R5 GT Lengte aandrijfassen....
nee, er zijn verschillende maten!
de GTT,GTX en GTE hebben links een kortere en rechts een langere as tov alle andere 5jes
het scheelt ongeveer 1-1.5cm zo op het oog (mijn oog
)
het is dus goed mogelijk dat dat geratel komt doordat je verkeerde assen hebt. Links kan echt behoorlijk gaan 'klokken' in je bak doordat ie tever naar binnen wordt geduwd (heb ik ook gehad)
Rechts kan gevaarlijk zijn, assen van de andere 5jes zijn korter, waardoor je bij bochten, uitveren ed de as uitmekaar kan trekken (ook gehad
) gelukkig wilde ik optrekken vanauit stilstand rechts de bocht om, toen brak ie bij de homokineet.
de GTT,GTX en GTE hebben links een kortere en rechts een langere as tov alle andere 5jes

het is dus goed mogelijk dat dat geratel komt doordat je verkeerde assen hebt. Links kan echt behoorlijk gaan 'klokken' in je bak doordat ie tever naar binnen wordt geduwd (heb ik ook gehad)
Rechts kan gevaarlijk zijn, assen van de andere 5jes zijn korter, waardoor je bij bochten, uitveren ed de as uitmekaar kan trekken (ook gehad

Mrtn = Maarten
volgens mij zijn alle assen van alle vijfjes gelijk van lengte, er zit alleen duidelijk verschil in de dikte ...
heb laatst gtt aandrijfassen op een gtx gezet, past perfect, maar is wel anders. die van de GTX waren iig dunner bij de homokineten.
heb laatst gtt aandrijfassen op een gtx gezet, past perfect, maar is wel anders. die van de GTX waren iig dunner bij de homokineten.
there is no spoon.
ja, deze zijn hetzelfde.
De bakken van de 1.4 en 1.7 motoren hebben dezelfde steunen. Hierdoor is de plaatspositie van de versnellingsbakken hetzelfde. ze hebben ook dezelfde bakken eronder hangen.
De bakken van de 1.4 en 1.7 motoren hebben dezelfde steunen. Hierdoor is de plaatspositie van de versnellingsbakken hetzelfde. ze hebben ook dezelfde bakken eronder hangen.
Mrtn = Maarten
Ok, nog even iets.
Wat Tijn aangaf is dat de dikte kan verschillen, sommige series zijn idd dikker, maar hier hoef je niet naar te kijken, volgens mij maakt dat niet uit.
En dunnere as zal iets meer torderen, wat kan resulteren in meer wielspin (immers de as wil weer teurg in eigen stand) Voor de stevigheid maakt 't niet veel uit, kheb ook dunne originele GTTassen gezien, dun en origineel Renault voor de GTT.
lengtes zijn overigens niet bij alle types hetzelfde, mijn 1.1 had een andere bak en andere versnellingsbak steun als de 1.7 die nu in die auto ligt. de as was dus ook anders qua lengte (korter)
Wat Tijn aangaf is dat de dikte kan verschillen, sommige series zijn idd dikker, maar hier hoef je niet naar te kijken, volgens mij maakt dat niet uit.
En dunnere as zal iets meer torderen, wat kan resulteren in meer wielspin (immers de as wil weer teurg in eigen stand) Voor de stevigheid maakt 't niet veel uit, kheb ook dunne originele GTTassen gezien, dun en origineel Renault voor de GTT.
lengtes zijn overigens niet bij alle types hetzelfde, mijn 1.1 had een andere bak en andere versnellingsbak steun als de 1.7 die nu in die auto ligt. de as was dus ook anders qua lengte (korter)
Mrtn = Maarten
je moet niet naar de dikte van de as kijken, maar naar de dikte van de homokineetkoppelling. dat maakt namenlijk wel degelijk uit.Mrtn schreef:Ok, nog even iets.
Wat Tijn aangaf is dat de dikte kan verschillen, sommige series zijn idd dikker, maar hier hoef je niet naar te kijken, volgens mij maakt dat niet uit.
there is no spoon.