[Clio 16V] Blok er uit halen via de onderkant
stuurkolom van stuurhuis losmaken, dat moet je sowieso doen... 
-Veerpoten
-4 bouten subframe
-Uitlaat
-Schakelstang
-Bekabeling en slangenzooi
-Kweenie of de 16v vanaf de draagarmen ook nog van die stangen naar de carros heeft?
Als je je wiel eraf haalt kun je het grootste deel gewoon zien van wat er los moet.
-4 bouten subframe
-Uitlaat
-Schakelstang
-Bekabeling en slangenzooi
-Kweenie of de 16v vanaf de draagarmen ook nog van die stangen naar de carros heeft?
Als je je wiel eraf haalt kun je het grootste deel gewoon zien van wat er los moet.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
onderste motorsteun zal ook los moeten, maar das een eitje.
Maar waarom niet gewoon takelen? Lijkt mij gemakkelijker...
Maar waarom niet gewoon takelen? Lijkt mij gemakkelijker...
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
hee ja das waar idd. tis ook net de omgekeerde wereld 

-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
mocht je het zo doen, hou dan ff rekening bij het hermonteren dat je de voorste subframebouten met 6 daN.m en de achterste met 11 daN.m aandraait.
is dat zo ja?
ik jengel die dinge gewoon met de luchthamer aan
ik jengel die dinge gewoon met de luchthamer aan

Naar boven eruit halen is geen doen, zeker niet als er ABS op zit wat ik dus heb.
De eerste keer hadden we m'n blok er naar boven uitgetild, maar de 2e keer dat het blok eruit ging hadden we de auto maar over het blok heen getild, dat ging veel makkelijker.
Het nadeel is wel dat je dan effe geen wielen meer onder de voorkant hebt zitten, maar dan zet je hem maar even op bokkies.
De eerste keer hadden we m'n blok er naar boven uitgetild, maar de 2e keer dat het blok eruit ging hadden we de auto maar over het blok heen getild, dat ging veel makkelijker.
Het nadeel is wel dat je dan effe geen wielen meer onder de voorkant hebt zitten, maar dan zet je hem maar even op bokkies.
maar laat je dan je onderste motor steun zvast zitten?robclio16V schreef:Naar boven eruit halen is geen doen, zeker niet als er ABS op zit wat ik dus heb.
De eerste keer hadden we m'n blok er naar boven uitgetild, maar de 2e keer dat het blok eruit ging hadden we de auto maar over het blok heen getild, dat ging veel makkelijker.
Het nadeel is wel dat je dan effe geen wielen meer onder de voorkant hebt zitten, maar dan zet je hem maar even op bokkies.
Idd, wat een teringwerk zeg om dat ding eruit te takelen....die leidingen van volgens mij mn ABS zitten echt in de weg dan...bij mij brak er toen ook nog es een keer zo'n takel-oog af!!robclio16V schreef:Naar boven eruit halen is geen doen, zeker niet als er ABS op zit wat ik dus heb.
De eerste keer hadden we m'n blok er naar boven uitgetild, maar de 2e keer dat het blok eruit ging hadden we de auto maar over het blok heen getild, dat ging veel makkelijker.
Het nadeel is wel dat je dan effe geen wielen meer onder de voorkant hebt zitten, maar dan zet je hem maar even op bokkies.

bij de 19 gaat het blok in 1.5 uur erin en eruit .
bij de 21T 1.5 jaar.......

het nadeel is ook dat als je het zo doet je je halve auto moet slopen in plaats van gewoon takelen.robclio16V schreef:Naar boven eruit halen is geen doen, zeker niet als er ABS op zit wat ik dus heb.
De eerste keer hadden we m'n blok er naar boven uitgetild, maar de 2e keer dat het blok eruit ging hadden we de auto maar over het blok heen getild, dat ging veel makkelijker.
Het nadeel is wel dat je dan effe geen wielen meer onder de voorkant hebt zitten, maar dan zet je hem maar even op bokkies.
Koop een balansbalk voor je motortakel, dan lepel je hem er echt zo uit.
De truuk is dat je hem er uit moet draaien met een bepaalde draai, dan gaat het als een zonnetje.
there is no spoon.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
ja 't was toch best wel een eitje, he Tijn 

-
- Berichten: 246
- Lid geworden op: di 13 jan 2004 18:34
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Eyzzz,
Het gaat idd wel van boven maar
zekers als je abs hebt dan kun
je flink lopen te klooien.
Ik heb hem bij mezelf er ook vanaf
boven uitgehaald maar het gaat vrij
lastig zeker omdat de abs unit in de
weg zit dan. De leidingen kun je gewoon
opzij buigen "lees niet knikken" en als
alles los is gaat er iemand op je bak
staan om het blok zo schuin mogelijk te
houden en dan haal je hem er schuin uit
met de distributiezijde als eerste omhoog
en terug ook weer met de bak als eerste erin
dan gaat het net, pas wel op dat je dynamo niet
achter je voorfront blijft hangen
Suc6
Grtzz Tony

Het gaat idd wel van boven maar
zekers als je abs hebt dan kun
je flink lopen te klooien.
Ik heb hem bij mezelf er ook vanaf
boven uitgehaald maar het gaat vrij
lastig zeker omdat de abs unit in de
weg zit dan. De leidingen kun je gewoon
opzij buigen "lees niet knikken" en als
alles los is gaat er iemand op je bak
staan om het blok zo schuin mogelijk te
houden en dan haal je hem er schuin uit
met de distributiezijde als eerste omhoog
en terug ook weer met de bak als eerste erin
dan gaat het net, pas wel op dat je dynamo niet
achter je voorfront blijft hangen
Suc6
Grtzz Tony
