[clio16v] subframe krom... zelfde als elke andere clio?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
mike16v

hallo, ik moet een nieuw (ofgoede 2de hands) subframe hebben, weet iemand er nog 1? is het zelf te doen? en past een subframe van een normale clio ook onder een 16v?

kan iemand mij wat info hier over geven?
mike
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Alle subframes van de Clio zijn hetzelfde, alleen die van de Williams is verstevigd. :)
Marcel B.

*edit* Nevermind :p
Don't walk the grass... smoke it
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Mike PM. :wink:
mike16v

Frits schreef:Mike PM. :wink:
pm terug :wink:
mike16v

volgens een bekende van mij is het zelf wel te vervangen, maar ik moet denk ik wek een brug hebben denk ik en wat beter gereedschap... is er iemand die mij met deze klus voor een kleine vergoeding wil helpen??
Bart V

tis zekerz wel zelf te doen. Je moet zaken als draagarmen en stuurhuis en de hele mikmak overzetten, dus je bent er wel even zoet mee.

Motor kan je volgens mij wel laten zitten als je em ophangt aan bijv je veerpootbrug (als je die hebt) maar naar mijn inziens is dat niet super handig.

Ik denk dat ik de hele motor met frame en al zou uitbouwen om alles vervolgens over te zetten op het nieuwe frame en dan compleet terughangen. Denk dat dat (als je brug en takel hebt) wel het snelste gaat. Zo heb ik het inelkgeval bij de 19 wel al een paar keer gedaan.

Denk dat je er een dikke dag voor moet uittrekken..ervanuitgaande dat je een brug hebt.

Succes
mike16v

Bart V schreef:tis zekerz wel zelf te doen. Je moet zaken als draagarmen en stuurhuis overzetten, dus je bent er wel even zoet mee.

Motor kan je volgens mij wel laten zitten als je em ophangt aan bijv je veerpootbrug (als je die hebt) maar naar mijn inziens is dat niet super handig.

Ik denk dat ik de hele motor met frame en al zou uitbouwen om alles vervolgens over te zetten op het nieuwe frame en dan compleet terughangen. Denk dat dat (als je brug en takel hebt) wel het snelste gaat. Zo heb ik het inelkgeval bij de 19 wel al een paar keer gedaan.

Denk dat je er een dikke dag voor moet uittrekken..ervanuitgaande dat je een brug hebt.

Succes
mm, tja wil dit best zelf doen, lijkt me wel een uitdaging, maar brug heb ik niet...
chendy
Contacteer:

Ik weet in omgeving Diemen wel een goeie plek waar ze bruggen verhuren. Enige punt is dat je wel zelf al je gereedschappen moet meesjouwen... Anders moet je dat allemaal ook nog eens gaan huren. Verder weet ik richting A'dam-Noord ook nog een keet met een brug. Ik weet alleen niet of ik ze omver kan lullen dat jij zelf aan de slag gaat aan de auto.

mvg, Chendy.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Vraag steven of Ray eens, die hadden een paar adressen beter bij jou in de buurt. hebben ze laatst ergens in een topic genoemd maar ik weet niet meer welk.

Gr.Frits
Patrick

het omzetten van het subframe is best te doen als je een grote krik hebt zodat je goed onder de auto in kan,dan op hoge steunen zetten en je blok ophangen,
ik heb het blok na het losmaken zo ver mogelijk opgekrikt en toen vast gehangen aan balken die ik op bokken had gelegd.
het enige klote is als je stuurbekrachtiging hebt,dat heb je niet 123 zo los ook de motorsteun achter die is een beetje trikkie.
maar ik heb het zelf ook gedaan en het laat zich dus doen,neem alleen de tijd ervoor,
groet patrick.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
mike16v

patrick 21TURBO schreef:het omzetten van het subframe is best te doen als je een grote krik hebt zodat je goed onder de auto in kan,dan op hoge steunen zetten en je blok ophangen,
ik heb het blok na het losmaken zo ver mogelijk opgekrikt en toen vast gehangen aan balken die ik op bokken had gelegd.
het enige klote is als je stuurbekrachtiging hebt,dat heb je niet 123 zo los ook de motorsteun achter die is een beetje trikkie.
maar ik heb het zelf ook gedaan en het laat zich dus doen,neem alleen de tijd ervoor,
groet patrick.
ik heb stuurbekrachtiging... das jammer, maar waarom moet die motor omhoog? die zit toch niet aan mijn subframe??
mike16v

Frits schreef:Vraag steven of Ray eens, die hadden een paar adressen beter bij jou in de buurt. hebben ze laatst ergens in een topic genoemd maar ik weet niet meer welk.

Gr.Frits
ik zal is aan steven vragen vrijdag, maar een brug is misschien wel te doen, alleen het juiste gereedschap en misschien hulp zit ik meer op te wachten :wink:
Bart V

mike16v schreef:
patrick 21TURBO schreef:het omzetten van het subframe is best te doen als je een grote krik hebt zodat je goed onder de auto in kan,dan op hoge steunen zetten en je blok ophangen,
groet patrick.
ik heb stuurbekrachtiging... das jammer, maar waarom moet die motor omhoog? die zit toch niet aan mijn subframe??
Bij een clio hangt de motor idd, maar hij zit wel met de achterste motorsteun vast op het subframe. Motor ophangen overigens is mischien niet eens noodzakelijk omdat de motor dus al in zn steunen HANGT. Scheelt weer dus.
~thijs~
Contacteer:

Nieuw subframe Mikie??? is het een schadegevalletje geweest?? als je hulp nodig heb hoor ik het wel!!
mike16v

~thijs~ schreef:Nieuw subframe Mikie??? is het een schadegevalletje geweest?? als je hulp nodig heb hoor ik het wel!!
ja dat vermoede had ik wel al... maar dirk heeft er ff in gereden en we zijn tot deze conclusie gekomen mijn wielen staan niet gelijk, scheelt 2 cm...
maar hulp is welkom. maar liever nog iemand met meer sleutel ervaring dus als je nog iemand weet??
Laatst gewijzigd door mike16v op di 24 feb 2004 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
~thijs~
Contacteer:

dat zuigt, heb dan niet al teveel technische kennis maar wil altijd helpen (leer ik ook weer van!!)
mike16v

~thijs~ schreef:dat zuigt, heb dan niet al teveel technische kennis maar wil altijd helpen (leer ik ook weer van!!)
en is nog gezellig ook! misschien met zijn 3en alleen die derde nog :wink:
Tijn
Contacteer:

mike16v schreef:
~thijs~ schreef:Nieuw subframe Mikie??? is het een schadegevalletje geweest?? als je hulp nodig heb hoor ik het wel!!
ja dat vermoede had ik wel al... maar dirk heeft er ff in gereden en we zijn tot deze conclusie gekomen mijn wielen staan niet gelijk, scheelt 2 cm...
maar hulp is welkom. maar liever nog iemand met meer sleutel ervaring dus als je nog iemand weet??
zeker weten dat alleen het subframe krom is dan ? want anders sta je daar straks met je nieuwe rechte subframe en dan past het dus gewoon niet.
there is no spoon.
Donleben
Contacteer:

Als je gelijk wat breder wil gaan, deze staat ook nog te koop;

http://www.renault-tuning.com/edadpr.php?i=1027

Allen een nieuw subframe en andere aandrijfassen. Er is ook een subframe verkrijgbaar in imitatie. Is wel helemaal nieuw, maar het blijft een imitatie. Deze moet ongeveer 106 euro kosten.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
mike16v

Tijn schreef:
mike16v schreef:
zeker weten dat alleen het subframe krom is dan ? want anders sta je daar straks met je nieuwe rechte subframe en dan past het dus gewoon niet.
de garage zecht dat alleen het subframe niet goed si, dat kan je ook zien... verder lijkt ie goed op de schokdempers na...
mike16v

Donleben schreef:Als je gelijk wat breder wil gaan, deze staat ook nog te koop;

http://www.renault-tuning.com/edadpr.php?i=1027

Allen een nieuw subframe en andere aandrijfassen. Er is ook een subframe verkrijgbaar in imitatie. Is wel helemaal nieuw, maar het blijft een imitatie. Deze moet ongeveer 106 euro kosten.
is imitatie niet goed dan?? neem aan dat de maten hetzelfde zijn? (bij http://www.auto-omderdelen.com soms?)
Donleben
Contacteer:

mike16v schreef: is imitatie niet goed dan?? neem aan dat de maten hetzelfde zijn? (bij http://www.auto-omderdelen.com soms?)
Dat kan je dan bij die site bestellen. Soms wil het wel eens zo zijn dat immitatie iest afwijkt van de originele maten. Je moet gewoon geluk hebben. Als je hem zeker weten recht wilt hebben, zou ik hem gewoon bij de dealer bestellen.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
mike16v

begin me steeds meer af te vragen of het mijn subframe wel is, er zit namelijk 2 cm speling in het voorwiel en mijn veerpoot zit ook redelijk veel speling in, misschien verklaart dat het onrustige rijgedrag??
mike16v

^ up
Robert dB.

laat er een vakman naar kijken, of meet zonodig wat standaard waarde na. Het blijft gissen, en wij forum lezers kunnen achter de pc vandaan hier niets over zeggen.
mike16v

Robert dB. schreef:laat er een vakman naar kijken, of meet zonodig wat standaard waarde na. Het blijft gissen, en wij forum lezers kunnen achter de pc vandaan hier niets over zeggen.
nee das waar... ik heb er wel al een vakman naar laten kijken, maar ik twijfel, zal het nog is met hem besprken, is lastig omdat er meerdere dingen niet goed zijn, ik zal is laten uitlijnen kijken wat daar uit komt. Thanks
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Als je 2 cm speling hebt zal uitlijnen niet helpen, vrees ik. :S
Robert dB.

ik hoop dat het geen miskoop is geweest, zo te lezen heeft ie dus flink in elkaar gezeten :s

In het werkplaatshandboek staan allemaal standaard maten die je na kunt meten; camber, spoorbreedte, etc.

Als een van deze maten erg afwijken kan je het in die hoek gaan zoeken.

succes!
Steven
Car: M536

Speling aan de bovenkant van de veerpoot? Dan is je veerpootlager en of je rubber gaar.

Das niet zo heel erg, das zelfs zo opgelost :)

Waar staat het wiel nu 2cm heen?
mike16v

bedankt voor de tips! ik heb een boek dus zal daar is naar kijken... miskoop tjaa hij was niet duur...
Plaats reactie