[Clio 16V] Blok er uit halen via de onderkant

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ik hoorde dat het mogelijk is het blok via de onderkant er uit tehalen met subframe moet ik dan gewoon de onderste motorsteul laten zitten en de 2 bovenste lost maken en dan het subframe los halen?
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

stuurkolom van stuurhuis losmaken, dat moet je sowieso doen... :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

-Veerpoten
-4 bouten subframe
-Uitlaat
-Schakelstang
-Bekabeling en slangenzooi
-Kweenie of de 16v vanaf de draagarmen ook nog van die stangen naar de carros heeft?

Als je je wiel eraf haalt kun je het grootste deel gewoon zien van wat er los moet.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

onderste motorsteun zal ook los moeten, maar das een eitje.

Maar waarom niet gewoon takelen? Lijkt mij gemakkelijker...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

De onderste staat meestal op het subframe :)
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

hee ja das waar idd. tis ook net de omgekeerde wereld :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Rob heeft em geloof ik ook met subframe en al eruit gefietst, ask him....
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

mocht je het zo doen, hou dan ff rekening bij het hermonteren dat je de voorste subframebouten met 6 daN.m en de achterste met 11 daN.m aandraait.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

is dat zo ja?

ik jengel die dinge gewoon met de luchthamer aan :D
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Naar boven eruit halen is geen doen, zeker niet als er ABS op zit wat ik dus heb.
De eerste keer hadden we m'n blok er naar boven uitgetild, maar de 2e keer dat het blok eruit ging hadden we de auto maar over het blok heen getild, dat ging veel makkelijker.
Het nadeel is wel dat je dan effe geen wielen meer onder de voorkant hebt zitten, maar dan zet je hem maar even op bokkies.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

PtrGte schreef:is dat zo ja?

ik jengel die dinge gewoon met de luchthamer aan :D
Zo is het maar net, vast = vast. :lol:
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

robclio16V schreef:Naar boven eruit halen is geen doen, zeker niet als er ABS op zit wat ik dus heb.
De eerste keer hadden we m'n blok er naar boven uitgetild, maar de 2e keer dat het blok eruit ging hadden we de auto maar over het blok heen getild, dat ging veel makkelijker.
Het nadeel is wel dat je dan effe geen wielen meer onder de voorkant hebt zitten, maar dan zet je hem maar even op bokkies.
maar laat je dan je onderste motor steun zvast zitten?
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Die onderste steun moet wel los, anders blijft het blok aan het subframe hangen.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

en dan takel je hem later iets op dat je hem in de steunen kan hangen
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Juistem.
Tim B.
Berichten: 553
Lid geworden op: ma 14 jan 2002 0:00

robclio16V schreef:Naar boven eruit halen is geen doen, zeker niet als er ABS op zit wat ik dus heb.
De eerste keer hadden we m'n blok er naar boven uitgetild, maar de 2e keer dat het blok eruit ging hadden we de auto maar over het blok heen getild, dat ging veel makkelijker.
Het nadeel is wel dat je dan effe geen wielen meer onder de voorkant hebt zitten, maar dan zet je hem maar even op bokkies.
Idd, wat een teringwerk zeg om dat ding eruit te takelen....die leidingen van volgens mij mn ABS zitten echt in de weg dan...bij mij brak er toen ook nog es een keer zo'n takel-oog af!! :( Gelukkig hing hij toen nog niet zo heel ver boven de auto...
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

bij de 19 gaat het blok in 1.5 uur erin en eruit . >-) bij de 21T 1.5 jaar.......
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

robclio16V schreef:Naar boven eruit halen is geen doen, zeker niet als er ABS op zit wat ik dus heb.
De eerste keer hadden we m'n blok er naar boven uitgetild, maar de 2e keer dat het blok eruit ging hadden we de auto maar over het blok heen getild, dat ging veel makkelijker.
Het nadeel is wel dat je dan effe geen wielen meer onder de voorkant hebt zitten, maar dan zet je hem maar even op bokkies.
het nadeel is ook dat als je het zo doet je je halve auto moet slopen in plaats van gewoon takelen.

Koop een balansbalk voor je motortakel, dan lepel je hem er echt zo uit.
De truuk is dat je hem er uit moet draaien met een bepaalde draai, dan gaat het als een zonnetje.
there is no spoon.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

ja 't was toch best wel een eitje, he Tijn :)
Thadarkraven
Berichten: 246
Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Eyzzz,

Het gaat idd wel van boven maar
zekers als je abs hebt dan kun
je flink lopen te klooien.

Ik heb hem bij mezelf er ook vanaf
boven uitgehaald maar het gaat vrij
lastig zeker omdat de abs unit in de
weg zit dan. De leidingen kun je gewoon
opzij buigen "lees niet knikken" en als
alles los is gaat er iemand op je bak
staan om het blok zo schuin mogelijk te
houden en dan haal je hem er schuin uit
met de distributiezijde als eerste omhoog
en terug ook weer met de bak als eerste erin
dan gaat het net, pas wel op dat je dynamo niet
achter je voorfront blijft hangen :wink:

Suc6

Grtzz Tony
:smoke:
Plaats reactie