Probleem GTE Vosje

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Wat ik nu weer heb.... Donderdag auto goedgekeurd bij de RDW. Ik rijd naar huis onderweg een enorme plas water en de auto kapt ermee... even onder de kap gekeken en het was er zeiknat van het water dus ff droog gemaakt en na 5 minuten liep hij weer... Auto achter de schuur gezet om zaterdag nog het een en ander te doen.... Zaterdag wil ik hem starten maar hij wil met geen mogelijkheid lopen startmotor draait motor slingert wel ik ruik benzine... maar verder niet starten na dit een aantal malen geprobeert te hebben doet hij het steeds minder (net of de accu leeg is.... maar die is net nieuw en dus goed (is doorgemeten)) dus de auto maar aanslepen achter de jeep van mijn pa... we gaan ongeveer 50 en ik zet hem in zijn 2 laat de koppeling komen en langzaam begint mijn auto te lopen tot hij het helemaal alleen doet.... dus we stoppen... halen de sleepkabel er vanaf en we rijden naar huis.... auto goed warm laten worden... en toen uitgezet s'avonds nog een x gestart en hij liep meteen en goed... nou wil ik hem gisteravond weer starten en weer hetzelfde verhaal... mooi niet dat hij start startmotor draait motor slingert wel....

wat kan dit in vredesnaam zijn?
Clio 16v.....
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Slechte vonk, dat kan aan de ontstekingsmodule, bougiekabels of verdelerkap liggen.

Zodra het iets vochtig wordt wordt de vonk te slap om aan te kunnen slaan/blijven lopen.

Als je 'm sleept trek je de motor net over het kritische punt heen, dus meer power om aan te kunnen slaan.

Dus spuit je ontstekingsmodule in met contactspray en vervang de bougies, kabels en verdelerkap. Als deze nieuw zijn moet je ze ook inspuiten.
Mrtn = Maarten
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Mrtn schreef:Slechte vonk, dat kan aan de ontstekingsmodule, bougiekabels of verdelerkap liggen.

Zodra het iets vochtig wordt wordt de vonk te slap om aan te kunnen slaan/blijven lopen.

Als je 'm sleept trek je de motor net over het kritische punt heen, dus meer power om aan te kunnen slaan.

Dus spuit je ontstekingsmodule in met contactspray en vervang de bougies, kabels en verdelerkap. Als deze nieuw zijn moet je ze ook inspuiten.
Bougies vervangen mooie kutklus... af en toe vervloek ik die KUT RENAULTS.... :(
Clio 16v.....
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Probeer je eerst de kabels en verdelerkap :)

of droog ze goed af (indien nat) en spuit ze even in, net als de verdelerkap en probeer het dan nog een nachtje :)
Mrtn = Maarten
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Mrtn schreef:Probeer je eerst de kabels en verdelerkap :)

of droog ze goed af (indien nat) en spuit ze even in, net als de verdelerkap en probeer het dan nog een nachtje :)
iig bedankt voor de info maarten volgensmij is iedereen het wel eens zat! :)
Clio 16v.....
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Bougies vervangen moeilijk? :S Zit er alleen 1 een beetje lastig onder het inlaatspruitstuk, maar is toch wel binnen 10 minuten te doen :)
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

jeroen.k schreef:Bougies vervangen moeilijk? :S Zit er alleen 1 een beetje lastig onder het inlaatspruitstuk, maar is toch wel binnen 10 minuten te doen :)
mmm waarschijnlijk doe ik dan niet goed genoeg mijn best ik zal het eens proberen!
Clio 16v.....
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Je hebt gewoon een ratel en zo'n bougie dop? Dan draai je ze er echt zo uit hoor...alleen zat er als ik het goed heb 1 een beetje lastig onder het spruitstuk
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

kwas even op de sloop en ben ik naar die motoren wezen kijken, maar ik zie ook het probleem niet hoor.
Vanaf boven kijken ik zo op de koppies van de bougies, zit dus nix in de weg. :)
Mrtn = Maarten
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Mrtn schreef:kwas even op de sloop en ben ik naar die motoren wezen kijken, maar ik zie ook het probleem niet hoor.
Vanaf boven kijken ik zo op de koppies van de bougies, zit dus nix in de weg. :)
inlaatspruitstuk zit toch in de weg ? ben ik dan zo gek......
Clio 16v.....
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Vosje schreef:ben ik dan zo gek......
ik denk 't :lol:
Mrtn = Maarten
GTE 16v
Berichten: 364
Lid geworden op: za 1 mar 2003 11:02
Locatie: Baarn
Contacteer:

onstekings module!! ken het probleem!
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Mrtn schreef:
Vosje schreef:ben ik dan zo gek......
ik denk 't :lol:
:D
Clio 16v.....
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

LE-Man schreef:onstekings module!! ken het probleem!
makkelijk te vervangen? en hoe heet dat in het duits? werkplaatshandboek heb ik maar in het duits....
Laatst gewijzigd door Vos op di 3 feb 2004 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Clio 16v.....
GTE 16v
Berichten: 364
Lid geworden op: za 1 mar 2003 11:02
Locatie: Baarn
Contacteer:

heel! 2x maatje 13..
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

héél makkelijk, is dat ding tegen je schutbord
Mrtn = Maarten
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Mrtn schreef:héél makkelijk, is dat ding tegen je schutbord
waarschijnlijk zit die dus nu an mijn veerpootbrug... ff checken.... duur??
Clio 16v.....
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

LE-Man schreef:heel! 2x maatje 13..
??
Clio 16v.....
GTE 16v
Berichten: 364
Lid geworden op: za 1 mar 2003 11:02
Locatie: Baarn
Contacteer:

Vosje schreef:
LE-Man schreef:heel! 2x maatje 13..
??
[img]http://members.lycos.nl/leov3/105_0554%20duidelijk.JPG[/img]

asje!
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

zal het vanavond maar is ff checken...

enig idee wat het nieuw kost?
Clio 16v.....
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Vosje schreef:zal het vanavond maar is ff checken...

enig idee wat het nieuw kost?
€20 op de sloop ofzo :)
Mrtn = Maarten
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Mrtn schreef:
Vosje schreef:zal het vanavond maar is ff checken...

enig idee wat het nieuw kost?
€20 op de sloop ofzo :)
maaruh op de foto zit ie toch niet tegen het schutbord....
Clio 16v.....
GTE 16v
Berichten: 364
Lid geworden op: za 1 mar 2003 11:02
Locatie: Baarn
Contacteer:

Vosje schreef:
Mrtn schreef:
Vosje schreef:zal het vanavond maar is ff checken...

enig idee wat het nieuw kost?
€20 op de sloop ofzo :)
maaruh op de foto zit ie toch niet tegen het schutbord....
nee klopt.. die tegen het schutbord is wat anders! en deze zit bij je luchthoorn naast.. loopt ook kabel naar je verdelerkap heen! die moet je gewoon vervangen kijken hoe hij reageert.. bij mij was namelijk dat hij wel vonkte maar niet krachtig(of verkeerde timing) en toen sleepte ik hem aan en dan (deed) hij het wel verdelerkap is ook niet verkeerd om ff te vervangen kost circa 27 euro bij stam!
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

en dan hebben we het over nieuw?
Clio 16v.....
GTE 16v
Berichten: 364
Lid geworden op: za 1 mar 2003 11:02
Locatie: Baarn
Contacteer:

Vosje schreef:en dan hebben we het over nieuw?
verdelerkap jah.. onstekingsmodule was ik 20 euro voor kwijt.. op de sloop :)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

je hebt toch over de bobine? die zit wel tegen het schutbord, bobine = ontstekingsmodule
Mrtn = Maarten
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Ik heb precies hetzelfde probleem nu en heb hem gister uit laten lezen.

Ik weet niet of ze met uitlezen iets van je onstekingsmodule zien maar daar had Ik in ieder geval geen storing. bij mij kregen ze de storing bedrading lambdasonde en pingelsensor niet of niet goed aangesloten.

Kun je miss ook even doormeten.
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Gister gekocht: verdelerkap,

Incl BTW.: 33,18 (origineel Renault)
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Mrtn schreef:je hebt toch over de bobine? die zit wel tegen het schutbord, bobine = ontstekingsmodule
bobine zit bij niet tegen het schutbord (zit hetzelfde als het plaatje hierboven)
Clio 16v.....
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

verrek ja.. ik zie 'm zitten nu, kwas altijd van de veronderstelling dat ie tegen het schutbord zat zoals bij normale auto's :wink: :lol:
Mrtn = Maarten
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Nou breek m'n klomp! Ik start 'm en meteen lopen zonder dat ik er iets aan heb veranderd????
Clio 16v.....
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

vocht
Immer wieder die verdammte Holländer
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

wil ik hem net weer starten doet meneer het weer niet.... is dat puur en alleen vocht...? wat voor spul moet ik ook alweer onder de kap spuiten?
Clio 16v.....
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Waar ik mijn kabels ect regelmatig mee inspuit is WD40, dat werkt voor mij ook prima :)
don't be a fool, wrap your tool
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

waar moet ik wel en juist niet op spuiten?
Clio 16v.....
Plaats reactie