ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

Dat zal met een standaard Clio 16v toch andere koek zijn :)
lauw
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 3 nov 2003 16:02

Bart V schreef: 225 pk versie valt niet mee te spotten...dat is duidelijk.
Heb er geen problemen mee. :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

vanmiddag verloren van een mazda 121 :(
Immer wieder die verdammte Holländer
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

-Ray- schreef:vanmiddag verloren van een mazda 121 :(
Met je fiets ??
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

nee met de 5
Immer wieder die verdammte Holländer
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

oei....auwww

hij had zeker berenvelgen? :lol: :wink:
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

vertel de details maar :)
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

de 5 zonder turbo zeker ?
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

topsnelheid 170 km/h
acceleratie 0-100 km/h 12.7 s


Niet misselijk hoor :)
Don't walk the grass... smoke it
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Robert dB. schreef:oei....auwww

hij had zeker berenvelgen? :lol: :wink:
ja! :lol: echt te vet, vol op het gas tot de 150, daarna kon ik niet meer en hij liep uit. lachen man zo'n 1.1 :lol: :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Vandaag met een megane coupe 2.0 16V tegen een mini cooper S gereden op de snelweg. Mini had de vaart er goed in, maar bij de 210 moest hij toch naar rechts om ons erlangs te laten....Resultaat was een zeer zuur bekkie... :smoke:
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

De 115 pk versie bedoel je waarschijnlijk dan? De 163 en 200 pk versie lijken me erg stug om eerlijk te zijn...
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Er is maar 1 Cooper S, en die hou je echt niet zomaar bij, want dat zijn rappe karretjes.

Om nog maar te zwijgen over de Cooper S Works
Don't walk the grass... smoke it
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

bij een snelheid boven de 200 zal de mini toch wel erg veel last hebben van luchtweerstand denk ik (wat ook voor een deel geld voor de clio). een megane of 19 ligt wat dat betreft iets beter
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Daar zit wat in :)
Don't walk the grass... smoke it
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ik kwam een tijdje terug een mini cooper S in lelystad tegen maar ik was niet echt onder de indruk van hem. (S)
5 GT Turbo '88 GT5
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

Tom schreef:bij een snelheid boven de 200 zal de mini toch wel erg veel last hebben van luchtweerstand denk ik (wat ook voor een deel geld voor de clio). een megane of 19 ligt wat dat betreft iets beter
Zelfs dan lijkt het me sterk... ik denk dat het ging om de "normale" 115 pk Cooper.

Mini Cooper S

aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1598 cm3
boring x slag 85,8 x 77,0 mm
compressieverh. 8,3:1
max. vermogen 120 kW (163 pk)
6000tpm
max. koppel 210 Nm
4000tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo mech. compressor
katalysator geregeld

1140 kg

tegen

Megane 2.0 16v

aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1998 cm3
boring x slag 82,7 x 93,0 mm
compressieverh. 9,8:1
max. vermogen 110 kW (150 pk)
6000tpm
max. koppel 185 Nm
4500tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo nee
katalysator geregeld

1100 kg

ik denk het niet
Laatst gewijzigd door AZ4L op vr 6 feb 2004 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Tom schreef:bij een snelheid boven de 200 zal de mini toch wel erg veel last hebben van luchtweerstand denk ik (wat ook voor een deel geld voor de clio). een megane of 19 ligt wat dat betreft iets beter
Dacht ik ook al, want mini heeft idd 163 pk, was er al wat verbaast over. De megane is gewoon standaard.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

AZ4L schreef:
Tom schreef:bij een snelheid boven de 200 zal de mini toch wel erg veel last hebben van luchtweerstand denk ik (wat ook voor een deel geld voor de clio). een megane of 19 ligt wat dat betreft iets beter
Zelfs dan lijkt het me sterk... ik denk dat het ging om de "normale" 115 pk Cooper.
ik denk dat iemand als Bart het verschil wel ziet tussen een gewone en een cooper S. Een gewone rijd je iig makkelijk stront op welke snelheid dan ook
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

de 2 uitlaatjes herken je zo
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

en de happert in de kap
Immer wieder die verdammte Holländer
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Tom schreef:
AZ4L schreef:
Tom schreef:bij een snelheid boven de 200 zal de mini toch wel erg veel last hebben van luchtweerstand denk ik (wat ook voor een deel geld voor de clio). een megane of 19 ligt wat dat betreft iets beter
Zelfs dan lijkt het me sterk... ik denk dat het ging om de "normale" 115 pk Cooper.
ik denk dat iemand als Bart het verschil wel ziet tussen een gewone en een cooper S. Een gewone rijd je iig makkelijk stront op welke snelheid dan ook
nou....keb er wel eens achter gezeten en in z'n 4 liep ik duidelijk op hem in! Best te doen dus >-)
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

Robert dB. schreef:
Tom schreef:
AZ4L schreef:
Tom schreef:bij een snelheid boven de 200 zal de mini toch wel erg veel last hebben van luchtweerstand denk ik (wat ook voor een deel geld voor de clio). een megane of 19 ligt wat dat betreft iets beter
Zelfs dan lijkt het me sterk... ik denk dat het ging om de "normale" 115 pk Cooper.
ik denk dat iemand als Bart het verschil wel ziet tussen een gewone en een cooper S. Een gewone rijd je iig makkelijk stront op welke snelheid dan ook

nou....keb er wel eens achter gezeten en in z'n 4 liep ik duidelijk op hem in! Best te doen dus >-)

Ik weet het niet hoor, die Bart zal het verschil best kennen... maar toch.
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

Waarom ik het vreemd vind is simpelweg het koppel, bij de Reno is dit max. 185 bij 4000, bij de Mini 210 bij 4500. Beiden halen max. pk's bij zelfde toerental: 6000. De Mini is ietsie zwaarder, 45 kg.
Verder kan ik me niet voorstellen dat de koppelkromme van de Reno eerder toeneemt dan dat van de Mini.
Puur alleen hierdoor lijkt het me wat stug, vandaar. Of heb ik het hier nou helemaal fout?

En nog eens los van dit alles, optische tuning doet ook veel :) (zelfs als Bart het goed zag)
Laatst gewijzigd door AZ4L op vr 6 feb 2004 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

stroomlijn?
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

Jasper16v schreef:stroomlijn?
alleen daarom?
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

AZ4L schreef:
Jasper16v schreef:stroomlijn?
alleen daarom?
dat speelt bij hoge snelheid een erg grote rol, het koppel doet er dan niet toe, het gaat dan om de pk's, maar die zijn gelijk...

correct me if I'm wrong
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

Jasper16v schreef:
AZ4L schreef:
Jasper16v schreef:stroomlijn?
alleen daarom?
dat speelt bij hoge snelheid een erg grote rol, het koppel doet er dan niet toe, het gaat dan om de pk's, maar die zijn gelijk...

correct me if I'm wrong
gelijk? 163 tegen 150 toch?
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

mijn zus heeft zo eentje gekregen van haar man,cooper S,heb er eens mee gereden.
rijd fijn,maar windgevoelig,en de pret is snel op,'twas wel een full option,dus extra gewicht,maar pittig dat wel,een ebetje GTT heeft er nie veel moeite mee.
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

AZ4L schreef:
Jasper16v schreef:
AZ4L schreef:
Jasper16v schreef:stroomlijn?
alleen daarom?
dat speelt bij hoge snelheid een erg grote rol, het koppel doet er dan niet toe, het gaat dan om de pk's, maar die zijn gelijk...

correct me if I'm wrong
gelijk? 163 tegen 150 toch?
ow ik dacht dat iemand zei dat het gelijk was
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

gille schreef:mijn zus heeft zo eentje gekregen van haar man,cooper S,heb er eens mee gereden.
rijd fijn,maar windgevoelig,en de pret is snel op,'twas wel een full option,dus extra gewicht,maar pittig dat wel,een ebetje GTT heeft er nie veel moeite mee.
Dat zelfde beetje GTT, heeft die dan wel moeite met een Megane 2.0 16v?

Aan de andere kant, bedenk ik mij, kan het misschien ook wel, aangezien een Clio 16v het ook tot bep hoogte moet afleggen tegen een RSI, alhoewel je dat aan de cijfers te zien, ook niet zou verwachten. conclusie: ik moet mijn kop houden :)
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

AZ4L schreef:
gille schreef:mijn zus heeft zo eentje gekregen van haar man,cooper S,heb er eens mee gereden.
rijd fijn,maar windgevoelig,en de pret is snel op,'twas wel een full option,dus extra gewicht,maar pittig dat wel,een ebetje GTT heeft er nie veel moeite mee.
Dat zelfde beetje GTT, heeft die dan wel moeite met een Megane 2.0 16v?

Aan de andere kant, bedenk ik mij, kan het misschien ook wel, aangezien een Clio 16v het ook tot bep hoogte moet afleggen tegen een RSI, alhoewel je dat aan de cijfers te zien, ook niet zou verwachten. conclusie: ik moet mijn kop houden :)
zoals ik zei een BEETJE GTT,bedoel ik mee een opgevoerde GTT(druk iets hoger,en beter doorstrooming IC)die speelt met een megane 2.0 16V,dus een cooper S ,moet ook kunnen
Emiel5
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 13 jan 2003 21:02
Locatie: Breda

Net nog een leuk sprintje tegen een rover ?? 2.0 gti
had er ook nog een turbo plaatje op zijn bumper geplakt :)
Allebei vanuit een rijdende start begonnen omdat het stoplicht snel groen werd.
Heb mijn gtt tot 5500 doorgetrokken was dag rover :D
Toen was ik al op de a2 dus ik hield op bij 120
Rover er voorbij (Y) gegeven een een terug (Y)
leuk toch :D
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Vandaag in Nieuwegein een Golf 3 GTi 8v. Was wel een mooie maar ja dan mag ie wel mooi zijn maar dan moet het wel een beetje hard gaan. Doei Golf
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

Emiel5 schreef:Net nog een leuk sprintje tegen een rover ?? 2.0 gti
had er ook nog een turbo plaatje op zijn bumper geplakt :)
Allebei vanuit een rijdende start begonnen omdat het stoplicht snel groen werd.
Heb mijn gtt tot 5500 doorgetrokken was dag rover :D
Toen was ik al op de a2 dus ik hield op bij 120
Rover er voorbij (Y) gegeven een een terug (Y)
leuk toch :D
er zijn wel rovers die snel zijn, de 220 coupe ofzo? 2 liter turbo motor meen ik
Gesloten