Probleem GTE Vosje
Wat ik nu weer heb.... Donderdag auto goedgekeurd bij de RDW. Ik rijd naar huis onderweg een enorme plas water en de auto kapt ermee... even onder de kap gekeken en het was er zeiknat van het water dus ff droog gemaakt en na 5 minuten liep hij weer... Auto achter de schuur gezet om zaterdag nog het een en ander te doen.... Zaterdag wil ik hem starten maar hij wil met geen mogelijkheid lopen startmotor draait motor slingert wel ik ruik benzine... maar verder niet starten na dit een aantal malen geprobeert te hebben doet hij het steeds minder (net of de accu leeg is.... maar die is net nieuw en dus goed (is doorgemeten)) dus de auto maar aanslepen achter de jeep van mijn pa... we gaan ongeveer 50 en ik zet hem in zijn 2 laat de koppeling komen en langzaam begint mijn auto te lopen tot hij het helemaal alleen doet.... dus we stoppen... halen de sleepkabel er vanaf en we rijden naar huis.... auto goed warm laten worden... en toen uitgezet s'avonds nog een x gestart en hij liep meteen en goed... nou wil ik hem gisteravond weer starten en weer hetzelfde verhaal... mooi niet dat hij start startmotor draait motor slingert wel....
wat kan dit in vredesnaam zijn?
wat kan dit in vredesnaam zijn?
Clio 16v.....
Slechte vonk, dat kan aan de ontstekingsmodule, bougiekabels of verdelerkap liggen.
Zodra het iets vochtig wordt wordt de vonk te slap om aan te kunnen slaan/blijven lopen.
Als je 'm sleept trek je de motor net over het kritische punt heen, dus meer power om aan te kunnen slaan.
Dus spuit je ontstekingsmodule in met contactspray en vervang de bougies, kabels en verdelerkap. Als deze nieuw zijn moet je ze ook inspuiten.
Zodra het iets vochtig wordt wordt de vonk te slap om aan te kunnen slaan/blijven lopen.
Als je 'm sleept trek je de motor net over het kritische punt heen, dus meer power om aan te kunnen slaan.
Dus spuit je ontstekingsmodule in met contactspray en vervang de bougies, kabels en verdelerkap. Als deze nieuw zijn moet je ze ook inspuiten.
Mrtn = Maarten
Bougies vervangen mooie kutklus... af en toe vervloek ik die KUT RENAULTS....Mrtn schreef:Slechte vonk, dat kan aan de ontstekingsmodule, bougiekabels of verdelerkap liggen.

Clio 16v.....
iig bedankt voor de info maarten volgensmij is iedereen het wel eens zat!Mrtn schreef:Probeer je eerst de kabels en verdelerkap![]()
of droog ze goed af (indien nat) en spuit ze even in, net als de verdelerkap en probeer het dan nog een nachtje

Clio 16v.....
mmm waarschijnlijk doe ik dan niet goed genoeg mijn best ik zal het eens proberen!jeroen.k schreef:Bougies vervangen moeilijk?Zit er alleen 1 een beetje lastig onder het inlaatspruitstuk, maar is toch wel binnen 10 minuten te doen
Clio 16v.....
inlaatspruitstuk zit toch in de weg ? ben ik dan zo gek......Mrtn schreef:kwas even op de sloop en ben ik naar die motoren wezen kijken, maar ik zie ook het probleem niet hoor.
Vanaf boven kijken ik zo op de koppies van de bougies, zit dus nix in de weg.
Clio 16v.....
onstekings module!! ken het probleem!
makkelijk te vervangen? en hoe heet dat in het duits? werkplaatshandboek heb ik maar in het duits....LE-Man schreef:onstekings module!! ken het probleem!
Laatst gewijzigd door Vos op di 3 feb 2004 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Clio 16v.....
heel! 2x maatje 13..
[img]http://members.lycos.nl/leov3/105_0554%20duidelijk.JPG[/img]Vosje schreef:??LE-Man schreef:heel! 2x maatje 13..
asje!
nee klopt.. die tegen het schutbord is wat anders! en deze zit bij je luchthoorn naast.. loopt ook kabel naar je verdelerkap heen! die moet je gewoon vervangen kijken hoe hij reageert.. bij mij was namelijk dat hij wel vonkte maar niet krachtig(of verkeerde timing) en toen sleepte ik hem aan en dan (deed) hij het wel verdelerkap is ook niet verkeerd om ff te vervangen kost circa 27 euro bij stam!Vosje schreef:maaruh op de foto zit ie toch niet tegen het schutbord....Mrtn schreef:20 op de sloop ofzoVosje schreef:zal het vanavond maar is ff checken...
enig idee wat het nieuw kost?
verdelerkap jah.. onstekingsmodule was ik 20 euro voor kwijt.. op de sloopVosje schreef:en dan hebben we het over nieuw?

-
- Contacteer:
Ik heb precies hetzelfde probleem nu en heb hem gister uit laten lezen.
Ik weet niet of ze met uitlezen iets van je onstekingsmodule zien maar daar had Ik in ieder geval geen storing. bij mij kregen ze de storing bedrading lambdasonde en pingelsensor niet of niet goed aangesloten.
Kun je miss ook even doormeten.
Ik weet niet of ze met uitlezen iets van je onstekingsmodule zien maar daar had Ik in ieder geval geen storing. bij mij kregen ze de storing bedrading lambdasonde en pingelsensor niet of niet goed aangesloten.
Kun je miss ook even doormeten.
-
- Contacteer:
Gister gekocht: verdelerkap,
Incl BTW.: 33,18 (origineel Renault)
Incl BTW.: 33,18 (origineel Renault)
vocht
Immer wieder die verdammte Holländer
-
Waar ik mijn kabels ect regelmatig mee inspuit is WD40, dat werkt voor mij ook prima 

don't be a fool, wrap your tool