ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I
vanmiddag verloren van een mazda 121 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
Met je fiets ??-Ray- schreef:vanmiddag verloren van een mazda 121
nee met de 5
-
oei....auwww
hij had zeker berenvelgen?

hij had zeker berenvelgen?

-
- Contacteer:
de 5 zonder turbo zeker ?
ja!Robert dB. schreef:oei....auwww
hij had zeker berenvelgen?![]()

Vandaag met een megane coupe 2.0 16V tegen een mini cooper S gereden op de snelweg. Mini had de vaart er goed in, maar bij de 210 moest hij toch naar rechts om ons erlangs te laten....Resultaat was een zeer zuur bekkie... 

-
- Moderator
- Car: MB
bij een snelheid boven de 200 zal de mini toch wel erg veel last hebben van luchtweerstand denk ik (wat ook voor een deel geld voor de clio). een megane of 19 ligt wat dat betreft iets beter
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Zelfs dan lijkt het me sterk... ik denk dat het ging om de "normale" 115 pk Cooper.Tom schreef:bij een snelheid boven de 200 zal de mini toch wel erg veel last hebben van luchtweerstand denk ik (wat ook voor een deel geld voor de clio). een megane of 19 ligt wat dat betreft iets beter
Mini Cooper S
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1598 cm3
boring x slag 85,8 x 77,0 mm
compressieverh. 8,3:1
max. vermogen 120 kW (163 pk)
6000tpm
max. koppel 210 Nm
4000tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo mech. compressor
katalysator geregeld
1140 kg
tegen
Megane 2.0 16v
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1998 cm3
boring x slag 82,7 x 93,0 mm
compressieverh. 9,8:1
max. vermogen 110 kW (150 pk)
6000tpm
max. koppel 185 Nm
4500tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo nee
katalysator geregeld
1100 kg
ik denk het niet
Laatst gewijzigd door AZ4L op vr 6 feb 2004 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Dacht ik ook al, want mini heeft idd 163 pk, was er al wat verbaast over. De megane is gewoon standaard.Tom schreef:bij een snelheid boven de 200 zal de mini toch wel erg veel last hebben van luchtweerstand denk ik (wat ook voor een deel geld voor de clio). een megane of 19 ligt wat dat betreft iets beter
-
- Moderator
- Car: MB
ik denk dat iemand als Bart het verschil wel ziet tussen een gewone en een cooper S. Een gewone rijd je iig makkelijk stront op welke snelheid dan ookAZ4L schreef:Zelfs dan lijkt het me sterk... ik denk dat het ging om de "normale" 115 pk Cooper.Tom schreef:bij een snelheid boven de 200 zal de mini toch wel erg veel last hebben van luchtweerstand denk ik (wat ook voor een deel geld voor de clio). een megane of 19 ligt wat dat betreft iets beter
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
en de happert in de kap
-
nou....keb er wel eens achter gezeten en in z'n 4 liep ik duidelijk op hem in! Best te doen dusTom schreef:ik denk dat iemand als Bart het verschil wel ziet tussen een gewone en een cooper S. Een gewone rijd je iig makkelijk stront op welke snelheid dan ookAZ4L schreef:Zelfs dan lijkt het me sterk... ik denk dat het ging om de "normale" 115 pk Cooper.Tom schreef:bij een snelheid boven de 200 zal de mini toch wel erg veel last hebben van luchtweerstand denk ik (wat ook voor een deel geld voor de clio). een megane of 19 ligt wat dat betreft iets beter

Robert dB. schreef:Tom schreef:ik denk dat iemand als Bart het verschil wel ziet tussen een gewone en een cooper S. Een gewone rijd je iig makkelijk stront op welke snelheid dan ookAZ4L schreef:Zelfs dan lijkt het me sterk... ik denk dat het ging om de "normale" 115 pk Cooper.Tom schreef:bij een snelheid boven de 200 zal de mini toch wel erg veel last hebben van luchtweerstand denk ik (wat ook voor een deel geld voor de clio). een megane of 19 ligt wat dat betreft iets beter
nou....keb er wel eens achter gezeten en in z'n 4 liep ik duidelijk op hem in! Best te doen dus
Ik weet het niet hoor, die Bart zal het verschil best kennen... maar toch.
Waarom ik het vreemd vind is simpelweg het koppel, bij de Reno is dit max. 185 bij 4000, bij de Mini 210 bij 4500. Beiden halen max. pk's bij zelfde toerental: 6000. De Mini is ietsie zwaarder, 45 kg.
Verder kan ik me niet voorstellen dat de koppelkromme van de Reno eerder toeneemt dan dat van de Mini.
Puur alleen hierdoor lijkt het me wat stug, vandaar. Of heb ik het hier nou helemaal fout?
En nog eens los van dit alles, optische tuning doet ook veel
(zelfs als Bart het goed zag)
Verder kan ik me niet voorstellen dat de koppelkromme van de Reno eerder toeneemt dan dat van de Mini.
Puur alleen hierdoor lijkt het me wat stug, vandaar. Of heb ik het hier nou helemaal fout?
En nog eens los van dit alles, optische tuning doet ook veel

Laatst gewijzigd door AZ4L op vr 6 feb 2004 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
dat speelt bij hoge snelheid een erg grote rol, het koppel doet er dan niet toe, het gaat dan om de pk's, maar die zijn gelijk...AZ4L schreef:alleen daarom?Jasper16v schreef:stroomlijn?
correct me if I'm wrong
gelijk? 163 tegen 150 toch?Jasper16v schreef:dat speelt bij hoge snelheid een erg grote rol, het koppel doet er dan niet toe, het gaat dan om de pk's, maar die zijn gelijk...AZ4L schreef:alleen daarom?Jasper16v schreef:stroomlijn?
correct me if I'm wrong
mijn zus heeft zo eentje gekregen van haar man,cooper S,heb er eens mee gereden.
rijd fijn,maar windgevoelig,en de pret is snel op,'twas wel een full option,dus extra gewicht,maar pittig dat wel,een ebetje GTT heeft er nie veel moeite mee.
rijd fijn,maar windgevoelig,en de pret is snel op,'twas wel een full option,dus extra gewicht,maar pittig dat wel,een ebetje GTT heeft er nie veel moeite mee.
ow ik dacht dat iemand zei dat het gelijk wasAZ4L schreef:gelijk? 163 tegen 150 toch?Jasper16v schreef:dat speelt bij hoge snelheid een erg grote rol, het koppel doet er dan niet toe, het gaat dan om de pk's, maar die zijn gelijk...AZ4L schreef:alleen daarom?Jasper16v schreef:stroomlijn?
correct me if I'm wrong
Dat zelfde beetje GTT, heeft die dan wel moeite met een Megane 2.0 16v?gille schreef:mijn zus heeft zo eentje gekregen van haar man,cooper S,heb er eens mee gereden.
Aan de andere kant, bedenk ik mij, kan het misschien ook wel, aangezien een Clio 16v het ook tot bep hoogte moet afleggen tegen een RSI, alhoewel je dat aan de cijfers te zien, ook niet zou verwachten. conclusie: ik moet mijn kop houden

zoals ik zei een BEETJE GTT,bedoel ik mee een opgevoerde GTT(druk iets hoger,en beter doorstrooming IC)die speelt met een megane 2.0 16V,dus een cooper S ,moet ook kunnenAZ4L schreef:Dat zelfde beetje GTT, heeft die dan wel moeite met een Megane 2.0 16v?gille schreef:mijn zus heeft zo eentje gekregen van haar man,cooper S,heb er eens mee gereden.
Aan de andere kant, bedenk ik mij, kan het misschien ook wel, aangezien een Clio 16v het ook tot bep hoogte moet afleggen tegen een RSI, alhoewel je dat aan de cijfers te zien, ook niet zou verwachten. conclusie: ik moet mijn kop houden
Net nog een leuk sprintje tegen een rover ?? 2.0 gti
had er ook nog een turbo plaatje op zijn bumper geplakt
Allebei vanuit een rijdende start begonnen omdat het stoplicht snel groen werd.
Heb mijn gtt tot 5500 doorgetrokken was dag rover
Toen was ik al op de a2 dus ik hield op bij 120
Rover er voorbij
gegeven een een terug 
leuk toch
had er ook nog een turbo plaatje op zijn bumper geplakt

Heb mijn gtt tot 5500 doorgetrokken was dag rover

Rover er voorbij

leuk toch

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Vandaag in Nieuwegein een Golf 3 GTi 8v. Was wel een mooie maar ja dan mag ie wel mooi zijn maar dan moet het wel een beetje hard gaan. Doei Golf
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
er zijn wel rovers die snel zijn, de 220 coupe ofzo? 2 liter turbo motor meen ikEmiel5 schreef:Net nog een leuk sprintje tegen een rover ?? 2.0 gti
had er ook nog een turbo plaatje op zijn bumper geplakt![]()
Heb mijn gtt tot 5500 doorgetrokken was dag rover![]()
Rover er voorbijgegeven een een terug
leuk toch