ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
evo
Contacteer:

Vandaag stoplichtsprintje tegen een Civic 1.5 DXi (S) , hij zat een beetje overdreven met z'n gas te spelen, en het werd groen... en de rest spreekt voor zich :lol:
Marcel B.

Vanmorgen ik ook weer zoiets, zo'n droppie in ze nieuwe peug 307 XSI 2.0 16v (vermoed ik), gaat ie naat me staan bij stoplicht, hele tijd een beetje naar voren rijden zo van ik wil racen.

Dan ben ik de kwaadste natuurlijk niet, maarja hoefde niet verder dan 5000 rpm te gaan om em voor te blijven, prutser

wanneer krijg ik nou es een waardige tegenstander!
Don't walk the grass... smoke it
Bram (vospower)

Als je mij tegenkomt :wink: :lol:
Marcel B.

Ja of wanneer ik op een circuit michael schumacher tegenkom! huhu! :p
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

het kan ook anders :lol: ik heb met mijn toen malige gtt veloren van een vrachtwagen (zonder oplegger)zon 600 pk ding :@ :@ :@ kwam ik later achter hij reed in zijn 3 weg!!!!
Matijs
Contacteer:

Ja met 16 versnellingen maakt het niet zoveel uit als je er een paar overslaat. de hele lage versnellingen zijn toch alleen maar voor wegrijden vanuit stilstand met zware last.
Maar de meeste vrachtwagens hebben inderdaad meer vermogen en vooral koppel dan goed is voor de banden, als er geen zware kar op hangt dan.
jerom

het kan inderdaad leuk speelgoed zijn, ook als het glad is enzo :D
er is geen mooier sport dan renault sport
Ivo
Über-Spammer

Vanavond op de terugweg van JL Tuning heb ik weer even mogen genieten van mn oude liefde.... :lol:
Weer eff lekker achter het stuur van de GTT van Haas achter een Audi A3 aan, echt zo'n dikke met 18" RS wielties eronder, lekker laag......alleen jammer dat ie het niet ging redden......hahahaaa :p
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

ken je wel met iemand anders zijn auto .....
Ivo
Über-Spammer

jochem de haas schreef:ken je wel met iemand anders zijn auto .....
Eeehhh, volgensmij zat u ernaast...... :p
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

oja joh ......... :smoke:
Mickael

Vanochtend verloren van een Mitsu evo....

Was duidelijk een stap te hoog gegrepen :lol:

Damn die dingen zijn echt snel weg :p
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Een vriend van me belde me gister dat hij met een neef van zijn vriendin even een stukje was gaan rijden... In een Porsche 911 GT3!!!

Ikke jaloers natuurlijk... :D Het was niet normaal hoe hard dat ding optrok en niet alleen vanuit stilstand naar de 100. Ook bij tussenaccelleraties werd je gewoon hard in je stoel gedrukt, zei hij.

Hopelijk mag ik het zelf ook nog een keer meemaken... :)
Bram

Net stonden we bij de Mac in Santpoort. Kwam een audi A3 uit met een dikke DTM pijp aan bijden kanten, smoke achterlichten en 17 of 18 inch velgen ( dezelfde die van die R5GTE zijn gestolen) uit de drive.
Hij gegeten. Hij ging weg, dus wij erachter aan..
Stak hij gelijk de snelweg op en begon te gassen. Erachter aan dus.. Hij reed voor ons maar we moesten wel flink trappen om hem nog bij te houden.. Toen we 190 gingen kwamen we dichterbij en uiteindelijk er langs :). Was best leuk ritje!
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Bram schreef:en 17 of 18 inch velgen ( dezelfde die van die R5GTE zijn gestolen)
wel toevallig of niet? Hoeveel zullen er verkocht zijn??
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Audi heeft 5 gaats wielen nodig. :)
Rory

Maandag avond, kom van snelweg af en een Golfje 4 pakkeerd zowat in mn kofferbak. Dus ik rij _rustig_ door naar het stoplicht om daar te wachten voor rood... stoplicht op groen.. hij spurt langs me en crossed met 120 verder naar het volgende stoplicht. Dus nu wist ik zeker dat hij wel wilde >-)

Stoplicht op groen, ik ga iets te laat op het gas waardoor hij met neusje voorbij komt, trap hem 2x door in 6500 toeren, zit in zn 3 en hij kan mn mooie RTC sticker zien :D

Ja het was meer een Golf 4 TDI dus DI in het rood, niet slecht voor mn 1.6 16vje :)
H8bal

Rory schreef: Ja het was meer een Golf 4 TDI dus DI in het rood, niet slecht voor mn 1.6 16vje :)
Uit die letters kan je niet veel meer opmaken, der zijn tegenwoordig ook 100 en 110 Pk met 2 rode letters.
Rory

H8bal schreef:
Rory schreef: Ja het was meer een Golf 4 TDI dus DI in het rood, niet slecht voor mn 1.6 16vje :)
Uit die letters kan je niet veel meer opmaken, der zijn tegenwoordig ook 100 en 110 Pk met 2 rode letters.
Als je zelf ook maar 110 pk hebt dan zijn die dingen toch best eng :)
Madmaus

gister ff een stoplichtsprintje met een seat leon!
Ik dacht das wel makkelijk te doen, die dingen zijn niet zo snel.

Ik had alleen ff iets over het hoofd gezien, die mooie R met dat vlaggetje!
Een cupra R was het dus met 210 pk.

Was dus een nederlaag. :@ :@

Volgende keer beter :p
sikkie

ik zit zo eens te lezen over dat audi 180pk gedoe, het zit zo dat je niet het zelfde gevoel heb qwa snelheid al in een 5 maar het loopt echt wel goed door! en op 500m echtwaar dik 180km-h 0 naar 100 7.5sec en een top van 235km-h
Ivo
Über-Spammer

sikkie schreef:ik zit zo eens te lezen over dat audi 180pk gedoe, het zit zo dat je niet het zelfde gevoel heb qwa snelheid al in een 5 maar het loopt echt wel goed door! en op 500m echtwaar dik 180km-h 0 naar 100 7.5sec en een top van 235km-h
Ja .....en toen.....???

:p
gille
Contacteer:

sikkie schreef:ik zit zo eens te lezen over dat audi 180pk gedoe, het zit zo dat je niet het zelfde gevoel heb qwa snelheid al in een 5 maar het loopt echt wel goed door! en op 500m echtwaar dik 180km-h 0 naar 100 7.5sec en een top van 235km-h
ik rijd nu sinds een paar dagen in een audi coupe bj 85 ,maar met de 20 kleps turboblok(auto is van broer hoor)wegen restauratie van de 21T.
nu toch al 2sprintjes gehad,zoals vandaag tegen een RS clio ph2,die was wel ff eerder weg,maarwas er snel bij,wel een turbogat waar je mottig van word,maar eenmaal vertrokken geen houden aan,bye bye Renault :smoke: .en eergisteren tegen een Saab AERO.ook een makkie,ben eens benieuwd tegen de R21T,maar das voor na het spuiten,ikke tegen broer(wie de eigenaar is van die stokoude Audi :lol: )spijitg da&t het ding zuipt als een Schot,of ik bracht hem mee naar Breda.
Riël
Über-Spammer

Met mijn supercampus (een 1.4i, niet té traag) de snelweg oprit op tegen een sprinter. Een lange! Die gekke bus reed me 't licht uit de ogen...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Marcel B.

Die krengen kunnen tegenwoordig steeds harder, rij je met een gangetje van 140-150 over de snelweg, komen ze je nog voorbij blazen, levensgevaarlijk!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Ivo8hoven schreef:
Ja .....en toen.....???

:p
Toen kwam Wob voorbij met zijn willie ....... :wink:
Robert dB.

whehe...bye bye A3 :lol:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Robert dB. schreef:whehe...bye bye A3 :lol:
Nah ik moet wel zeggen jij was iets eerder weg en dat we bij de 210 echt wel inliepen .

Maar inderdaad het ging erug goed en aardig gek 235 waar je 100 mag er waar ze gelukkig bijna nooit flitsen :foto: :foto: :foto:

Ga je vanavond ook nog ff ?
Robert dB.

ik liet gas los bij de tunnel...liep toen op de teller 225 (S)

maja, vanaaf ga ik niet, zie leiden topic.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef:Met mijn supercampus (een 1.4i, niet té traag) de snelweg oprit op tegen een sprinter. Een lange! Die gekke bus reed me 't licht uit de ogen...
Die dingen kunnen echt hard. Ben in Duitsland ingehaald door een Sprinter en ik reed zelf 170... :(
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Tom
Moderator
Car: MB

ik rijd ook vaak in die lange nieuwe sprinters en die lopen echt goed! Trekken lekker en 150 op de snelweg als kruissnelheid gaat prima
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn.V
Contacteer:

impreza sti met supersprint brulpijp weggetrapt met m'n burgelijke V40 bij het stoplicht in Delluf. Kon de dame in kwestie niet echt waarderen. :D

Een lichte snijactie van haar kant, nadat ik de afvoegstrook opreed, toonde haar "sportieve" karakter. >-)
speedline

Riël schreef:Met mijn supercampus (een 1.4i, niet té traag) de snelweg oprit op tegen een sprinter. Een lange! Die gekke bus reed me 't licht uit de ogen...
Marcel B. schreef:Die krengen kunnen tegenwoordig steeds harder, rij je met een gangetje van 140-150 over de snelweg, komen ze je nog voorbij blazen, levensgevaarlijk!
Wat is daar levensgevaarlijk aan? Dingen hebben brede banden met relatief veel grip, modern snelregelend ABS, elektronische remkrachtverdeling en remklauwen+schijfremmen waar een sportwagen zich niet voor hoeft te schamen! En ASR anti doorslip regeling in de meeste gevallen.

N.b.: Op de Nederlandse markt kun je het ASR afbestellen en bij andere merken het ABS systeem afbestellen. Je zou dus kunnen stellen dat er ook een hoop onverantwoorde ondernemers hun personeel onder tijdsdruk laten rondkarren. En in een tijd van verantwoord ondernemen lijkt mij dat een slechte zaak! Een ingenieurs/fabrikant/verkoper grap is dat in het buitenland deze moderne actieve veiligheidssystemen als verkoop argument gebruikt kunnen worden en de Nederlandse ondernemer als eerste vraagt of het er ook af kan en wat dat scheelt op de prijs... Diep triest... :@

Ben goed bekend in dat wereldje en ook in de ontwikkeling en productie maar je kunt ook echt hard met zo'n ding. En dat ook in bochten. (Lekker driften! >-) ) Daar wordt ook veel ontwikkelingswerk in gestoken.

Maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent. En daar ontbreekt het bij bestelwagenchauffeurs nogal eens aan. Niets voor niets is er nu al ESP leverbaar op de Sprinter.
Een Sprinter met *16motor, 2.7-liter 5-cilinder met 156pk, heeft 330Nm en weegt tussen de 1600 en 1800kg. Da's dus 200Nm per ton! Da's meer als een GT Turbo! Combineer dat met goede versnellingsbakverhoudingen en je hebt een echte Sprinter! :p
Martijn *Baccara* schreef:Die dingen kunnen echt hard. Ben in Duitsland ingehaald door een Sprinter en ik reed zelf 170... :(
Origineel begrensd op 161km/h. Gehiptunede exemplaren met Vmax aufhebung zijn er bijna niet. Dus of tellerafwijking of een gechipt exemplaar (max 185km/h).
Tom schreef:ik rijd ook vaak in die lange nieuwe sprinters en die lopen echt goed! Trekken lekker en 150 op de snelweg als kruissnelheid gaat prima
De vermogensrace in bestelauto land is nog maar net begonnen... >-)
Marcel J.

Kvind die busje geweldig :worship: Kun je echt me gassen.

Wat dat driften betreft, de overtreffende trap: Busje met bak achter :smoke: Helemaal geen gewicht achterop en dan vochtig wegdek :D Moet je nog opletten ook :p

Geweldig :worship:
Jasper16v

Ik rijd voor me werk in een Sprinter 413 cdi met meubelbak en laadklep. Leeg gewicht ± 2500 meen ik. Door die laadklep swingt ie behoorlijk door in de bochten bij driften :)
Gesloten