Hoe verwijder ik de voorbumper van mijn 16v???

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Arnoud

ik wilde graag vragen of iemand me uit kan leggen hoe ik mn bumper eraf kan halen? ik heb er wel naar gekeken maar kan geen bevestigingspunten vinden.
dus wie kan me ff uitleggen hoe die eraf moet

alvast bedankt,

Arnoud
Jasper16v

Hij zit aan ± 4 ophangpunten vast. Als je er onder kijkt zie je het wel zitten. Maar je moet eerst ff de beschermkappen uit wielkas weghalen.

Als ik me goed kan herinnere :)
Robert Clio S.

Voorste wielkasten (keienvangers) losschroeven (aan de rand van de bumper zitten torx schroeven 1 à 2, aan de onderkant ook 1 à 2)! Wielkasten aan de kant schroeven zodat je bij het binnenscherm kan! Recht omhoog met dopje tien, daar zit een bout die de bovenkant van de bumper aan de bumpersteun vast maakt. Daarna 2 bouten formaat 10 aan de onderkant losschroeven, bumper hoeken iets naar beneden halen en voila bumper kan eraf! Let wel op, niet te hard trekken eraan als je mistlampen hebt, want die zitten nog met de electronica vast, die kan je zo los maken met de bumper in je armen!
Clio 1.4 S strak in de lak!
Patrick

draai het stuur helemaal om zorg dat je vlak naast een paaltje staat en geef dan zoveel mogelijk gas en laat je koppeling schieten,een demontage in een paar seconden :lol:

groet pat
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Robert Clio S. schreef:Voorste wielkasten (keienvangers) losschroeven (aan de rand van de bumper zitten torx schroeven 1 à 2, aan de onderkant ook 1 à 2)! Wielkasten aan de kant schroeven zodat je bij het binnenscherm kan! Recht omhoog met dopje tien, daar zit een bout die de bovenkant van de bumper aan de bumpersteun vast maakt. Daarna 2 bouten formaat 10 aan de onderkant losschroeven, bumper hoeken iets naar beneden halen en voila bumper kan eraf! Let wel op, niet te hard trekken eraan als je mistlampen hebt, want die zitten nog met de electronica vast, die kan je zo los maken met de bumper in je armen!
LEt op het kan zijn dat bij jouw clio in het midden van de bumper ook nog een bevestiging zit. dus achter je nummerbord zeg maar. is dezelfde maat maar hij moet wel los. als je ze dan alle 3 (1x links 1 x midden 1 x rechts) los hebt kan je bumper er zo af. begin met 1 kant iets uit te buigen en naar voren te schuiven, de rest komt vanzelf mee.

Opbouwen is afbouwen in omgekeerde volgorde.

GR.Frits
Tazzman

patrick 21TURBO schreef:draai het stuur helemaal om zorg dat je vlak naast een paaltje staat en geef dan zoveel mogelijk gas en laat je koppeling schieten,een demontage in een paar seconden :lol:

groet pat
Het resultaat is te bewonderen in Houten :p
Arnoud

oke dan hier kan ik wat mee, ik doe het wel op de "veilige" manier, want ik wil hem natuurlijk wel heel houden :)

bedankt voor de hulp!!
:worship: :worship: :worship: :worship:
gr, Arnoud
Plaats reactie