Dringend gezocht : rechtse fusee voor GTT fase 2

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

Hoe noemt eigenlijk datgene waar stuurstang en veerpoot en fusee bijeenkomen ? Dus datgene achter de schijfrem ?

Ik ben namelijk dringend op zoek naar zo'n ding voor echtsvoor maar ik weet de juiste naam er niet van ?

Als iemand dat heeft liggen, mag je het ook laten weten. Als ik de juiste naam weet , zet ik het uiteraard op RTC-markt.
Laatst gewijzigd door H8bal op zo 8 feb 2004 10:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je bedoelt het kogeltje? Een fuseekogel :)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Zo'n ding heet toch gewoon een fus(s)eestuk??
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

Steven schreef:Je bedoelt het kogeltje? Een fuseekogel :)

nee, ik bedoel heel die contructie.
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

Frits schreef:Zo'n ding heet toch gewoon een fus(s)eestuk??
Ja ? Datgene waar ook dat draagarmpje voor de stuurstang aanhangt ?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je hebt een compleet fusee

dit is een getstuk wat bovenop aan je veerpoot vastzit, onderop op je fusee kogel en daarachter op je stuurkogel (sorry, mijn fout :) )

Maar is het draagarmpje waar je stuurkogel ingaat krom? Dan zit je gewoon aan een nieuw fuseestuk vast. Dees kun je trouwens ook van een normale 5 pakken.
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

Steven schreef:Je hebt een compleet fusee

dit is een getstuk wat bovenop aan je veerpoot vastzit, onderop op je fusee kogel en daarachter op je stuurkogel (sorry, mijn fout :) )

Maar is het draagarmpje waar je stuurkogel ingaat krom? Dan zit je gewoon aan een nieuw fuseestuk vast. Dees kun je trouwens ook van een normale 5 pakken.
Bij mij is het uitsteeksel afgebroken, nog voor de hoek met de stuurkogel. Heeft er iemand een picje van een gtt met de schijf eraf, dan omcirkel ik hetgene wel, wat ik nodig he.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Fusee:
[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/Turboweb/images/067.jpg[/img]
De fusee is dus het hele ding tussen de draagarm en de veerpoot.
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

Dankjewel Matijs.

[img]http://members.lycos.nl/h8bal/gtt/067.jpg[/img]

Dus heel dat stuk noemt fusee, was ik blijkbaar ergens verkeerd aan het redeneren.

Iemand toevallig nog zoiets liggen ?
Laatst gewijzigd door H8bal op zo 22 feb 2004 9:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Steven schreef:Dees kun je trouwens ook van een normale 5 pakken.
Sure? ik zou denken dat er dan geen zak meer klopt van je wiel-geometrie.
rev it like a rental
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dacht dat dat 'naaf' heette ... ?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

Steven schreef:Dees kun je trouwens ook van een normale 5 pakken.
Ik dacht dat er zelfs al verschil was tussen gtt fase 1 en 2 ????
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Riël schreef:Dacht dat dat 'naaf' heette ... ?
nee zeker weten Fusee :p
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Riël schreef:Dacht dat dat 'naaf' heette ... ?
De naaf zit in je lager geperst....
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Oooooh :) thanx
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

H8bal schreef:
Steven schreef:Dees kun je trouwens ook van een normale 5 pakken.
Ik dacht dat er zelfs al verschil was tussen gtt fase 1 en 2 ????
Nee hoor, het verschil in geometrie zit in de onderste en bovenste bevestiging van de veerpoot.
Elke willekeurige R5 fusee volstaat.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Matijs schreef:
H8bal schreef:
Steven schreef:Dees kun je trouwens ook van een normale 5 pakken.
Ik dacht dat er zelfs al verschil was tussen gtt fase 1 en 2 ????
Nee hoor, het verschil in geometrie zit in de onderste en bovenste bevestiging van de veerpoot.
Elke willekeurige R5 fusee volstaat.
ehm, dacht het niet helemaal.

de achteras van een normale 5 is smaller dan de achteras van een GT, de armen waar de stuurstangen aan bevestigd zitten wijzen geometrisch bekeken naar het uiterste punt van de achteras aan de andere zijde.

de hoek is dus anders bij een GT.

ben ff de naam kwijt van de wet die dit dicteert, maar het is een regel bij het ontwerp van een auto iig.
there is no spoon.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

:S?
Okee, als jij het zegt...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Sja ik vind het ook maar vaag, die fusees zijn dure gietstukken en ik denk dat ze niet zoveel zin hebben om een opgefokte boodschappenkar (want dat isset) ook nog helemaal nieuw ontwikkelde fusees te geven?

Maargoed het zou kunnen, ben er niet zeker van :)
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

de verschillen zijn minimaal maar zouden er wel moeten zijn.

clio 16V en GTT verschillen op het oog ook niet maar wel als je het nameet.
there is no spoon.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja ok. Maar die wet van A?? (kom ook even niet op de naam) gaat er toch over dat de loodlijnen van alle 4 de wielen door 1 punt gaan. Dit wil zeggen dat de voorwielen bij sturen onder een andere hoek komen te staan tov elkaar. Als de achterwielen wat breder zijn boeit dat nog altijd niets. Zou de gtt hier een afwijking in moeten hebben (de stand van de spoorstang bedoel je) ligt dit ergens anders aan.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
H8bal
Berichten: 749
Lid geworden op: do 24 jul 2003 9:46
Locatie: Meerhout Car:Renault 5 GT Turbo

Matijs schreef:
H8bal schreef:
Steven schreef:Dees kun je trouwens ook van een normale 5 pakken.
Ik dacht dat er zelfs al verschil was tussen gtt fase 1 en 2 ????
Nee hoor, het verschil in geometrie zit in de onderste en bovenste bevestiging van de veerpoot.
Elke willekeurige R5 fusee volstaat.

Ondertussen ben ik gisteren bij iemand gaan snuffelen met een enorm grote gtt voorraad. Ik heb 2 verschillende rechtse fusee's gevonden, dus er zal alleszins een verschil zijn. Naar het schijnt rijd je vrij snel je lager kapot met een verkeerde fusee. Als het iemand mocht interesseren, wil ik wel een foto'ke pakken, waar het evrschil duidelijk op is...
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ja ik wil dat dan wel eens even zien :)
Plaats reactie