Douwe schreef:Nope maar dat heb ik al gezegd

van techniek heb ik weinig kaas gegeten daarvoor kom ik ook voor advies en laat ik dit als het door gaat door pro's doen die wel weten waar ze het over hebben

Wie zijn die pro's dan wel?
Douwe schreef:@speedline'd'accord versteviging van de voor front indien de motor getuned wordt heb ik bij noodzakelijk gezet!
Ok. Versteviging is 1. Nu nog een leuk werkend ontwerp wat ook werkelijk krachten opvangt. Succes!
Tijn schreef:speedline schreef: Verder even kijken wat er op je kenteken staat.
Indien nodig kun je een stuk losse pijp in het uitlaatsysteem monteren om tijdelijk een katalysator te kunnen plaatsen voor de APK.
alle twingo's vallen onder de U9 emissieeisen...
Ok. Al had ik het idee dat er dus nog Twingo's met C motor waren die hier niet onder vielen. Waaronder de zwarte "Achterberg Twingo".
Douwe schreef:speedline schreef:
Maar let op als je een carburateur wilt blijven gebruiken.
Hmm is er een reden om die te willen blijven gebruiken?
Nee, en als die er al is zul je die van mij niet horen!

Nee, hoor geintje. Laten we zeggen dat ik al behoorlijk wat ervaring heb met mensen die om mijn mening vroegen voor een project. En dat er van de stoutste plannen meestal verdomd weinig overblijft. Dus vandaar die carb. opmerking. Injectie er op willen is leuk, het er ook werkelijk op bouwen is een 2e. Maar dan heb je zoiezo de motor er al in gelepelt. Da's al heel wat!
En wat die ombouw in 5 dagen betreft. Dat kan toch tegenvallen. Ten eerste moet je dan toch wel wat mannetjes hebben lopen en ten tweede heeft een ombouw met een "makkelijke" C-motor toch nog wat nare verassingen in petto. Dus je zult af en toe andere onderdelen erbij moeten zoeken om alleen al de motor te moeten plaatsen. Dus ik hoop dat die pro's veel verstand hebben van Renault want bij de JLT Twingo Turbo hebben we toch alle registers open moeten trekken om van bepaalde onderdelen uit te vinden op welke auto ze te vinden zijn.