Hoe noemt eigenlijk datgene waar stuurstang en veerpoot en fusee bijeenkomen ? Dus datgene achter de schijfrem ?
Ik ben namelijk dringend op zoek naar zo'n ding voor echtsvoor maar ik weet de juiste naam er niet van ?
Als iemand dat heeft liggen, mag je het ook laten weten. Als ik de juiste naam weet , zet ik het uiteraard op RTC-markt.
Dringend gezocht : rechtse fusee voor GTT fase 2
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Zo'n ding heet toch gewoon een fus(s)eestuk??
Project: GTT Blue Sport
Je hebt een compleet fusee
dit is een getstuk wat bovenop aan je veerpoot vastzit, onderop op je fusee kogel en daarachter op je stuurkogel (sorry, mijn fout
)
Maar is het draagarmpje waar je stuurkogel ingaat krom? Dan zit je gewoon aan een nieuw fuseestuk vast. Dees kun je trouwens ook van een normale 5 pakken.
dit is een getstuk wat bovenop aan je veerpoot vastzit, onderop op je fusee kogel en daarachter op je stuurkogel (sorry, mijn fout

Maar is het draagarmpje waar je stuurkogel ingaat krom? Dan zit je gewoon aan een nieuw fuseestuk vast. Dees kun je trouwens ook van een normale 5 pakken.
Bij mij is het uitsteeksel afgebroken, nog voor de hoek met de stuurkogel. Heeft er iemand een picje van een gtt met de schijf eraf, dan omcirkel ik hetgene wel, wat ik nodig he.Steven schreef:Je hebt een compleet fusee
dit is een getstuk wat bovenop aan je veerpoot vastzit, onderop op je fusee kogel en daarachter op je stuurkogel (sorry, mijn fout)
Fusee:
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/Turboweb/images/067.jpg[/img]
De fusee is dus het hele ding tussen de draagarm en de veerpoot.
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/Turboweb/images/067.jpg[/img]
De fusee is dus het hele ding tussen de draagarm en de veerpoot.
Dankjewel Matijs.
[img]http://members.lycos.nl/h8bal/gtt/067.jpg[/img]
Dus heel dat stuk noemt fusee, was ik blijkbaar ergens verkeerd aan het redeneren.
Iemand toevallig nog zoiets liggen ?
[img]http://members.lycos.nl/h8bal/gtt/067.jpg[/img]
Dus heel dat stuk noemt fusee, was ik blijkbaar ergens verkeerd aan het redeneren.
Iemand toevallig nog zoiets liggen ?
Laatst gewijzigd door H8bal op zo 22 feb 2004 9:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Dacht dat dat 'naaf' heette ... ?
Oooooh
thanx

Nee hoor, het verschil in geometrie zit in de onderste en bovenste bevestiging van de veerpoot.H8bal schreef:Ik dacht dat er zelfs al verschil was tussen gtt fase 1 en 2 ????Steven schreef:Dees kun je trouwens ook van een normale 5 pakken.
Elke willekeurige R5 fusee volstaat.
ehm, dacht het niet helemaal.Matijs schreef:Nee hoor, het verschil in geometrie zit in de onderste en bovenste bevestiging van de veerpoot.H8bal schreef:Ik dacht dat er zelfs al verschil was tussen gtt fase 1 en 2 ????Steven schreef:Dees kun je trouwens ook van een normale 5 pakken.
de achteras van een normale 5 is smaller dan de achteras van een GT, de armen waar de stuurstangen aan bevestigd zitten wijzen geometrisch bekeken naar het uiterste punt van de achteras aan de andere zijde.
de hoek is dus anders bij een GT.
ben ff de naam kwijt van de wet die dit dicteert, maar het is een regel bij het ontwerp van een auto iig.
there is no spoon.

Okee, als jij het zegt...
Sja ik vind het ook maar vaag, die fusees zijn dure gietstukken en ik denk dat ze niet zoveel zin hebben om een opgefokte boodschappenkar (want dat isset) ook nog helemaal nieuw ontwikkelde fusees te geven?
Maargoed het zou kunnen, ben er niet zeker van
Maargoed het zou kunnen, ben er niet zeker van

de verschillen zijn minimaal maar zouden er wel moeten zijn.
clio 16V en GTT verschillen op het oog ook niet maar wel als je het nameet.
clio 16V en GTT verschillen op het oog ook niet maar wel als je het nameet.
there is no spoon.
Ja ok. Maar die wet van A?? (kom ook even niet op de naam) gaat er toch over dat de loodlijnen van alle 4 de wielen door 1 punt gaan. Dit wil zeggen dat de voorwielen bij sturen onder een andere hoek komen te staan tov elkaar. Als de achterwielen wat breder zijn boeit dat nog altijd niets. Zou de gtt hier een afwijking in moeten hebben (de stand van de spoorstang bedoel je) ligt dit ergens anders aan.
Matijs schreef:Nee hoor, het verschil in geometrie zit in de onderste en bovenste bevestiging van de veerpoot.H8bal schreef:Ik dacht dat er zelfs al verschil was tussen gtt fase 1 en 2 ????Steven schreef:Dees kun je trouwens ook van een normale 5 pakken.
Ondertussen ben ik gisteren bij iemand gaan snuffelen met een enorm grote gtt voorraad. Ik heb 2 verschillende rechtse fusee's gevonden, dus er zal alleszins een verschil zijn. Naar het schijnt rijd je vrij snel je lager kapot met een verkeerde fusee. Als het iemand mocht interesseren, wil ik wel een foto'ke pakken, waar het evrschil duidelijk op is...
Ja ik wil dat dan wel eens even zien