[Clio II] (Alweer) roest op achterklep

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Hij is ouder dan 1 jaar --> JA :wink: :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Ferdy
Über-Spammer

ghehe
heb al wat roest ontdekt toen mn dashboard er af ging om mn witte wijzerplaten te installeren

[img]http://home.wanadoo.nl/pierced.panda/te ... jzer10.jpg[/img]
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Heb ik ook, zat er al toen de auto een maand oud was. Wat in de auto zit, hoeft toch ook geen roestpreventie mee te krijgen...... *zucht* :lol:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
ClioSi

Maandag langs de dealer geweest.
Op roest van binnen naar buiten zit 5 jaar volgens hun. Maar dat kun je ook weer op verschillende manieren zien volgens mij :s
Volgens die gene die het heeft gezien mocht het inderdaad niet.
Ze zouden met Renault Nederland bellen hoe dit verder af te handelen.
Ik hoop nu maar dat als ik donderdag langs kom dat ze het gewoon fixen! En niet dat ze beginnen dat dat niet binnen de garantie van 5 jaar valt etc etc... :@
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

ClioSi schreef: Ik hoop nu maar dat als ik donderdag langs kom dat ze het gewoon fixen! En niet dat ze beginnen dat dat niet binnen de garantie van 5 jaar valt etc etc... :@
Anders dit topic printen, kunnen ze lezen dat een identiek geval wel opgelost is onder garantie. 5 jaar lijkt mij te kort, is toch echt 8 jaar.
ClioSi

@ Martijn; just in case, hoe heet de dealer waar jij hem hebt laten maken?
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Oving Zwolle. Succes!
ClioSi

**Update**

Gister langs de dealer geweest. Aan de auto moesten nog wat garantie dingetjes gedaan worden.
Ze gaan het repareren :) (Y)
Ff nagevraagd hoe lang het dan zou gaan duren om het te fixen. Drie dagen volgens hun.
Hij wordt ook naar de spuiter gebracht, dus ze zijn heel wat van plan.
De komende week ff kijken wanneer ik hem breng.

En Martijn nog bedankt voor je topic! :worship:
De achterklep doorvoeringen zou ik zelf niet snel aan gedacht hebben.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

En daar gaan we weer: er zit weer roest onder de doorvoerrubbers. Dezelfde plek als ze vorig jaar "gerepareerd" hebben. :(
Vorige week ben ik erover wezen klagen bij de dealer. De schadehersteller zei dat er niets aan te doen was, omdat ze er van binnenuit niet bij kunnen komen. Hij kon dan ook geen garantie geven op de reparatie. De werkplaatsreceptionist was het daar niet mee eens, en het resultaat is dat de auto vandaag bij de spuiter staat.

Wat foto's van hoe het er zaterdag uitzag:
bestuurderskant
[img]http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... links1.jpg[/img]
Deze kant was vorig jaar het ergst. Het randje is al eng dun. Het zijn dus 2 lagen blik boven elkaar. In het gat zie je de hemelbekleding. En het straalgrit, dat nog overal in de auto terugkomt. :(

Bijrijderskant
[img]http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... echts2.jpg[/img]
Hier hebben ze vorig jaar alleen de buitenkant van gedaan. De stukken lak hangen aan de binnenkant los...

En onder het rubber van het bestuurdersportier is de lak alweer doorgeschuurd. Dat herstellen ze ook, en fixeren het rubber met wat kit.

Al met al wordt ik er niet blij van. Ben bang dat de roest nooit helemaal verholpen wordt. Zeker omdat het deze keer goedkoop moet, omdat ze bij Renault Nederland niks willen claimen....
ClioSi

Lekker is dat!! :( :@
Ze hebben het dus gewoon niet goed gemaakt!?!?
Hebben ze wel gezegt dat het niet meer zou gaan roesten? Of wilde ze toen die garantie ook al niet geven?
Of ze bij mij alleen de buitenkant hadden gedaan weet ik zo niet. Ik geloof ook de binnenkant, al ben ik daar nu niet zo zeker meer van.

Dat wordt dus weer goed opletten het komend jaar op terug keerende roestplekken.... (N) :@
Clio 1.6-16V

Johan schreef:ook al bij de nieuwe clio's roest (N). op die clio's zit toch 12 jaar carroserie garantie??
Ja, op de Clio phase 2 zit 12 jaar carosseriegarantie.
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Ferdy schreef:ghehe
heb al wat roest ontdekt toen mn dashboard er af ging om mn witte wijzerplaten te installeren
In mijn Mondeo van 2 mnd oud zit ook al oppervlakteroest op de balk die onder de dash doorloopt.

Zaterdag de C5 van mijn broertje van carkit voorzien, zelfde verhaal.

Het schijnt normaal te zijn dat je als autofabrikant onbehandeld metaal verwerkt in je auto...

Ergens moet het prijsverschil ook wel vandaan komen: de auto's worden steeds veiliger, steeds meer meuk er in. Ze moeten dus steeds zwaarder worden en duurder, als ze dat dus in kunnen perken... (al vraag ik me af of een likje verf het verschil maakt ;-) )
Laatst gewijzigd door Bas op di 15 jun 2004 6:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Bas
Bestuurslid

Martijn *Baccara* schreef:En daar gaan we weer: er zit weer roest onder de doorvoerrubbers. Dezelfde plek als ze vorig jaar "gerepareerd" hebben. :(
Vorige week ben ik erover wezen klagen bij de dealer. De schadehersteller zei dat er niets aan te doen was, omdat ze er van binnenuit niet bij kunnen komen. Hij kon dan ook geen garantie geven op de reparatie. De werkplaatsreceptionist was het daar niet mee eens, en het resultaat is dat de auto vandaag bij de spuiter staat.

En onder het rubber van het bestuurdersportier is de lak alweer doorgeschuurd. Dat herstellen ze ook, en fixeren het rubber met wat kit.

Al met al wordt ik er niet blij van. Ben bang dat de roest nooit helemaal verholpen wordt. Zeker omdat het deze keer goedkoop moet, omdat ze bij Renault Nederland niks willen claimen....
S#cks, Martijn...
Heb je deze auto nieuw gekocht?
Mijn Clio II van 2000 roestte eigenlijk alleen op die balk achterin de kofferbak (onderaan de rugleuningen), voor de rest viel het mee voor 170k km...
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Mijn ouders hebben de Clio nieuw gekocht, ik heb hem na 2 jaar van hen overgenomen.

Hoe heb je die roest bij jouw Clio gevonden? Want er zit een kunstof kap over die balk. En dat is dan zelfs ín de auto, zonder weersinvloeden :(
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Zo repareert de Renault-schadehersteller (Focwa) roestschade op de achterklep. Veroorzaakt toen ze bij aanschaf gaten boorden voor de nummerplaat.

[img]http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... plaat1.jpg[/img]

[img]http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... plaat2.jpg[/img]

[img]http://home.tiscali.nl/r5baccara/Afbeel ... plaat3.jpg[/img]

:(

Ze hebben gewoon een vak (iets kleiner dan de RTC-nummerplaathouder) afgeplakt en dat volgeblazen met lak. En hoe die blauwe/losse delen er komen, geen idee.

Ik wilde de RTC-houder eraf ivm de inruil volgende week, maar hierdoor kan ik dus niet alleen de nummerplaat erop hebben, want het "herstelde" deel is groter. :(

Ik twijfel nog of ik er voor de inruil nog over zal gaan klagen. 1 ding is zeker, deze dealer levert mij geen auto meer en doet al helemaal geen onderhoud meer!
-jacco-
Über-Spammer

Ik weet niet wie de dealer is, dat hoef ik ook niet te weten,
maar ik kan me voorstellen dat je daar nooit meer naar teruggaat.
Wat een schande, maar zo blijkt maar weer, velen proberen er zo,
oftewel lekker makkelijk, vanaf te komen...

Zo hebben mn ouders ook een keer een auto gekocht, met lichte schade aan de
motorkap met de afspraak dat dit gerepareerd en opnieuw gespoten zou worden.
Ze hadden alleen ff de lakstift erover heen gehaald, dit zonder te
schudden of te mengen,want er zaten ineens drie kleuren op de motorkap...

Succes iig met de onderhandelingen, als je daar nog aan begint...
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Nou ja, hij gaat woensdag weg, maar het gaat me meer om het principe. Dit verwacht ik bij een beunhaas nog niet eens :( :(

Het lijkt inderdaad of dealers etc je niet altijd serieus nemen.

En de dealer is Oving Zwolle. Al is het niet aardig om dat hier zo te noemen >-)
Bas
Bestuurslid

Wou net posten, het begint vast met een O.
De overige dealers hier in de buurt zou ik het niet direct van verwachten, al zijn er die toegeven liever geen 16v spul en GT's over de vloer te hebben...
Laatst gewijzigd door Bas op vr 25 jun 2004 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Jan-Geert (Momentsleutel)

tja inderdaad , bas heeft toen zn kentekenplaathouder van oving eraf gehaald (had volgens mij toen problemen bij aflevering met deukjes etc), ik heb die plaathouder nou op de v6 turbo zitten en is vaak verhuist van 25 naar 25 :P gewoon gek aan steken :P
-jacco-
Über-Spammer

Martijn *Baccara* schreef:Nou ja, hij gaat woensdag weg, maar het gaat me meer om het principe. Dit verwacht ik bij een beunhaas nog niet eens :( :(

Het lijkt inderdaad of dealers etc je niet altijd serieus nemen.

En de dealer is XXXXXXX. Al is het niet aardig om dat hier zo te noemen >-)
Inderdaad, dit verwacht je zelfs bij een beunhaas niet, errug schandalig...
Ik ga ook niet naar de dealer, ten eerste omdat ik ze veel te duur vind voor mijn auto. Tis immers al een oud beessie... En daarnaast heb ik een jongen gevonden die het werk perfect uitvoert tegen een zeer gunstig tarief. :D :D :D
Robert Clio S.

Brief met foto's naar Renault sturen. Dan weet ik zeker dat het netjes opgelost wordt! Wij krijgen ook wel eens auto's die bij anderen niet goed hersteld zijn voor garantie, en dan gaan ze naar ons om het alsnog goed te laten herstellen (van de ene Renault erkende schadehersteller naar de andere dus).

Ik snap alleen niet waarom die lui het zo doen. Je zet daarmee je contract met Renault op het spel als ze erachter komen. Renault hanteert voor garantie een riant uurloon, een achterklep moet volledig gespoten worden, en als je het goed doet dan doet Renault nooit moeilijk over garantie gevallen. Zeer makkelijk geld verdienen voor ze, maar ik zal Oving bij Renault Nederland goed gaan naaien. Dit kan niet namelijk!!
Clio 1.4 S strak in de lak!
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Het hoeft van mij niet meer opgelost te worden, de Clio wordt woensdag ingeruild. Het gaat me meer om het principe. Ik krijg het idee dat ze denken dat de klant (of ik alleen) gek is. Fout gedacht.
Déze roestschade hebben ze zelf veroorzaakt en zal dus wel niet gedekt worden door Renault NL.
Als ik de Clio nog zou hebben, dan ging er een brief naar Renault NL, plus een brief naar de Focwa en ze hebben zelf ook een ISO-9001 klachtenprocedure >-)
Gelukkig voor mijn bloeddruk hoeft dat dus allemaal niet, maar dinsdag ga ik er wel even langs. :bang:

De schadehersteller is trouwens van de dealer, 1 bedrijf.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Zo, net maar even heen geweest. De bedrijfsleider was zeker niet te spreken over de wijze van repareren. Dat viel me eerlijk gezegd mee. Maar hij was er echt niet blij mee, en ze hebben de roestplekjes met zinkspray behandeld. Als ik de auto niet morgen weg had gebracht, dan hadden ze het ook weer écht hersteld.
Voor die ene dag zit er nu een Oving-nummerplaathouder op, zodat het toch uit het zicht is. :)
Plaats reactie