[Clio II] (Alweer) roest op achterklep
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Mijn Clio II (2000) heeft roest onder de rubbers van de kabeldoorvoeren naar de achterklep. In de dakplaat, zeg maar. Mijn Renault-dealer gaat het herstellen, omdat het nog onder de carrosseriegarantie valt. Maar Renault Nederland wil er eerst nog naar kijken, omdat het een dure reparatie (anderhalve dag) wordt, en ze benieuwd zijn of dit een mogelijk structureel probleem is bij een Clio II. Misschien handig als andere Clio-bezitters ook controleren of er roest zit? Bij mijn Clio zit het onder beide rubbers, maar de bestuurderskant is het ergste. Daarvan is de foto.
De roest is al behoorlijk:
[img]http://home.wanadoo.nl/r5baccara/Afbeel ... _roest.jpg[/img]
M'n Clio heeft wel meer last van roest, onder de deurrubbers (die langs het dak) zat vorig jaar al roest. Dat heeft de dealer toen bijgewerkt met een lakstift (en roest dus vrolijk verder).
Ik ben ben benieuwd of er meer Clio's zijn met dit probleem!
Martijn
De roest is al behoorlijk:
[img]http://home.wanadoo.nl/r5baccara/Afbeel ... _roest.jpg[/img]
M'n Clio heeft wel meer last van roest, onder de deurrubbers (die langs het dak) zat vorig jaar al roest. Dat heeft de dealer toen bijgewerkt met een lakstift (en roest dus vrolijk verder).
Ik ben ben benieuwd of er meer Clio's zijn met dit probleem!
Martijn
Laatst gewijzigd door Martijn op do 24 jun 2004 20:34, 2 keer totaal gewijzigd.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Moderator
- Car: Megane
dit mag dus niet he
en zo ver ik weet is de carrasorie garantie 10 jaar
Ik zou naar de dealer gaan en eissen dat ze het fixuh

en zo ver ik weet is de carrasorie garantie 10 jaar
Ik zou naar de dealer gaan en eissen dat ze het fixuh

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Deze schade valt onder de carrosseriegarantie. Gelukkig wel, want het schijnt niet makkelijk te zijn om het goed te repareren. De dealer deed daar ook echt niet moeilijk over. Op deze Clio is de garantie 8 jaar, op de Phase 2 10 jaar.
Het is alleen de vraag hoe de roest ontstaan is. Er blijft wel vocht zitten onder het rubber, maar met een goede laklaag mag dat geen probleem zijn. Vandaar dat Renault Nederland een expert stuurt.
Het is alleen de vraag hoe de roest ontstaan is. Er blijft wel vocht zitten onder het rubber, maar met een goede laklaag mag dat geen probleem zijn. Vandaar dat Renault Nederland een expert stuurt.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Misschien door het bewegen van het rubber, dat zo langzaam de lak eraf slijt.
En dat i.c.m een vochtige omgeving, is natuurlijk feest voor het grote roestmonster.
Morgen ff mijn clio checken.
En dat i.c.m een vochtige omgeving, is natuurlijk feest voor het grote roestmonster.
Morgen ff mijn clio checken.
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Let me know!!RenaultclioII16v (Peter) schreef:Morgen ff mijn clio checken.
De Clio Ph2 van m'n ouders is nog roestvrij....

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nog meer roest: ik wil net de nummerplaat achter vervangen door 1 met dikke letters en een RTC-houder. Zie ik dat in de lak achter de nummerplaat een stuk of 17 (!) roestplekken zitten. Een gaatje of scheurtje in de lak, en het water loopt eruit als je erop drukt.
Ik begin wat te twijfelen aan de lakkwaliteit.....
Ik begin wat te twijfelen aan de lakkwaliteit.....

-
'k heb het ff gecheckt en niets gevonden 

- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Ik ook niet...
Wel vochtig, die hele achterkant onder de schanieren; water loop niet echt weg.
Wel vochtig, die hele achterkant onder de schanieren; water loop niet echt weg.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Gelukkig is het dus niet structureel!
De score:
- Onder de rubbers van de kabeldoorvoer naar de achterklep
- Onder de buitenste portierrubbers
- Achter de nummerplaat
- De draadeinden waarmee het voorscherm bevestigd zit aan de A-stijl
- Op de achterschermen miniscule puntjes (?)

De score:
- Onder de rubbers van de kabeldoorvoer naar de achterklep
- Onder de buitenste portierrubbers
- Achter de nummerplaat
- De draadeinden waarmee het voorscherm bevestigd zit aan de A-stijl
- Op de achterschermen miniscule puntjes (?)

-
- Moderator
ik haat roest

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dan kunnen we elkaar de hand gevenP@TB@D schreef:ik haat roest![]()
![]()

volgens mij iedereen met een renault...P@TB@D schreef:ik haat roest![]()
![]()

Gelukkig heb ik er met mijn clio zeer weinig last van

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Iedereen in Nederland met een eigen auto.~Haas~ schreef:volgens mij iedereen met een renault...P@TB@D schreef:ik haat roest![]()
![]()
Gelukkig heb ik er met mijn clio zeer weinig last vanFF afkloppen *knock* *knock*
Was op vakantie in Zuid-Frankrijk en het viel me op dat auto's daar echt veel langer meegaan. Emigreren?

-
- Car: 5 GTT phase 1; R14
wees blij dat je geen opel hebtP@TB@D schreef:ik haat roest![]()
![]()

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nou, vanmorgen is de expert van Renault Nederland erbij geweest. Ze gaan de roest bij de achterklep repareren, de roest achter de kentekenplaat en bij de deurrubbers wordt ook onder garantie hersteld. dat lossen ze dus echt goed op! Volgende week donderdag en vrijdag gaan ze er mee bezig. 
Gaat dus helemaal goedkomen. Dure reparatie, alleen dat stukje bij de achterklep kost al ongeveer 500 euro.

Gaat dus helemaal goedkomen. Dure reparatie, alleen dat stukje bij de achterklep kost al ongeveer 500 euro.
shit zeg hee, ben blij voor je dat het kosteloos gefixed wordt..
mijn vorige Clio (b.j. mei '93) had op de bekende plek aan de binnenkant van de achterwiel kasten behoorlijke roestplekken. Van binnenuit komt het en tast zo de buitenlaag aan...Ik zie dat bij bijna alle Clio's (Clio I), echt klote..
Ik heb echt geluk dat deze Clio die ik heb (een jaar ouder dan die vorige b.j. aug.'92) op die plekken nog helemaal NIKS aan roest vertoond. Deze staat dan ook echt nog heel erg goed in de lak krijg ik van iedereen te horen en regelmatig je wielkasten uitspuiten helpt ook. Deed de vorige eigenaar ook standaarsd zei ie.
mijn vorige Clio (b.j. mei '93) had op de bekende plek aan de binnenkant van de achterwiel kasten behoorlijke roestplekken. Van binnenuit komt het en tast zo de buitenlaag aan...Ik zie dat bij bijna alle Clio's (Clio I), echt klote..
Ik heb echt geluk dat deze Clio die ik heb (een jaar ouder dan die vorige b.j. aug.'92) op die plekken nog helemaal NIKS aan roest vertoond. Deze staat dan ook echt nog heel erg goed in de lak krijg ik van iedereen te horen en regelmatig je wielkasten uitspuiten helpt ook. Deed de vorige eigenaar ook standaarsd zei ie.
-
- Moderator
ik weet het ik heb nieuwe achter schermen erin laten zetten toen ik mijn clio net had ivm roest, ik weet dus dat roest normaal is bij renaultcatrinus schreef:Dan moet je dus niet renault rijden. Renault en roest horen bij elkaarP@TB@D schreef:ik haat roest![]()
![]()
![]()

-
- Moderator
en dat is uiteindelijk ook het belangrijkste!~! 

Ben er vanmiddag achter gekomen dat mijn clio II (2000), ook last heeft van roest!!
- Onder de deurrubbers (langs het dak)
- Onder de rubbers van de dakdoorvoeren bij de achterklep.
Heb de rest van het lijstje van Martijn nog niet kunnen bekijken, maar wil dat morgen gaan doen.
En dan alles maar na lopen op roest wat los en vast zit...
En dan maandag metteen naar de dealer toe!!
Bij een auto van 3,5 jaar verwacht je eigenlijk geen roest... Maar na het lezen van dit topic ben ik daar toch wel anders over gaan denken

- Onder de deurrubbers (langs het dak)
- Onder de rubbers van de dakdoorvoeren bij de achterklep.
Heb de rest van het lijstje van Martijn nog niet kunnen bekijken, maar wil dat morgen gaan doen.
En dan alles maar na lopen op roest wat los en vast zit...
En dan maandag metteen naar de dealer toe!!
Bij een auto van 3,5 jaar verwacht je eigenlijk geen roest... Maar na het lezen van dit topic ben ik daar toch wel anders over gaan denken

Wat ik in dit topic gelezen heb is de garantie 8 jaar daarop is, dus dat zit wel goed.
Hopelijk werkt de dealer mee.
Vindt het alleen wel erg raar dat Martijn op precies dezelfde punten ook roest had en andere niet...
Misschien maandag morgen modelletjes....
Hopelijk werkt de dealer mee.
Vindt het alleen wel erg raar dat Martijn op precies dezelfde punten ook roest had en andere niet...

Misschien maandag morgen modelletjes....
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
En het leuke is, de mijne roest weer wat bij de rubbers van de voorportieren. Op dezelfde plek dus. Aangezien ik de vorig keer op m'n flikker kreeg dat ik er met primer op gezeten had, mogen de heren het nu zelf oplossen. Mogen ze gelijk naar de roestblaasjes bij de tankopening kijken (die plek kende ik nog niet) En ik verdenk de doorvoerrubbers van de achterklep ook weer.
Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd......
Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd......