Ik zal eerst eens wat over de auto vertellen dan snappen je een beetjuh waar ik mee zit.
Ik heb mijn 16v gekocht voor 500,00 met redelijk wat schade linksvoor (zoals sommige weten) o.a kapschade, kromme voorbumper, draagarm, homokineet, stuurkogel naja noem alles maar op. Dit was toen een leuke oplossing, omdat ik mijn vorige 19 van een rontonde tegen twee lantaarnpalen total loss had gereden.
Na alles overgezet te hebben wat kaduk was heb ik dus fijn kunnen rijden.
Toen..
stappenmotor (problemen met stationair)
Versnellingsbak, want ja die had er al 185.000 km op zitten.

En toen kwam der iets dat al een beetjuh pijn begon te doen. Lager bij distri was kapot, daardoor kleppen krom, goedkoopste oplossing: andere kop erop. Aangezien ik geen garage heb en alles op straat moet doen, heb ik de afwerking aan de garage overgelaten, maar.... "mijn" monteur was overspannen, auto naar andere garage, wordt niet gedaan wat gevraagd wordt en ik krijg weer een rekening van 500,00. Maarka hij reed weer prima en ik was blij dat ik weer in me 19 kon rijden, want ja tis toch wel een fijne auto en ik was blij dat ie nu weer perfect reed

Maar toen..
2 dagen geleden hoorde ik een tik in het blok en me hart ging weer als een gek te keer. Klonk eerst als een blok wat weinig olie had. Vond ik al raar want ja nog geen 5.000 km geleden andere kop op gegaan met nieuwe rubbers etc. Even kijken en tot mijn schik zit er net 2mm olie aan me peilstok

Dus volgende dag naar garage (moest ie toch al heen want er moest door een expert gekeken worden naar de schade op de achterbumper die 1 of andere jan doedel had gemaakt) en ze zouden er even naar kijken.
Diezelfde dag krijg ik een belletje dat het waarschijnlijk de drijfstanglagers zijn (als ik het goed zeg). Maar ze zouden de boel open maken van onder en toch nog even voor alle zekerheid kijken (hadden ze dat maar niet gedaan, bij wijze van spreken).
Dus vandaag weer een belletje gehad (en pa is wezen kijken) Krukas ingesleten chroom of zo was er vanaf, lagerschalen krom en ovaal en volgens mij zelfs gedraaid plus een reserve

Maarja nou sta ik voor een dilemma. Ik heb op dit moment geen knaken om het eens te gaan laten repareren.
Dus het volgend zou ik kunnen doen:
1. mik dat ding op de sloop (zou veel pijn doen en ook niet erg slim, dus vervalt eigenlijk al).
2. ik zoek een garage en trek alles er af wat er af te halen is. Maar het bedrag dat er in zit en wat ik er voor wou hebben voor het verkopen met rijdende motor zal ik nooit halen.
3. ik geef de opdracht om der een ander onderblok op te laten zetten
4. of ik mik er ander blok in
5. laat hem ombouwen naar 2.0 liter

Lang verhaal, maar loos jullie gedachten hieroh aub