodzakelijk omdat de motor dus al in zn steunen HANGT. Scheelt weer dus.mike16v schreef:ik heb stuurbekrachtiging... das jammer, maar waarom moet die motor omhoog? die zit toch niet aan mijn subframe??patrick 21TURBO schreef:het omzetten van het subframe is best te doen als je een grote krik hebt zodat je goed onder de auto in kan,dan op hoge steunen zetten en je blok ophangen,
groet patrick.
Nieuw subframe Mikie??? is het een schadegevalletje geweest?? als je hulp nodig heb hoor ik het wel!!
ja dat vermoede had ik wel al... maar dirk heeft er ff in gereden en we zijn tot deze conclusie gekomen mijn wielen staan niet gelijk, scheelt 2 cm...~thijs~ schreef:Nieuw subframe Mikie??? is het een schadegevalletje geweest?? als je hulp nodig heb hoor ik het wel!!
maar hulp is welkom. maar liever nog iemand met meer sleutel ervaring dus als je nog iemand weet??
Laatst gewijzigd door mike16v op di 24 feb 2004 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
dat zuigt, heb dan niet al teveel technische kennis maar wil altijd helpen (leer ik ook weer van!!)
zeker weten dat alleen het subframe krom is dan ? want anders sta je daar straks met je nieuwe rechte subframe en dan past het dus gewoon niet.mike16v schreef:ja dat vermoede had ik wel al... maar dirk heeft er ff in gereden en we zijn tot deze conclusie gekomen mijn wielen staan niet gelijk, scheelt 2 cm...~thijs~ schreef:Nieuw subframe Mikie??? is het een schadegevalletje geweest?? als je hulp nodig heb hoor ik het wel!!
maar hulp is welkom. maar liever nog iemand met meer sleutel ervaring dus als je nog iemand weet??
there is no spoon.
-
- Contacteer:
Als je gelijk wat breder wil gaan, deze staat ook nog te koop;
http://www.renault-tuning.com/edadpr.php?i=1027
Allen een nieuw subframe en andere aandrijfassen. Er is ook een subframe verkrijgbaar in imitatie. Is wel helemaal nieuw, maar het blijft een imitatie. Deze moet ongeveer 106 euro kosten.
Allen een nieuw subframe en andere aandrijfassen. Er is ook een subframe verkrijgbaar in imitatie. Is wel helemaal nieuw, maar het blijft een imitatie. Deze moet ongeveer 106 euro kosten.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
de garage zecht dat alleen het subframe niet goed si, dat kan je ook zien... verder lijkt ie goed op de schokdempers na...Tijn schreef:zeker weten dat alleen het subframe krom is dan ? want anders sta je daar straks met je nieuwe rechte subframe en dan past het dus gewoon niet.mike16v schreef:ja dat vermoede had ik wel al... maar dirk heeft er ff in gereden en we zijn tot deze conclusie gekomen mijn wielen staan niet gelijk, scheelt 2 cm...~thijs~ schreef:Nieuw subframe Mikie??? is het een schadegevalletje geweest?? als je hulp nodig heb hoor ik het wel!!
is imitatie niet goed dan?? neem aan dat de maten hetzelfde zijn? (bij http://www.auto-omderdelen.com soms?)Donleben schreef:Als je gelijk wat breder wil gaan, deze staat ook nog te koop;
-
- Contacteer:
Dat kan je dan bij die site bestellen. Soms wil het wel eens zo zijn dat immitatie iest afwijkt van de originele maten. Je moet gewoon geluk hebben. Als je hem zeker weten recht wilt hebben, zou ik hem gewoon bij de dealer bestellen.mike16v schreef: is imitatie niet goed dan?? neem aan dat de maten hetzelfde zijn? (bij http://www.auto-omderdelen.com soms?)
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
laat er een vakman naar kijken, of meet zonodig wat standaard waarde na. Het blijft gissen, en wij forum lezers kunnen achter de pc vandaan hier niets over zeggen.
nee das waar... ik heb er wel al een vakman naar laten kijken, maar ik twijfel, zal het nog is met hem besprken, is lastig omdat er meerdere dingen niet goed zijn, ik zal is laten uitlijnen kijken wat daar uit komt. ThanksRobert dB. schreef:laat er een vakman naar kijken, of meet zonodig wat standaard waarde na. Het blijft gissen, en wij forum lezers kunnen achter de pc vandaan hier niets over zeggen.
-
ik hoop dat het geen miskoop is geweest, zo te lezen heeft ie dus flink in elkaar gezeten 
In het werkplaatshandboek staan allemaal standaard maten die je na kunt meten; camber, spoorbreedte, etc.
Als een van deze maten erg afwijken kan je het in die hoek gaan zoeken.
succes!

In het werkplaatshandboek staan allemaal standaard maten die je na kunt meten; camber, spoorbreedte, etc.
Als een van deze maten erg afwijken kan je het in die hoek gaan zoeken.
succes!