ik wilde graag vragen of iemand me uit kan leggen hoe ik mn bumper eraf kan halen? ik heb er wel naar gekeken maar kan geen bevestigingspunten vinden.
dus wie kan me ff uitleggen hoe die eraf moet
alvast bedankt,
Arnoud
Hoe verwijder ik de voorbumper van mijn 16v???
-
Voorste wielkasten (keienvangers) losschroeven (aan de rand van de bumper zitten torx schroeven 1 à 2, aan de onderkant ook 1 à 2)! Wielkasten aan de kant schroeven zodat je bij het binnenscherm kan! Recht omhoog met dopje tien, daar zit een bout die de bovenkant van de bumper aan de bumpersteun vast maakt. Daarna 2 bouten formaat 10 aan de onderkant losschroeven, bumper hoeken iets naar beneden halen en voila bumper kan eraf! Let wel op, niet te hard trekken eraan als je mistlampen hebt, want die zitten nog met de electronica vast, die kan je zo los maken met de bumper in je armen!
Clio 1.4 S strak in de lak!
draai het stuur helemaal om zorg dat je vlak naast een paaltje staat en geef dan zoveel mogelijk gas en laat je koppeling schieten,een demontage in een paar seconden
groet pat

groet pat
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
LEt op het kan zijn dat bij jouw clio in het midden van de bumper ook nog een bevestiging zit. dus achter je nummerbord zeg maar. is dezelfde maat maar hij moet wel los. als je ze dan alle 3 (1x links 1 x midden 1 x rechts) los hebt kan je bumper er zo af. begin met 1 kant iets uit te buigen en naar voren te schuiven, de rest komt vanzelf mee.Robert Clio S. schreef:Voorste wielkasten (keienvangers) losschroeven (aan de rand van de bumper zitten torx schroeven 1 à 2, aan de onderkant ook 1 à 2)! Wielkasten aan de kant schroeven zodat je bij het binnenscherm kan! Recht omhoog met dopje tien, daar zit een bout die de bovenkant van de bumper aan de bumpersteun vast maakt. Daarna 2 bouten formaat 10 aan de onderkant losschroeven, bumper hoeken iets naar beneden halen en voila bumper kan eraf! Let wel op, niet te hard trekken eraan als je mistlampen hebt, want die zitten nog met de electronica vast, die kan je zo los maken met de bumper in je armen!
Opbouwen is afbouwen in omgekeerde volgorde.
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
Het resultaat is te bewonderen in Houtenpatrick 21TURBO schreef:draai het stuur helemaal om zorg dat je vlak naast een paaltje staat en geef dan zoveel mogelijk gas en laat je koppeling schieten,een demontage in een paar seconden![]()
groet pat