Douwe schreef:
Waarom zou jij kiezen voor een GTT? Qua prestaties of qua gewicht etc.? (rekening houdend dat het voor dagelijks vervoer is? +/- 2500 km per maand)
2500km!!per maand,zou 'k eerder aan diesel gaan denken

Oftewel niet te betalenRenaultclioII16v (Peter) schreef:Ik heb dus ook een 1.6 16v in m'n clio.
Ik ben ook op zoek gegaan naar componenten van de reno super 1600.
Dat kost echt een vermogen, en zit je op de 220 pk kun je elke 1000 km reviseren.
De totale ombouw schatte maarten op zo'n 100.000 euro.
Ik hoop op den duur of minder te rijden of een diesel erbij te nemenFlorus schreef: 2500km!!per maand,zou 'k eerder aan diesel gaan denken
Thx i'll keep it in mindjeroen.k schreef:Ik heb nog wel een 1.8 16v blok complet voor je...heeft alleen wel een probleem ws een lekke koppakking...mag je hebben voor weinig
Denk wel snel...na zaterdag is hij anders weg ws...Douwe schreef:Thx i'll keep it in mindjeroen.k schreef:Ik heb nog wel een 1.8 16v blok complet voor je...heeft alleen wel een probleem ws een lekke koppakking...mag je hebben voor weinig![]()
Eerst maar eens beslissen wat het gaat worden ga er maar weer een nachte je over
Alles kan maar ik wil je aanraden beide auto's naast elkaar te zetten, eronder te gaan liggen en een potje "zoek-de-verschillen" te doen...Douwe schreef:Hmm ik weet dat je in elk geval de achteras van een een GTT onder een Twingo kunt zetten krijg je dus een grotere spoorbreedte.
Welke maarten ik zou graag horen wat zijn ervaringen zijn !?robclio16V schreef:Ik zou er geen Volvo blok ingooien als ik jou was.
Maarten heeft ook zo'n blok in z'n 5 hangen en die is er niet echt helemaal tevreden over, het schijnt zelfs zo te zijn dat je zo'n blok ook niet echt ver kunt tunen met simpele middelen.
Hoe wil jij in vredes naam een gtt achteras onder een twingo plaatsen, ze zijn toch serieus smaller. Dat ze net passen onder een clio Ok, maar onder een twingo weet je het zeker??Douwe schreef:Ik weet wel dat ook als hun er toch van afzien ik er zelf hard voor ga sparen volgens mij hoeft een gereviseerd GT Turbo blok inbouwen en een GT achter as helemaal niet zoveel veel te kosten toch!?
FF quote van Speedy met het antwoord, toch?!speedline schreef:Alles kan maar ik wil je aanraden beide auto's naast elkaar te zetten, eronder te gaan liggen en een potje "zoek-de-verschillen" te doen...Douwe schreef:Hmm ik weet dat je in elk geval de achteras van een een GTT onder een Twingo kunt zetten krijg je dus een grotere spoorbreedte.
Een twingo heeft namelijk veerpoten op de achteras!.....
Voordat het begint wordt het zowiezo nog beter uitgezoch. Maar wat ik tot nu toe gehoord heb is dat het wel zou passen maar zeker weten doe ik dat niet.Frits schreef:Hoe wil jij in vredes naam een gtt achteras onder een twingo plaatsen, ze zijn toch serieus smaller. Dat ze net passen onder een clio Ok, maar onder een twingo weet je het zeker??Douwe schreef:En volgens mij valt de kosten van een GTT blok en een GTT achteras wel redelijk mee toch?
Ik heb hier en daar wel eens opgevangen dat het juist niet zou passen, wat wel past zijn de schijven en klauwen achter. maar je hebt het over de complete as, dus zoek het goed uit voor je er aan begint.
GR.Frits
ho wacht even, je moet natuurlijk wel uitkijken dat je niet alleen de achteras breder maakt...Douwe schreef:Hmm ik weet dat je in elk geval de achteras van een een GTT onder een Twingo kunt zetten krijg je dus een grotere spoorbreedte.
Qua vering en dempers als je de "normale" vering bedoelt die zijn bij mij vervangen door Weitec dempers en vering dus dat zou wel moeten houden.
Zoals ik er nu inzit zie ik het meest in een 1.6 16V het lijkt mij dat die de lichste van het stel is maar zeker weten doe ik dit niet. Dus het blijft gokken!
Hheheh heb je helemaal gelijk ik ik bedoelde ook niet dat ik alleen de achteras zou vervangen ik bedoel dat ik alleen van de achteras verhalen heb gehoord dat het wil en geen info heb over de voorras!.PtrGte schreef:ho wacht even, je moet natuurlijk wel uitkijken dat je niet alleen de achteras breder maakt...Douwe schreef:Hmm ik weet dat je in elk geval de achteras van een een GTT onder een Twingo kunt zetten krijg je dus een grotere spoorbreedte.
Qua vering en dempers als je de "normale" vering bedoelt die zijn bij mij vervangen door Weitec dempers en vering dus dat zou wel moeten houden.
Zoals ik er nu inzit zie ik het meest in een 1.6 16V het lijkt mij dat die de lichste van het stel is maar zeker weten doe ik dit niet. Dus het blijft gokken!
Je kunt beter ALLEEN de vooras breder maken dan ALLEEN de achteras. het verbreden van ALLEEN de achteras werkt NOG MEER onderstuur in de hand...
en @Tijn: niks is onmogelijk, je moet alleen een beetje naar de "portemonnee-leeg-halende" factor blijven kijken
Het was de vraag of een 1.8 RSI blok te zwaar is ja of neeMartijn *Baccara* schreef:En achter een stabilisatorstang monteren en de voorste verzwaren. Minimaal naar het niveau van de 1.2 16v. Liefst zwaarder, maar da's lastiger.
Waarom is een Volvo-blok licht genoeg, maar een RSI-blok te zwaar? Zijn dezelfde blokken, terwijl de Volvo nog extra uitrusting heeft ivm de turbo
Douwe schreef: 1.4 GT Turbo goed blok alleen meer onderhoud i.v.m. oudere techniek. Dit geld op zich ook voor de volvo echter die is tot '95 gebouwd dus wat nieuwer.
De nieuwste K4M's hoeven maar 1x per 30.000 km nieuwe olie. Da's al een voorsprong.Douwe schreef:Ik doel metname op de langere termijn op zich heb je idd gelijk als het blok goed gereviseerd is, is het in feite "nieuw" dus zou je jaren probleemloos mee moeten kunnen rijden.
GTT blijft een motor gebasseerd op een oudere techniek dan bijv. een nieuwe 1.6 16V dus logischer wijs heeft deze GTT op den duur meer onderhoud nodig of zie ik dat verkeerd